Praha - Z Prahy do Norimberku za 3 hodiny 45 minut se cestující Českých drah budou moci poprvé svézt v neděli 9. srpna. Dopravním prostředkem ovšem nebude vlak, ale přímý autobus v barvách Deutsche Bahn, který u ČD ponese produktové označení SC Bus. Denně propojí obě města v každém směru šest povinně místenkových spojů, vedených po dálniční trase přes hraniční přechod Rozvadov-Waidhaus. První autobusový spoj vyjede z Prahy hl.n. v 7:30 ráno a další budou následovat v průběhu dne v dvouhodinovém intervalu až do 17:30. V opačném směru bude první možností ranní SC Bus 1051 ze stanice Nürnberg Hbf. v 8:45. Moderní klimatizované autobusy DB Expressbus kromě pohodlných sedadel ve dvou cestovních třídách nabídnou zásuvky 230 V, palubní WC nebo snack bar. K mezistátní jízdence cestující zaplatí ještě cenu povinné rezervace: 4 € pro 2. třídu a 5 € pro 1. třídu, v niž bude zákazníkům navíc poskytnuto občerstvení.
SC Bus: jízdní řád a tarifní podmínky
Autobusy budou z pražského hlavního nádraží vyjíždět ze stanoviště B2 vedle staré Fantovy nádražní budovy; v Norimberku pak u hlavního vchodu do budovy stanice Nürnberg Hbf.
SC Bus | 1050 | 1052 | 1054 | 1056 | 1058 | 1060 |
---|---|---|---|---|---|---|
Praha hl.n. | 7:30 | 9:30 | 11:30 | 13:30 | 15:30 | 17:30 |
Nürnberg Hbf. | 11:15 | 13:15 | 15:15 | 17:15 | 19:15 | 21:15 |
1051 | 1053 | 1055 | 1057 | 1059 | 1061 | |
Nürnberg Hbf. | 8:45 | 10:45 | 12:45 | 14:45 | 16:45 | 18:45 |
Praha hl.n. | 12:30 | 14:30 | 16:30 | 18:30 | 20:30 | 22:30 |
Podmínkou využití spoje je předem zakoupená rezervace v ceně 4, resp. 5 eur podle zvolené třídy. Jako jízdní doklad bude navíc možné využít pouze přímou mezistátní jízdenku podle tarifu TCV. Její běžná cena činí 48 € pro 2. třídu nebo 78 € pro 1. třídu a dají se na ní uplatnit standardní slevy v mezinárodní dopravě, včetně In-karty/RailPlus, BahnCard 25/50, slevy pro děti nebo skupinové slevy. Držitelé síťových jízdenek ČD nebo DB, včetně dokladů InterRail One Country Pass, budou povinni dokoupit si zbylý úsek trasy od/do pohraničního tarifního bodu Waidhaus Gr. plus povinnou rezervaci za 4/5 €. Pro celoevropský InterRail Global Pass platí speciální rezervační příplatek ve výši 10 €.
Jako levnější alternativu bude možné využít některou z akčních nabídek pro tyto spoje, jejichž cena začíná již na 19 € (29 € za 1. třídu) u nabídky Europa-Spezial Tschechien, která je využitelná i na jednosměrnou cestu z Prahy. U akčních nabídek ovšem možnosti cenového zvýhodnění končí: na rozdíl od vlaků nebude možné jízdné rozdělit na levnější vnitrostátní úsek a zahraniční úsek dle tarifu TCV, ale také zakoupit mezistátní jízdenku do jiné destinace, než je cílová stanice autobusu. Bude-li mít cestující zájem využít návazný spoj z Prahy nebo Norimberku, musí si pořídit samostatnou jízdenku na další úsek své cesty.
Vzhledem k omezeným možnostem autobusu oproti vlakové soupravě se cestující musí rovněž připravit na určitá omezení: zcela vyloučena bude ve spojích SC Bus přeprava zvířat a objemných zavazadel. Jedna osoba bude moci přepravovat maximálně dvě ruční zavazadla.
Zdroj: Deutsche Bahn, České dráhy, tarif TCV (k 17.7. 2009)
(byt si u SCbusu lze i nepriplatit, tj. usetrit)
No a když zmiňuješ konkurenci a ačkoliv je to OT, nemůžu si nerýpnout. Chápeš, že si nemůžeš vybrat ani u autobusu a co víc? Dokonce ani u vlaku a autobusu v celé Evropě? Až na pár vyjímek. Nevím zda ti to dochází při tvém myšlení, ale pokud začne vozit všechny vlaky např. Praha - Brno jiná společnost než ČD, tak stejně žádná konkurence nebude, protože to bude na dané trase opět monopol té které společnosti. A v případě, že by tyto začala vozit SA, bude to totalmonopol na téměř všechny spoje dané relace, protože vlak i bus.
To je ale přesně ten problém: u vlaku si v ČR prostě vybrat NEMŮŽU. A proto budu vždycky za to, aby tady byla na kolejích konkurence, modrá, žlutá, zelená nebo jakákoliv.
Já jen že SA provozuje na dané trase jeden jediný spoj denně, s odjezdem ve 23:55 z Prahy a jízdní dobou 4:20. Cena je 850Kč. Dále na dané trase jede spoj společnosti TOURING BOHEMIA s odjezdem z Prahy v 9:00 a jízdní dobou 4:30, ovšem jede pouze v (5) a (7), dále spoj Veolie s odjezdem ve 14:00 a jízdní dobou 4:00, tento ovšem jede opět pouze v (1),(3) a (5) a nakonec spoj TOURING BOHEMIA s ojezdem v 17:00 a jízdní dobou 4:15, ovšem opět jede pouze ve čtvrtek a neděli. Všechny za cenu 850Kč.
Kdežto spojů DB-ČD jede 6 párů denně s jízdní dobou 3:45, takže zákazník si může bohatě vybrat. Navíc cena z eShopu je 26EUR, tedy 680Kč, což je o 170Kč méně než u Eurolines nebo SA. A ta nabídka s cenou 19EUR je dokonce cca 510Kč, což už činí nějakých 340Kč oproti SA a spol.
A rovněž si nejsem zcela jist, zda jste při vaši vášnivé debatě o drahosti jízdenek ČD si ráčili povšimnouti jedné drobnosti, že dopravcem daných spojů je DEUTSCHE BAHN AG; Potsdamer Platz 2, 10785 Berlin. ČD jsou pouze partnerem. Takže je celkem předpokladatelné, že spoje jsou určeny především pro Němce, ačkoliv první spoj do ČR jede o 1:15 později než ten do Německa.
Neví to náhodou někdo?? :-))
Mínusem je, že jede jen jeden spoj o půlnoci a cesta je 4:20, což teda nevím, co budu dělat cca ve čtvrt na pět ráno v Norimberku. Ani ten Mnichov není zas extra, co se týká spojů....
Je to prostě věc výběru...každý si musí zhodnotit, co mu vyhovuje...ne jen bezhlavě kritizovat a vychvalovat.
EDIT ....a dokonce už Velká Matka dodala spoje do IDOSu..a stejně tak jsou aktualizované data v off-line verzi JŘ ČD
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.