Praha/Třinec - Pendolino v Třinci? Kdo nevěří, ať si rychle pro místenku běží — již příští pátek, 12.6.2009, opět po několika letech vyjede na české koleje spoj, který urazí trasu Praha - Ostrava bez jediného zastavení. Během páteční dopravní špičky tak nabídne luxusní spojení hlavního města se severomoravskou metropolí a dalšími destinacemi v regionu. Na své trase zastaví na Svinově, ostravském hlavním nádraží, v Bohumíně, Karviné, Českém Těšíně a jízdu ukončí Třinci. Dnes začíná předprodej jízdenek a rezervací pro premiérový SC 513 Pendolino Sprinter jak na pokladnách, tak v eShopu ČD. Ve vlaku platí standardní tarifní podmínky pro vlaky SuperCity, tj. povinná rezervace a navíc vyloučení slevy RailPlus. Vyloučení této slevy však neplatí v letním odbobí, jak uvádí představitelé drah.
Kromě zavedení pátečního SC 513 bude od II. změny jízdního řádu, resp. již od 13.6.2009 v sobotu zaveden spoj SC 504 s odjezdem v 9:27 ze stanice Ostrava hl.n. do Prahy, který doteď jezdil pouze v pracovní dny. Důvodem jeho nasazení je optimální obrat jednotek řady 680, a také nabídka dopoledního víkendového spoje vhodného pro návštěvu Prahy. A jaký bude jízdní řád Sprinteru?
SC 513 Pendolino Sprinter | |
---|---|
Praha hl.n. | 16:23 |
Ostrava-Svinov | 19:20 |
Ostrava hl.n. | 19:32 |
Bohumín | 19:42 |
Karviná hl.n. | 19:56 |
Český Těšín | 20:15 |
Třinec | 20:25 |
Na palubě premiérového SC 513 bude i někdo z našich redaktorů. Pokusíme se připravit reportáž z této jízdy.
Zdroj: České dráhy
IC 513 pojede na blok za 1901 do Peček, pak za 531 do Pardubic, za předpokladu, že budou mít s ohledem na okamžitou dopravní situaci v Pardubicích volnou kolej kam uhne 531; v ČT 17.56, OC 18.36, Svinov 19.22-25, OVA 19.32-34, BI 19,42
Nicmene, to je prave ta zavadejici informace - "...bude platit celý týden!" ... ona neplati cely tyden, ona plati jeden den, ale na vyber uz tedy neni jen sobota nebo nedele.
Jinak jsem si nevsim (pri psani dotazu na podrobnosti), ze uz vysel na ZP cely clanek na tohle tema - timto dekuji adminum za predvidavost :-)
Ja bych dokonce rekl takto - klidne at to v Olomouci zastavuje, ale jizdne necht stoji jako do Ostravy (nebo at se tyhle listky doprodavaji na volna mista*). Proc? Protoze OL-OV to po vystoupeni lidi, co jeli PR-OL, bude prazdne.
* - ano, toto predpoklada zajem o tento vlak...
Jeste bez inkarty jsem jezdil ve vsedni dny na "celodenni jizdenku" (nevim totiz presne jeji nazev), ktera stala 440. To same na vikend se jmenovalo SoNe+, coz byl nazev dosti zavadejici, protoze to platilo bud jen v sobotu nebo jen v nedeli, ale rozhodne ne po oba dny. Z hlediska uzivatele to byla tedy opet "jen" bezna celodenka, navic za stejnou cenu, tedy 440 Kc.
Jak mam v teto souvislosti chapat vyznam zpravy, ze SoNe+ ted plati i ve vsedni dny?
Ma nekdo link nekam, kde se clovek dozvi presnejsi informace (viz treba zprava o tom ze se to tyka pouze verze 150Kc), nez v clanku, na ktery odkazuje M?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.