..: InnoTrans 2010: textem a obrazem přímo z Berlína :..

ZSSK 951.001, čelo, foto: Josef Petrák Berlín — V německé metropoli probíhá největší světový veletrh železniční techniky. Kromě více než dvaceti výstavních pavilonů je k vidění 121 kolejových vozidel, od osobních vozů přes vysokorychlostní jednotky až po pracovní mechanismy. Než postupně zpracujeme jednotlivé novinky ze světa železniční techniky a služeb, podívejme se nejprve na vozidla, jejichž osud dlouhodobě sledujeme.

Bezmotorový ešus živě

Jak jsme již uvedli ve včerejším výčtu atrakcí letošního ročníku, nejzajímavějším exponátem z česko-slovenského prostředí je netrakční jednotka ř. 951 ZSSK, kterou můžeme v reálu vidět vůbec poprvé. Od elektrické jednotky ř. 671, za niž před malou chvíli Škoda Vagónka obdržela výroční cenu ACRI, se na pohled liší jiným designem čela, který posunovačům usnadní přístup k běžnému spřáhacímu ústrojí. Také v interiéru nalezneme minimální změny, třeba v uspořádání sedadel vloženého vozu ř. 051. Podle představitelů ZSSK běží výrobní program push/pull jednotek podle plánu. Do ostrého nasazení v depu Nové Zámky se tak dostanou začátkem března příštího roku. Již příští týden vyjede na trať modernizovaná lokomotiva 263.012, jeden z deseti kusů speciálně upravených pro provoz vratných souprav u ZSSK. Do konce roka absolvují ucelené soupravy zkoušky na okruhu i s dvěma lokomotivami příslušné řady. První stroj typu Škoda 109E se pak u ZSSK očekává do konce roku 2011.

ZSSK 951.001 + 051.001, foto: Josef Petrák ZSSK 051.001, interiér horního patra, foto: Josef Petrák ZSSK 051.001, mezivozový přechod, foto: Josef Petrák ZSSK 051.001, interiér mezipatra, foto: Josef Petrák ZSSK 951.001, detail čela, foto: Josef Petrák

Motorová jednotka z Vrútek se zpozdí

Již teď je naopak jisté, že očekávaná nízkopodlažní motorová jednotka ř. 861 z produkce ŽOS Vrútky nabírá zpoždění. Její oficiální rollout se neočekává před koncem letošního roku, a nebudou tedy splněny ani původní předpokládané termíny nasazení v okolí Humenného.

Kam dále?

K vysokorychlostním jednotkám, lokomotivním novinkám a do rychle rostoucího segmentu příměstských souprav. Kromě jiného uvidíte podrobněji i následující kousky:

Bombardier Zefiro, foto: Josef Petrák SBB Cisalpino ETR610 a ZSSK 951.001, InnoTrans 2010, foto: Josef Petrák Z2N-NG Coradia Duplex pro SNCF, foto: Josef Petrák Končar 6112 HŽ, foto: Josef Petrák PESA EN76-001a, foto: Josef Petrák Škoda 15T ForCity pro Rigu, foto: Josef Petrák
Bombardier Zefiro • nové pendolino ETR610 Cisalpino • Z2N-NG SNCF Coradia Duplex • Končar 6112 HŽ • PESA EN76 ELF • Škoda 15T ForCity Riga

A na závěr, copak to Siemens skrývá? :)

Překvapení Siemensu: jednotka Velaro-D, foto: Juraj Kováč

Zdroj: ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi , Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 22.9.2010 (14:57)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže

Další z regionu Německo


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel SYN 
24.09.2010 (18:58)  
TP: Tak takhle to jistě nelze říct, nevytvořím tolik místa NAD HLAVAMI CESTUJÍCÍCH, ale jistě kdybych chtěl tak (na úkor části sedaček - ovšem pořád ještě by zůstalo víc než u "klasiky") můžu vytvořit na kraji prostoru pro cestující plus mezi sedadly apod. místa pro zavazadla i víc než má klasika, a ještě navíc do něj objemnější zavazadla nebude muset cpát vzpěrač...
Ale klidně bych neměl problém vozy obou typů v soupravě nakombinovat, ať si každý vybere co mu víc vyhovuje...

A řekněme aby nevznikalo další velké množství různých vagónů (které sice možná pak jsou lépe přizpůsobeny pro svou funkci ale zhoršují univerzálnost a je těžké v proměnném prostředí správně odhadnout kolik (a kde) má být kterých) tak by takový dvoupodlažní dálkový vagón mohl být zpočátku pouze jediného typu, prostá (velkoprostorová) dvojka, vše ostatní (jednička, jídelák, služebák, kupátková dvojka) by zůstalo v klasice. Až pokud by se princip osvědčil a masově rozšířil tak by se mohlo pouvažovat o dalších verzích...
registrovaný uživatel M 
24.09.2010 (18:33)  
Nekdy mam z diskuse fakt pocit, ze kdo si do vlaku nevezme dva obri kufry, tak jakoby nebyl...
24.09.2010 (18:07)  
SYN: Myslím si to z jediného, ale pro mě celkem oprávněného důvodu. Ve dvoupatrových vozech nikdy nevytvoříš tolik prostoru pro zavazadla.
Ta budoucí jednotka mi příjde navenek perfektní, ovšem byl bych radši, kdyby ČD koupily něco podobného pro region ( možná budu označován za blázna, ale já takové pocity mám ). Navíc, co se týče vizulací, tak interiér ( až na bistro čát ) odpovídá zhruba regionální jednotce. ( i když to může být taky tím, že Švýcaři jsou jelita na inteiér ).
registrovaný uživatel Luxian  mail  
24.09.2010 (16:51)  
SYN : Zrovna ta jednotka od Bomrabdieru, na kterou jsem tu již dříve odkazoval (viz http://www.zelpage.cz/zpravy/7721), má mít průchozí horní patro a tudíž i ten vozík minibaru ji může projet ;-)
registrovaný uživatel SYN 
24.09.2010 (16:38)  
Tomáš Palíšek: Proč být tak zbytečně zásadní - dvoupatráky do dálkové dopravy nepatří? To jako z důvodů estetických nebo tak něco? Já tam vidím jako jediné mínus že nejsou průjezdné vozíkem minibaru, ale to lze vcelku snadno řešit jinými způsoby zajištění "obživy", například jídelní/bistro vůz/oddíl, nebo třeba automaty na drobné pochutiny a nápoje.
Naopak je tu neoddiskutovatelná výhoda nízkopodlažního nástupu postižených osob (já vím že plošina (ať už interní či externí) to zvládá ale je to jistá ztráta času a potřeba to domlouvat, kdežto 90% procent nástupů v úrovni perónu lze odbýt rychle a bez asistence) a někdy se užije i vyšší kapacita - i když samozřejmě to jen na nejvytíženějších tratích, kterých by ale potenciálně doufejme mělo přibývat ne?
I kdyby takový vůz měl být v soupravě jen jeden, pořád by to pomohlo. Klidně by ho mohli udělat jako poloslužebák/kolovůz, neříkejte že nakládat zavazadla/kola bez zvedání z perónu by se nešiklo...
registrovaný uživatel Luxian  mail  
24.09.2010 (14:41)  
-> Paninaro: Ten Tvůj předchozí příspěvek jsi jistě myslel jako vtip, že?
registrovaný uživatel konca 
24.09.2010 (14:31)  
jenom dva postřehy z volné plochy: super jaká je nabídka příměstských jednotek. Chorvati, Poláci... doufám že se to brzy projeví na cenách, za které to dokáží ČD nakoupit :-)
ř.951 byla jediná, kde jsem nemoh rovně stát a už při vstupu jsem se praštil do hlavy. taky to vyzkoušejte. měřím 189 cm.
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
24.09.2010 (13:50)  
Tady ještě nějaké video- http://www.youtube.com/watch?v=78Esd2Ro-dM
24.09.2010 (13:34)  
Jinak pokud jde o ty prezentace lokomotiv. Četl jsem něco po tom, že Siemens představí Vectron a to hned ve 4 variantách. Stejnosměrná 5200 kW, střídavá 5200 kW, střídavá 6400 kW a mnohosystémová 6400 kW a to vše pro rychlost 160 km/h bzw. 200 km/h. Myslím, že by to samé měla udělat i Škoda Transportation, co nevidět. Universální 6400 kW a 200 km/h, nákladní 6400 kW a 160 km/h a universální 5000 kW a 160 km/h a nákladní 5000 kW a 120 km/h. Myslím, že by její portfolio bylo velmi zajímavé pro potenciální zázemce (dopravce) o nové stroje.
24.09.2010 (12:53)  
Filip J. : Tady: http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?114,5016338,5016338#msg-5016338 - stačí jenom zajet dolů.
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko