..: Obviněn řidič autobusu, který způsobil srážku s vlakem u Polomky :..

812, ZSSK, foto: qik-qak Banská Bystrica – Slovenská policie v pondělí obvinila řidiče autobusu, který 21.2. 2009 na středním Slovensku u obce Polomka nezvládl řízení a nerespektoval blížící se vlak, který do autobusu později narazil. Tato tragická nehoda si vyžádala 12 životů a skoro na dvě desítky zraněných. Z vyšetřování je patrné, že řidič opravdu před přejezdem bez signalizace v km 17,900 tratě 172 nezastavil, resp. nestihl zařadit rychlost a srážka tak byla nevyhnutelná. Banskobystrický policejní ředitel Marián Slobodník přiblížil celkovou situaci a vyšetřování. "Podle písemných materiálů, které máme ve spisu, autobus před přejezdem nezastavil, ale plynule přijel na přejezd." Proběhnuvší znalecké posouzení a ohledání autobusu neprokázalo žádnou technickou vadu mající případný vliv na nehodu.

Pokud se vina a pochybení řidiče prokáže, hrozí mu pět až deset let odnětí svobody. Ze zatím 24 vyslechnutých cestujících a svědků se většina výpovědí shoduje. Nehoda se počtem obětí zařadila mezi nejtragičtější na Slovensku. Autobusem z Bánovců nad Bebravou cestovalo 37 osob do nedalekého lyžařského střediska Bučník.

Zdroj: České Noviny/ČTK


Vítek_V | 18.3.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Slovensko Banskobystrický


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
20.03.2009 (22:11)  
To Topič: Takže 5 :0 pro mne. čili buď zticha a šoupej nohama, když nevíš, co to obnáší! Poprvé to bylo na mrtvici, po páté už běžná rutina, člověk si, když mu nic jiného nezbývá, nakonec zvykne.
registrovaný uživatel JK ml. 
20.03.2009 (20:26)  
Všem přítomným fyzikům se omlouvám za výpočet doby kterou karosa lc 735 potřebuje při 5 kmh rychlosti na ujetí vzd 13metrů :-))). Jednak těch metrů musí být aspoň14.5 - 15 (metr před kolejemi, metr za kolejemi, koleje, a délka busu) a musím dělit ne násobit:-))) tzn 15m/1,4m/s = 10,71s. Při rekonstrukci byl vlak na přejezdu od chvíle kdy ho bylo možno spatřit v zatáčce za 10,9s.V článku předpokládají inspektoři bezpečnou dobu na přejetí přejezdu karosou 4 - 7 sekund tj konstantní rychlost busu od 7.7 do 13,5 kmh.Tedy ne rozjezd z nula kmh,což bych řekl že je zde základ bezpečného přejetí tohoto přejezdu...No doufám, že "železniční ispektoři" jsou nzávislý orgán.A že se rekonstrukce děla s úmyslem proměřit celou situaci a ne pouze dokázat nemožnost odvrácení nehody zásahem "rušnovodiča".... A opakuji znovu neomlouvám řidiče, ale pokud je v okolí toho přejezdu něco cokoliv co té osudné chybě pomohlo na straně dráhy nebo komunikace, musí se to nezávisle proměřit, vyhodnotit, a hlavně co nejdřív odstranit. Toť vše.
dopisovatel nebo člen ŽP topič  mail  
20.03.2009 (17:46)  
Ážetďák: Nikoho neomlouvám, jen nesnáším, když zde píšeš nesmysly, které nemají se skutečností pranic společného.
Řídil jsem parní a motorové lokomotivy a vím co dokáže vlak. Díkybohu jsem nikoho nepřejel.
registrovaný uživatel JK ml. 
20.03.2009 (17:28)  
Chika: Délka karosy je 11 metrů při rychlosti přes přejezd 5kmh tj 1,39 m/s ho přejede za řekněme 15,29 (beru 13m vzd tedy metr před a metr za koleje) sekundy. Pokud houkání na 250m bylo ještě v okamžiku kdy bus jel po hlavní silnici (nebyl před přejezdem...) radši už nepočítám... Aby bylo jasné táta je fíra 39 let. Naštěstí jezdí hlavně koridory. Jako mě nestačí řešení, že debilům co udělají chybu za volantem zrovna na přejezdu s výstražným křížem na komunikaci nevalné kvality uřežeme hlavy.A že jestli je tam brambořiště neměl tam jezdit.Příště tam totiž pojede zetor s vlekem ten brambor sklízet.... Taková řešení fíru příště nezachrání o životech ve vozidle nemluvě. Jde o to aby se "silničáři" a "železničáři" přestali pomlouvat a začali fofrem spolupracovat, protože aut (kupodivu leckde i vlaků) přibývá a zabezpečení z let france josefa(jako zde) podpořené neúdržbou lhostejno z jaké strany, přestává fungovat. Jde o to, že z jednotlivých případů nepozornosti se stává souvislá řada, podobná spíše počtu pravděpodobnosti. A faktory jako možnost rozhledu, stav komunikace apod se do toho vzorce určitě počítají. A nad tím by se měl někdo konečně opravdu zamyslet, (omlouvám se za ohavná slova) "koncepně a meziresortně". Omylný je každý, zaměstnanec čsa, čsad, čd, atd...Všude se něco najde.Jde o to jaká je míra zabezpečení nezávislého na vůli člověka....
20.03.2009 (17:18)  
Topiči, více foť a míň povídej! To, co jsi napsal, znamená jen tolik, že ten autobusák měl dávat bacha, což evidentně nedělal a tudíž pro to, co spáchal neexistuje omluva! Fotky máš perfektní, ale zřejmě jsi nikdy lokomotivu neřídil a nikoho nepřejel, to bys mluvil jinak. A vy ostaní: Omlouvat lajdárnu a blbost znamená jen to, že pokud tuto část obyvatelstva morálně podpoříte, bude jich stále víc a budou stále drzejší. Udělat kravinu není kumšt, hlavně když jdu do všeho po hlavě a myslet začnu až když už je pozdě. Kumšt je, se ke spáchané kravině přiznat a nést zodpovědnost. Nevím, jak kdo, ale já jsem s tímhle nikdy problémy neměl. Moc blbostí jsem nenapáchal a ty, co mám na svědomí, nikomu neublížily, ale nikdy jsem se nesnažil se z odpovědnosti vykroutit.
dopisovatel nebo člen ŽP topič  mail  
20.03.2009 (9:59)  
Ážetďák: Svým posledním komentářem dokazujete, že jste opravdu zaslepený hlupák a vynášíte zde nenávistné soudy aniž byste znal okolnosti. Komunikace u přejezdu je opravdu v katastrofálním stavu, není to oranice, ale neudrživaná místní komunikace polná výmolů. Komunikace, které se zhusta nachází v mnoha obcích u nás. Jiná cesta do zamýšleného cíle cesty autobusu než po této komunikaci nevede. To se dá lehce ověřit i pohledem na webovou mapu.
registrovaný uživatel MOs 
20.03.2009 (9:01)  
Stalo se to uz pred mesicem ale proc se tady o tom diskutuje,diskutovat by se melo az bude cela nehoda objasnena.
20.03.2009 (4:27)  
Vouasáč a AŽD: Důkladněji čtěte a více se zamýšlejte. Já jsem někde napsal, že strojvedoucí začal houkat pozdě? Já jsem napsal, že v době kdy vlak začal houkat už mohl autobus najíždět na přejezd. Pokud dobře počítám, a pískáček je zde 250 m daleko, bylo mezi prvním houknutím a střetem ne víc než 12 s!!! Já toho řidiče nehájím, já se vám marně snažím sdělit, že každá mice má dvě strany.

AŽD (důrazný apel): Opravdu vám přeji abyste v životě nic neposral. No to se Vám nepovede, každej někdy něco podělá, ale někdo má holt zodpovědnější práci. Potkat pak takového inkvizitora jakého tu předvádíte by se Vám asi nelíbilo.

Zajímavé, že jste nechrlil oheň na fíru, který modrá nemodrá to napral do rychlíku...
19.03.2009 (23:55)  
To Jonáš: Pokud vlak zahlédne a je normální, tak snad pod něj, proboha, nevletí a počká, až přejede! Jenže 99% řidičů by čekání na průjezd vlaku nepřežilo! Takže: Jede pomalu, stihnu to. A průšvih je nevyhnutelný. A proč do té oranice s tím busem jel? on je snad nějaký autobus stavěný na projíždění terénů pro autokross? Ono by se to nejspíš dalo někudy objet, ale to by se neušetřil čas, ani nafta,že?
19.03.2009 (23:34)  
A ještě bych vypíchl, že šofér nemá nejmenší šanci zjistit, jaká je na tom přejezdu traťová rychlost -- i když ten vlak při vjetí zahlídne (dřív nemá výhled) tak netuší, jestli v něm bude za sedm sekund nebo půl minuty. IMHO by se přes přejezdy bez ZZ nemělo prostě jezdit přes 40, bo je to obecný ohrožení.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko