Praha - Z Prahy do Norimberku za 3 hodiny 45 minut se cestující Českých drah budou moci poprvé svézt v neděli 9. srpna. Dopravním prostředkem ovšem nebude vlak, ale přímý autobus v barvách Deutsche Bahn, který u ČD ponese produktové označení SC Bus. Denně propojí obě města v každém směru šest povinně místenkových spojů, vedených po dálniční trase přes hraniční přechod Rozvadov-Waidhaus. První autobusový spoj vyjede z Prahy hl.n. v 7:30 ráno a další budou následovat v průběhu dne v dvouhodinovém intervalu až do 17:30. V opačném směru bude první možností ranní SC Bus 1051 ze stanice Nürnberg Hbf. v 8:45. Moderní klimatizované autobusy DB Expressbus kromě pohodlných sedadel ve dvou cestovních třídách nabídnou zásuvky 230 V, palubní WC nebo snack bar. K mezistátní jízdence cestující zaplatí ještě cenu povinné rezervace: 4 € pro 2. třídu a 5 € pro 1. třídu, v niž bude zákazníkům navíc poskytnuto občerstvení.
SC Bus: jízdní řád a tarifní podmínky
Autobusy budou z pražského hlavního nádraží vyjíždět ze stanoviště B2 vedle staré Fantovy nádražní budovy; v Norimberku pak u hlavního vchodu do budovy stanice Nürnberg Hbf.
SC Bus | 1050 | 1052 | 1054 | 1056 | 1058 | 1060 |
---|---|---|---|---|---|---|
Praha hl.n. | 7:30 | 9:30 | 11:30 | 13:30 | 15:30 | 17:30 |
Nürnberg Hbf. | 11:15 | 13:15 | 15:15 | 17:15 | 19:15 | 21:15 |
1051 | 1053 | 1055 | 1057 | 1059 | 1061 | |
Nürnberg Hbf. | 8:45 | 10:45 | 12:45 | 14:45 | 16:45 | 18:45 |
Praha hl.n. | 12:30 | 14:30 | 16:30 | 18:30 | 20:30 | 22:30 |
Podmínkou využití spoje je předem zakoupená rezervace v ceně 4, resp. 5 eur podle zvolené třídy. Jako jízdní doklad bude navíc možné využít pouze přímou mezistátní jízdenku podle tarifu TCV. Její běžná cena činí 48 € pro 2. třídu nebo 78 € pro 1. třídu a dají se na ní uplatnit standardní slevy v mezinárodní dopravě, včetně In-karty/RailPlus, BahnCard 25/50, slevy pro děti nebo skupinové slevy. Držitelé síťových jízdenek ČD nebo DB, včetně dokladů InterRail One Country Pass, budou povinni dokoupit si zbylý úsek trasy od/do pohraničního tarifního bodu Waidhaus Gr. plus povinnou rezervaci za 4/5 €. Pro celoevropský InterRail Global Pass platí speciální rezervační příplatek ve výši 10 €.
Jako levnější alternativu bude možné využít některou z akčních nabídek pro tyto spoje, jejichž cena začíná již na 19 € (29 € za 1. třídu) u nabídky Europa-Spezial Tschechien, která je využitelná i na jednosměrnou cestu z Prahy. U akčních nabídek ovšem možnosti cenového zvýhodnění končí: na rozdíl od vlaků nebude možné jízdné rozdělit na levnější vnitrostátní úsek a zahraniční úsek dle tarifu TCV, ale také zakoupit mezistátní jízdenku do jiné destinace, než je cílová stanice autobusu. Bude-li mít cestující zájem využít návazný spoj z Prahy nebo Norimberku, musí si pořídit samostatnou jízdenku na další úsek své cesty.
Vzhledem k omezeným možnostem autobusu oproti vlakové soupravě se cestující musí rovněž připravit na určitá omezení: zcela vyloučena bude ve spojích SC Bus přeprava zvířat a objemných zavazadel. Jedna osoba bude moci přepravovat maximálně dvě ruční zavazadla.
Zdroj: Deutsche Bahn, České dráhy, tarif TCV (k 17.7. 2009)
EDIT (18.18): a jste si 100% jist ze ted zadnou mezinarodni linku nefinancujete??
Mě je tento experiment naprosto ukradený. Pro mě za mě ať si dělají kolegové z DB či ČD co chtějí. Odmítám se na tom ale podílet jako daňový poplatník. Jako daňový poplatník nefinancuji žádnou dálkovou mezinárodní linku jiného dopravce a proto odmítám financovat i tuto linku.
Praha-Nurnberg: To nejsou moc města , která by se "přitahovala" . Jezdím poměrně často do Německa na služební cesty a vím , že většina aut , která přejedou přes Rozvadov odbočují na první německé dálniční křižovatce na Mnichov. Tam je hlavní spád z Prahy , ne do Nurnbergu.
A i tak těch aut v okolí Rozvadova po dálnici moc nejezdí , že by se dalo mluvit o nějakém významném proudu.
A že bych jako firemní cestující byl touto nabídkou nějak motivován k tomu , abych přesedl z auta do autobusu/vlaku ? Tak to ani náhodou.
Praha-Mnichov se dá autem jet s naprostým přehledem za 4 hodiny , Praha-Hannover za 5-6 hodin. Dostanu se díky této autobusové lince na lepší časy ?
narozenej: ze bychom tedy na zeleznici zakonzervovali soucasny stav a nic nemenili, aby nehrozilo ze pripadnou zmenu "budeme platit mi vsichni"??
Zase na druhou stranu provoz 6 autobusů (min. 5 + záloha) asi zase nebude tak drahý.
naroznej : tržby za úsek Praha – Waidhaus Grenze připadnou ČD, bez ohledu na to, jak budou velké, takže ČD se asi budou nějak podílet i na nákladech. DB nejsou hodný strýček, hojně rozdávající dárky synovečkům a neteřím. Minimálně bych chtěl zaplatit naftu a ubytování řidičů v hotelu.
A proč by to mšlo být reálné v roce 2014?
Jestli veškerou ztrátu z tohoto experimentu ponesou DB , je mi to absolutně jedno. Nerad bych se zde ale někdy v budoucnu dočetl , že jsme ji zaplatili my všichni.
A nebo ICE z Prahy do Drážďan, to by snad šlo.
Můžete si vzít dvě ruční zavazadlo. Kufr je ruční zavazadlo.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.