..: InnoTrans 2010: textem a obrazem přímo z Berlína :..

ZSSK 951.001, čelo, foto: Josef Petrák Berlín — V německé metropoli probíhá největší světový veletrh železniční techniky. Kromě více než dvaceti výstavních pavilonů je k vidění 121 kolejových vozidel, od osobních vozů přes vysokorychlostní jednotky až po pracovní mechanismy. Než postupně zpracujeme jednotlivé novinky ze světa železniční techniky a služeb, podívejme se nejprve na vozidla, jejichž osud dlouhodobě sledujeme.

Bezmotorový ešus živě

Jak jsme již uvedli ve včerejším výčtu atrakcí letošního ročníku, nejzajímavějším exponátem z česko-slovenského prostředí je netrakční jednotka ř. 951 ZSSK, kterou můžeme v reálu vidět vůbec poprvé. Od elektrické jednotky ř. 671, za niž před malou chvíli Škoda Vagónka obdržela výroční cenu ACRI, se na pohled liší jiným designem čela, který posunovačům usnadní přístup k běžnému spřáhacímu ústrojí. Také v interiéru nalezneme minimální změny, třeba v uspořádání sedadel vloženého vozu ř. 051. Podle představitelů ZSSK běží výrobní program push/pull jednotek podle plánu. Do ostrého nasazení v depu Nové Zámky se tak dostanou začátkem března příštího roku. Již příští týden vyjede na trať modernizovaná lokomotiva 263.012, jeden z deseti kusů speciálně upravených pro provoz vratných souprav u ZSSK. Do konce roka absolvují ucelené soupravy zkoušky na okruhu i s dvěma lokomotivami příslušné řady. První stroj typu Škoda 109E se pak u ZSSK očekává do konce roku 2011.

ZSSK 951.001 + 051.001, foto: Josef Petrák ZSSK 051.001, interiér horního patra, foto: Josef Petrák ZSSK 051.001, mezivozový přechod, foto: Josef Petrák ZSSK 051.001, interiér mezipatra, foto: Josef Petrák ZSSK 951.001, detail čela, foto: Josef Petrák

Motorová jednotka z Vrútek se zpozdí

Již teď je naopak jisté, že očekávaná nízkopodlažní motorová jednotka ř. 861 z produkce ŽOS Vrútky nabírá zpoždění. Její oficiální rollout se neočekává před koncem letošního roku, a nebudou tedy splněny ani původní předpokládané termíny nasazení v okolí Humenného.

Kam dále?

K vysokorychlostním jednotkám, lokomotivním novinkám a do rychle rostoucího segmentu příměstských souprav. Kromě jiného uvidíte podrobněji i následující kousky:

Bombardier Zefiro, foto: Josef Petrák SBB Cisalpino ETR610 a ZSSK 951.001, InnoTrans 2010, foto: Josef Petrák Z2N-NG Coradia Duplex pro SNCF, foto: Josef Petrák Končar 6112 HŽ, foto: Josef Petrák PESA EN76-001a, foto: Josef Petrák Škoda 15T ForCity pro Rigu, foto: Josef Petrák
Bombardier Zefiro • nové pendolino ETR610 Cisalpino • Z2N-NG SNCF Coradia Duplex • Končar 6112 HŽ • PESA EN76 ELF • Škoda 15T ForCity Riga

A na závěr, copak to Siemens skrývá? :)

Překvapení Siemensu: jednotka Velaro-D, foto: Juraj Kováč

Zdroj: ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi , Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 22.9.2010 (14:57)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže

Další z regionu Německo


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Mr. T 
23.09.2010 (9:32)  
Pesa má sice zajímavý design, ale není to patro. Já si myslím, že v prípadě patra se moc vymýšlet nedá. Pravda je, že Ešus rozhodně nikdy nebyl žádnej krasavec. Ale nejdůležitější je přece užitná hodnota pro cestující a ta není špatná. Na to co u nás jezdí to patří rozhodně k nejlepšímu. A podívejte se na jiná patra. Také to není vzor krásy. Nezastávám se Škody, ale udělala kus práce. Těším se na nízkou jednotku. Uvidíme, jak se poperou se vzhledem. Ale český šotouš bude asi nadávat pořád na všechno...
registrovaný uživatel Luxian  mail  
22.09.2010 (23:34)  
-> strejcekms: Copak okna a dveře jsou nějaké kritérium? A kola mají možná také podobná, ne? Jinak si dovolím říct, že mezi ETR 470 a 610 je docela solidní rozdíl.

Ad. Pars - samozřejmě se jednalo o potenciální konkurenci (či jedinou relevantní), takhle není ani ta potenciální. Ale Škoda koupila předtím i tu Vagonku v Ostravě (tehdy ještě jako MSV).
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
22.09.2010 (23:30)  
Lixian) a teďvážně, jakou že to škoda koupila konkurenci? Myslíte Pars? No tomu říkám konkurence:)
registrovaný uživatel Luxian  mail  
22.09.2010 (23:28)  
-> Pavel Z: Tak on ten hlavní důvod bude asi vc tom, že PESA má přímo v Polsku kokurenci v NEWAGu, a jak víme, konkurence dělá divy. Zatímco u nás Škoda všechnu konkurenci skoupila, takže ji nic nežene v inovacích.
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
22.09.2010 (23:25)  
A co řeknete na tohle- Přece k ETRu 610 také dle fotek můžu říc, že má stejná okna a dveře jako vývojově starší ETR 470.
registrovaný uživatel Luxian  mail  
22.09.2010 (23:22)  
-> strejcekms: No na svou dobu určitě, ale to měla třeba i 451... Holt časy se mění.
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
22.09.2010 (23:17)  
Tak ešus měl na svou dobu relativně nadčasovej desing..
registrovaný uživatel Luxian  mail  
22.09.2010 (23:16)  
-> strejcekms: Auta na desing taky nejezdí a přesto představuje nejvýraznější faktor pro jeho koupi. Samozřejmě valky jsou něco jiného, rozhodují hlavně jiné faktory, ale lidi jimi také jezdí a i ten design je do nich může nalákat.
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
22.09.2010 (23:07)  
Možná to bude znít ohraně, nebo blbě, ale neměla náhodou škodovka připravovat nový koncept jednopodlažní elektrické jednotky? Nevím, jestli se tak skutečně děje, ale řekl bych že něco chystají. Všechno nejde ze dne na den. A pokud je odběr, tak nač předělávat vzhled? Na ten to nejezdí, navíc ta vozidla musejí být prakticky stejná - po technické stránce. A pár drobnějších úprav tam od prvních kousků také proběhlo. Já se tim nechci zastávat škodovky, ale pokud se připravuje jednopodlažka, 471 už se také neudělá moc kusů, neni co řešit..
Přeci jen mě napadlo, že škodovka dělá vlaky spíše na zakázku - "vy si řekněte, my to narýsujeme", kdežto zbytek to nejdříve vyrobí a pak se to snaží udat- všimli jste si? Vždyť i ten ešus vznikl na objednávku, sice z krakena, ale přece. Možná zde dělá škoda chybu...
Ještě dodám, že záleží především na objednávce, když si ZSSK neobjednali nic lepšího, tak jim to neudělali, přece mohli požadovat nějaká vylepšení..

Přece k ETRu 610 také dle fotek můžu říc, že má stejná okna a dveře jako vývojově starší ETR 470.
22.09.2010 (21:58)  
Když má vagónka zaručen odběr, tak co by se snažili dělat něco nového. Na druhou stranu si musíme přiznat, že je to na našich kolejích pořád to "lepší".
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko