..: SC Bus do Norimberku vyjede 9. srpna: známe jízdní řád a tarif :..

DB Expressbus / ČD SuperCity Bus, technický výkres, foto: ČDPraha - Z Prahy do Norimberku za 3 hodiny 45 minut se cestující Českých drah budou moci poprvé svézt v neděli 9. srpna. Dopravním prostředkem ovšem nebude vlak, ale přímý autobus v barvách Deutsche Bahn, který u ČD ponese produktové označení SC Bus. Denně propojí obě města v každém směru šest povinně místenkových spojů, vedených po dálniční trase přes hraniční přechod Rozvadov-Waidhaus. První autobusový spoj vyjede z Prahy hl.n. v 7:30 ráno a další budou následovat v průběhu dne v dvouhodinovém intervalu až do 17:30. V opačném směru bude první možností ranní SC Bus 1051 ze stanice Nürnberg Hbf. v 8:45. Moderní klimatizované autobusy DB Expressbus kromě pohodlných sedadel ve dvou cestovních třídách nabídnou zásuvky 230 V, palubní WC nebo snack bar. K mezistátní jízdence cestující zaplatí ještě cenu povinné rezervace: 4 € pro 2. třídu a 5 € pro 1. třídu, v niž bude zákazníkům navíc poskytnuto občerstvení.

SC Bus: jízdní řád a tarifní podmínky

Autobusy budou z pražského hlavního nádraží vyjíždět ze stanoviště B2 vedle staré Fantovy nádražní budovy; v Norimberku pak u hlavního vchodu do budovy stanice Nürnberg Hbf.

SC Bus105010521054105610581060
Praha hl.n.7:309:3011:3013:3015:3017:30
Nürnberg Hbf.11:1513:1515:1517:1519:1521:15
105110531055105710591061
Nürnberg Hbf.8:4510:4512:4514:4516:4518:45
Praha hl.n.12:3014:3016:3018:3020:3022:30

Interiér autobusu DB Expressbus / SC bus ČD, foto: České dráhy Podmínkou využití spoje je předem zakoupená rezervace v ceně 4, resp. 5 eur podle zvolené třídy. Jako jízdní doklad bude navíc možné využít pouze přímou mezistátní jízdenku podle tarifu TCV. Její běžná cena činí 48 € pro 2. třídu nebo 78 € pro 1. třídu a dají se na ní uplatnit standardní slevy v mezinárodní dopravě, včetně In-karty/RailPlus, BahnCard 25/50, slevy pro děti nebo skupinové slevy. Držitelé síťových jízdenek ČD nebo DB, včetně dokladů InterRail One Country Pass, budou povinni dokoupit si zbylý úsek trasy od/do pohraničního tarifního bodu Waidhaus Gr. plus povinnou rezervaci za 4/5 €. Pro celoevropský InterRail Global Pass platí speciální rezervační příplatek ve výši 10 €.

Jako levnější alternativu bude možné využít některou z akčních nabídek pro tyto spoje, jejichž cena začíná již na 19 € (29 € za 1. třídu) u nabídky Europa-Spezial Tschechien, která je využitelná i na jednosměrnou cestu z Prahy. U akčních nabídek ovšem možnosti cenového zvýhodnění končí: na rozdíl od vlaků nebude možné jízdné rozdělit na levnější vnitrostátní úsek a zahraniční úsek dle tarifu TCV, ale také zakoupit mezistátní jízdenku do jiné destinace, než je cílová stanice autobusu. Bude-li mít cestující zájem využít návazný spoj z Prahy nebo Norimberku, musí si pořídit samostatnou jízdenku na další úsek své cesty.

Vzhledem k omezeným možnostem autobusu oproti vlakové soupravě se cestující musí rovněž připravit na určitá omezení: zcela vyloučena bude ve spojích SC Bus přeprava zvířat a objemných zavazadel. Jedna osoba bude moci přepravovat maximálně dvě ruční zavazadla.

Zdroj: Deutsche Bahn, České dráhy, tarif TCV (k 17.7. 2009)


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 21.7.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby Jízdní řád

Další z regionu ČR Praha Německo


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Kakov 
21.07.2009 (13:08)  
Mirek Hruška: dekuji, ze jste sem konecne prinesl nazor na urovni, ktery zna a zohlednuje fakta, jinak obdobu tehoz co Vy jsem uvedl uz v diskuzi k clanku o zavedeni busu DB a dospel jsem ke stejnemu zaveru, nez jet s SA pres noc to si radsi i priplatim a pojedu pres den

(byt si u SCbusu lze i nepriplatit, tj. usetrit)
21.07.2009 (12:44)  
Dusanh: Víš vubec na co reaguješ a o čem jsem psal? Rozumíš psanému textu nebo pouze zahleděně píšeš naprosto mimo o konkurenci? V příspěvku jsem jaksi nikde nezmínil, že s SA nepojedu. Já dokonce nemám potřebu jet ani s DB. Jen jsem porovnával a uvedl pravdivé skutečnosti namísto nekonečného tlachání o ničem, což provozuje mnoho jiných.

No a když zmiňuješ konkurenci a ačkoliv je to OT, nemůžu si nerýpnout. Chápeš, že si nemůžeš vybrat ani u autobusu a co víc? Dokonce ani u vlaku a autobusu v celé Evropě? Až na pár vyjímek. Nevím zda ti to dochází při tvém myšlení, ale pokud začne vozit všechny vlaky např. Praha - Brno jiná společnost než ČD, tak stejně žádná konkurence nebude, protože to bude na dané trase opět monopol té které společnosti. A v případě, že by tyto začala vozit SA, bude to totalmonopol na téměř všechny spoje dané relace, protože vlak i bus.
registrovaný uživatel Dusanh 
21.07.2009 (12:24)  
Ad M.Hruška: Samozřejmě vás nikdo nenutí cestovat s SA, notabene, když teďka měli tu nehodu, tak bacha, aby se vám nic nestalo ;-)
To je ale přesně ten problém: u vlaku si v ČR prostě vybrat NEMŮŽU. A proto budu vždycky za to, aby tady byla na kolejích konkurence, modrá, žlutá, zelená nebo jakákoliv.
registrovaný uživatel TTtrain  mail  
21.07.2009 (12:09)  
For Kutil: 230V není problém, profi napěťový měnič 12/230 s výkonem cca 1200W obnáší cca 10000,- Kč,
21.07.2009 (12:04)  
Tak nevím zda jste to při vaši vášnivé debatě postřehli, ale podívali jste se na skutečnou nabídku ostatních společností? Anebo věříte novinovému článku p. Jančury?

Já jen že SA provozuje na dané trase jeden jediný spoj denně, s odjezdem ve 23:55 z Prahy a jízdní dobou 4:20. Cena je 850Kč. Dále na dané trase jede spoj společnosti TOURING BOHEMIA s odjezdem z Prahy v 9:00 a jízdní dobou 4:30, ovšem jede pouze v (5) a (7), dále spoj Veolie s odjezdem ve 14:00 a jízdní dobou 4:00, tento ovšem jede opět pouze v (1),(3) a (5) a nakonec spoj TOURING BOHEMIA s ojezdem v 17:00 a jízdní dobou 4:15, ovšem opět jede pouze ve čtvrtek a neděli. Všechny za cenu 850Kč.

Kdežto spojů DB-ČD jede 6 párů denně s jízdní dobou 3:45, takže zákazník si může bohatě vybrat. Navíc cena z eShopu je 26EUR, tedy 680Kč, což je o 170Kč méně než u Eurolines nebo SA. A ta nabídka s cenou 19EUR je dokonce cca 510Kč, což už činí nějakých 340Kč oproti SA a spol.

A rovněž si nejsem zcela jist, zda jste při vaši vášnivé debatě o drahosti jízdenek ČD si ráčili povšimnouti jedné drobnosti, že dopravcem daných spojů je DEUTSCHE BAHN AG; Potsdamer Platz 2, 10785 Berlin. ČD jsou pouze partnerem. Takže je celkem předpokladatelné, že spoje jsou určeny především pro Němce, ačkoliv první spoj do ČR jede o 1:15 později než ten do Německa.
registrovaný uživatel VKor 
21.07.2009 (11:48)  
Nabídka zajímavá... Ale autem tu samou trasu ujedu za poloviční cenu (srovnávám s běžnou cenou za 2. třídu) a stejný čas. Pravda, nemohu u toho surfovat na počítači :-) a musím hledat v Norimberku parkoviště...
registrovaný uživatel Kutil 
21.07.2009 (11:25)  
Nemá někdo tušení, na jakém principu dostali do těch autobusů zásuvky 230V? Samozřejmě, že o měničích napětí 12V/24V na 230V vím, ale zajímalo by mne, když uvádějí, že zásuvkami jsou vybaveny sedadla 1.i 2. třídy, kolik jich (zásuvek) tam celkem mají a kolik noteboků a dalšího HW na 230V to asi "utáhne"!??
Neví to náhodou někdo?? :-))
21.07.2009 (10:33)  
tenzor: No jo, ale nemůžeš si pořádně natáhnout nohy. Takže koženka vládne!
21.07.2009 (9:57)  
Nejsem v žádném případě zastáncem Jančury a jeho žluťásků...(neb mi už "lezou krkem" jeho neustálé sliby o konkurenci v osobní žel.dopravě)....ale pokud si dám online rezervaci Praha - Norimberk (bo je to zastávka na trase do Amsterodamu), tak na cestu 10.8.2009 zaplatím 850 Kč.

Mínusem je, že jede jen jeden spoj o půlnoci a cesta je 4:20, což teda nevím, co budu dělat cca ve čtvrt na pět ráno v Norimberku. Ani ten Mnichov není zas extra, co se týká spojů....

Je to prostě věc výběru...každý si musí zhodnotit, co mu vyhovuje...ne jen bezhlavě kritizovat a vychvalovat.

EDIT ....a dokonce už Velká Matka dodala spoje do IDOSu..a stejně tak jsou aktualizované data v off-line verzi JŘ ČD
21.07.2009 (9:50)  
ad SzKT: Ty autobusy budou spíše produktem vzájemného soupeření uvnitř Německa, neboť DB Regio už nebude příští rok provozovat vlaky z Norimberku do Prahy, protože si objednatel - Bavorsko - vybral někoho jiného (asi ALEX). A tak se DB Fernverkehr pomstí za svého "kamaráda".
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko