Banská Bystrica – Slovenská policie v pondělí obvinila řidiče autobusu, který 21.2. 2009 na středním Slovensku u obce Polomka nezvládl řízení a nerespektoval blížící se vlak, který do autobusu později narazil. Tato tragická nehoda si vyžádala 12 životů a skoro na dvě desítky zraněných. Z vyšetřování je patrné, že řidič opravdu před přejezdem bez signalizace v km 17,900 tratě 172 nezastavil, resp. nestihl zařadit rychlost a srážka tak byla nevyhnutelná. Banskobystrický policejní ředitel Marián Slobodník přiblížil celkovou situaci a vyšetřování. "Podle písemných materiálů, které máme ve spisu, autobus před přejezdem nezastavil, ale plynule přijel na přejezd." Proběhnuvší znalecké posouzení a ohledání autobusu neprokázalo žádnou technickou vadu mající případný vliv na nehodu.
Pokud se vina a pochybení řidiče prokáže, hrozí mu pět až deset let odnětí svobody. Ze zatím 24 vyslechnutých cestujících a svědků se většina výpovědí shoduje. Nehoda se počtem obětí zařadila mezi nejtragičtější na Slovensku. Autobusem z Bánovců nad Bebravou cestovalo 37 osob do nedalekého lyžařského střediska Bučník.
Zdroj: České Noviny/ČTK
Pro ty co tu z předpisů vytahují ty oblíbené větičky "je povinen se přesvědčit" atp. bych rád upozornil, že kdyby jízdní personál dodržoval DOSLOVA předpisy, tak se vlaky nehnou. Tak už to chodí. Předpisy jsou plné formulací za které vás pošlou do basy, ale které jsou občas nesplnitelné a nebo je jejich výklad vágní.
Takže počkejte na výrok soudu a nedělejte tu hon na čarodějnice.
Vid prve sekundy rekonstrukcie, ktoru si robili drahy: http://www.sme.sk/c/4345421/merania-v-polomke-vlak-by-uz-ubrzdit-nestihol.html
Na druhej strane zasa ked uz bus stoji, tak tie pomery aby sa stihol pohnut a bezpecne prejst, su zda sa velmi natesno a nieco by sa tam urobit malo - but vysekat porast, alebo znizit rychlost.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.