Praha/Třinec - Pendolino v Třinci? Kdo nevěří, ať si rychle pro místenku běží — již příští pátek, 12.6.2009, opět po několika letech vyjede na české koleje spoj, který urazí trasu Praha - Ostrava bez jediného zastavení. Během páteční dopravní špičky tak nabídne luxusní spojení hlavního města se severomoravskou metropolí a dalšími destinacemi v regionu. Na své trase zastaví na Svinově, ostravském hlavním nádraží, v Bohumíně, Karviné, Českém Těšíně a jízdu ukončí Třinci. Dnes začíná předprodej jízdenek a rezervací pro premiérový SC 513 Pendolino Sprinter jak na pokladnách, tak v eShopu ČD. Ve vlaku platí standardní tarifní podmínky pro vlaky SuperCity, tj. povinná rezervace a navíc vyloučení slevy RailPlus. Vyloučení této slevy však neplatí v letním odbobí, jak uvádí představitelé drah.
Kromě zavedení pátečního SC 513 bude od II. změny jízdního řádu, resp. již od 13.6.2009 v sobotu zaveden spoj SC 504 s odjezdem v 9:27 ze stanice Ostrava hl.n. do Prahy, který doteď jezdil pouze v pracovní dny. Důvodem jeho nasazení je optimální obrat jednotek řady 680, a také nabídka dopoledního víkendového spoje vhodného pro návštěvu Prahy. A jaký bude jízdní řád Sprinteru?
| SC 513 Pendolino Sprinter | |
|---|---|
| Praha hl.n. | 16:23 |
| Ostrava-Svinov | 19:20 |
| Ostrava hl.n. | 19:32 |
| Bohumín | 19:42 |
| Karviná hl.n. | 19:56 |
| Český Těšín | 20:15 |
| Třinec | 20:25 |
Na palubě premiérového SC 513 bude i někdo z našich redaktorů. Pokusíme se připravit reportáž z této jízdy.
Zdroj: České dráhy
| 3.6.2009 (13:00)
Ale nemohu soudit, spíš jen vyjadřuji svůj skromný subjektivní názor.
Pro mě, jako kluk, který tohle asi jen tak hned nevyužije (nemám důvod) to bude aspoň zpestření na 320tce a tak bude co zajímavého fotit. ;o)
radekedar: Mně se prostě Bmz líbí hodně. Jsem na nich závislej, to nezměníš. Možná máš pravdu.
Zda se to vejde do grafikonu, je vec druha - bez ohledu na to, kdy se do nej spoj zanasi. Pokud v tuto jizdni dobu neni mozne jet rychleji a od dalsiho grafikonu bude zmena, je super si zase na ty zmeny zvykat. Pokud to takhle uz zustane, mame tu dalsi variantu prasopsa.
Je tu evidentni snaha skloubit dva protichudne pozadavky - zaridit na patek posilovy spoj (ktery by jel v ocekavatelne dobe) spolu se snahou prijit s originalitou, jakou prime spojeni Praha - Ostrava opravdu je.
Vysledek je, ze cas jizdy to nikomu nezkrati a pritom zajemci o Pardubice nebo Olomouc maji smulu.
Trosku mi to pripomelo jeden zazitek z detstvi - cestoval jsem jako malej spunt nekam vlakem s babickou a vlak zastavil "na mezi". Na muj dotaz, proc stojime, babicka odpovedela neco ve stylu "Protoze jsme rychlik. Pred nama jede osobni vlak a ten zastavuje ve stanicich. My jedeme za nim, podle jizdniho radu ho predjet nemame ale ve stanicich zastavovat nemame. Tak stojime na poli."
SIM : kde byste chtěl tu jízdní dobu nahnat ? Zatím nemám k dispozi "plachtu", ale do Pardubic se bude 513 zřejmě plácat na blok za 531. Ona každá dodělávka do hotového GVD je vždycky ošidná. Holt to není jako nasazení ešusů na 1540/1541, kdy 1540 přijede do Libně o deset minut dříve než klasická souprava.
David Rada : IC 512 ? To máte na müsli nový, dosud neexistující "polonoční" vlak ? Kdo by jím asi v pátek večer jezdil ? Do Prahy by přijel asi tak kolem půl druhé ráno.
Já jsem poněkud skeptický k "výhodnosti" spoje 504 k návštěvě Prahy. Leda tak pro "taky fanoušky" Baníku ...
Copak máme jen emzeta? Všichni si myslí, že je to něco extra, ale najdou se i lepší vozy... ;-)
Ale lepší by byla souprava s nějakými Bmz.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










