Berlín — V německé metropoli probíhá největší světový veletrh železniční techniky. Kromě více než dvaceti výstavních pavilonů je k vidění 121 kolejových vozidel, od osobních vozů přes vysokorychlostní jednotky až po pracovní mechanismy. Než postupně zpracujeme jednotlivé novinky ze světa železniční techniky a služeb, podívejme se nejprve na vozidla, jejichž osud dlouhodobě sledujeme.
Bezmotorový ešus živě
Jak jsme již uvedli ve včerejším výčtu atrakcí letošního ročníku, nejzajímavějším exponátem z česko-slovenského prostředí je netrakční jednotka ř. 951 ZSSK, kterou můžeme v reálu vidět vůbec poprvé. Od elektrické jednotky ř. 671, za niž před malou chvíli Škoda Vagónka obdržela výroční cenu ACRI, se na pohled liší jiným designem čela, který posunovačům usnadní přístup k běžnému spřáhacímu ústrojí. Také v interiéru nalezneme minimální změny, třeba v uspořádání sedadel vloženého vozu ř. 051. Podle představitelů ZSSK běží výrobní program push/pull jednotek podle plánu. Do ostrého nasazení v depu Nové Zámky se tak dostanou začátkem března příštího roku. Již příští týden vyjede na trať modernizovaná lokomotiva 263.012, jeden z deseti kusů speciálně upravených pro provoz vratných souprav u ZSSK. Do konce roka absolvují ucelené soupravy zkoušky na okruhu i s dvěma lokomotivami příslušné řady. První stroj typu Škoda 109E se pak u ZSSK očekává do konce roku 2011.
Motorová jednotka z Vrútek se zpozdí
Již teď je naopak jisté, že očekávaná nízkopodlažní motorová jednotka ř. 861 z produkce ŽOS Vrútky nabírá zpoždění. Její oficiální rollout se neočekává před koncem letošního roku, a nebudou tedy splněny ani původní předpokládané termíny nasazení v okolí Humenného.
Kam dále?
K vysokorychlostním jednotkám, lokomotivním novinkám a do rychle rostoucího segmentu příměstských souprav. Kromě jiného uvidíte podrobněji i následující kousky:
Bombardier Zefiro • nové pendolino ETR610 Cisalpino • Z2N-NG SNCF Coradia Duplex • Končar 6112 HŽ • PESA EN76 ELF • Škoda 15T ForCity Riga
A na závěr, copak to Siemens skrývá? :)
Zdroj: ŽelPage
-> Mr. T: Myslím, že i u pater se dá udělat velice zajímavý design, viz Bombardier http://www.zelpage.cz/zpravy/7721
Ale já 951 nekritizuji, jen prostě říkám, že jestli chce udržet Škoda krok s konkurencí, tak by mohla trochu hýbnout zadkem.
Tedy pokud designem nemyslíme "praktičnost" provedení, jako rozložení věcí v interiéru, umístění dveří atd., toto samozřejmě vliv má (a bude mít po celou dobu života těch jednotek).
Bombardier napr. vyrába poschoďáky omnoho dlhšie ako STudénka, ale stále na nich pracujú a zdokonaľujú. 951a ich predchodcovia sú stále to isté...
BMW je taky hranatejsi nez zakulacene Audi a prodavaji se oba. Mozna prave proto, ze jeden je hranatej a druhej kulatej
Škoda koupila Vagonku jako ČKD Vagonka Ostrava, s.r.o., někdy v roce 2006 či 07. První ešusy (snad s výjimkou prototypů) nebo serie Dm12-ek má šítky ČKD Vagonka.
To jen pro upřesnění.
Jen nevím jestli je budoucnost se soutředit jen na český trh, je malej, a třeba jednou už se rozbijí ty vztahy mezi Škodou a ČD a pak ostrouhá i tady. Ono, když ešus zrovna nevyniká spolehlivostí, výkřik moderní techniky to také není a cenově to žádná bomba též není tak už nebude důvod ho dál kupovat.
Je mi ho na tom veletrhu až líto. Taková popelka:o)))
Ty nové čumáky působí dojmem, že by narozdíl od ešusu mohly to TSI opravdu splňovat.
Helejte co na mě vypadlo z googlu- jsou tam i interiéry:
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?114,5016338,5016404
Krásně je to vidět, pokud srovnáme ešus s patrovým alstomem o pár fotek dál..
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.