..: Obviněn řidič autobusu, který způsobil srážku s vlakem u Polomky :..

812, ZSSK, foto: qik-qak Banská Bystrica – Slovenská policie v pondělí obvinila řidiče autobusu, který 21.2. 2009 na středním Slovensku u obce Polomka nezvládl řízení a nerespektoval blížící se vlak, který do autobusu později narazil. Tato tragická nehoda si vyžádala 12 životů a skoro na dvě desítky zraněných. Z vyšetřování je patrné, že řidič opravdu před přejezdem bez signalizace v km 17,900 tratě 172 nezastavil, resp. nestihl zařadit rychlost a srážka tak byla nevyhnutelná. Banskobystrický policejní ředitel Marián Slobodník přiblížil celkovou situaci a vyšetřování. "Podle písemných materiálů, které máme ve spisu, autobus před přejezdem nezastavil, ale plynule přijel na přejezd." Proběhnuvší znalecké posouzení a ohledání autobusu neprokázalo žádnou technickou vadu mající případný vliv na nehodu.

Pokud se vina a pochybení řidiče prokáže, hrozí mu pět až deset let odnětí svobody. Ze zatím 24 vyslechnutých cestujících a svědků se většina výpovědí shoduje. Nehoda se počtem obětí zařadila mezi nejtragičtější na Slovensku. Autobusem z Bánovců nad Bebravou cestovalo 37 osob do nedalekého lyžařského střediska Bučník.

Zdroj: České Noviny/ČTK


Vítek_V | 18.3.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Slovensko Banskobystrický


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
19.03.2009 (14:47)  
Ážetďák: Mno nevím kdo je idiot. Vaše zaujatost je opravdu odstrašující. Neškodilo by zkusit použít kritické myšlení a zhodnotit všechny faktory. Slyšlel jste někdy slovo norma? Splňuje přejezd tyto parametry? To znamená, že rozhledové poměry odpovídají dovolené traťové rychlosti. Řidič nemůže poznat jde-li o vlečku a nebo "rychlou trať" a dost logicky předpokládá (normy by to měly zaručovat), že rozhledové poměry zaručí bezpečné přejetí normami dovolené délky vozidla (to je u autobusu 18 m).

Možná byste mohl někdy zkusit vykonávat podobně náročnou a zodpovědnou práci a pak začít sršet oheň na idiotské řidiče. Já je nehodlám zastávat magorů, co jezdí přes přejezd se spuštěným PZZ aby ušetřili 5 minut času (nebo taky ztratili zbytek života), ale tohle je zatraceně jiný případ.
19.03.2009 (14:12)  
A ještě bych dodal: Autobusák nic neviděl! Jesliže nevidím a mám všech pět pohromadě, tak na místo, kam nevidím buď nevjedu vůbec, nebo si zajistím přehled jiným způsobem. Pokud někam nevidím a přesto tam vjedu, jsem idiot a musím nést za své jednání plnou zodpovědnost. A pokud vezu cestující, je výraz idiot hodně slabý! A o tom to je! Protože vjet na koleje, o nichž nevím, zda po nich náhodou právě nejede vlak, je příčina prakticky všech nehod, ke kterým kdy na přejezdech došlo a ještě dojde! A kdy to skončí? Teprve tehdy, až vlak posledního takovéhoto blbce sešrotuje i s vozidlem, což je bohužel nereálné, protože za jednoho, který takto skončí se ihned najde deset jiných a ti mají ještě tolik drzosti, že by chtěli, aby vlaky jezdily přes všechny přejezdy krokem a ještě před lokomotivou běžel maník s praporkem, který by ovšem byl povinen před jedoucím autem uhnout a tím praporkem zastavit ne auto, ale vlak! Zbývá jen doufat, že naši zákonodárci takovouto velehovězinu nepodpoří.
19.03.2009 (14:03)  
To Chikateskuin:
žvaníš nesmysly! Snad už jsi dost starý, abys věděl, že před každým nechráněným přejezdem je pískáček a žádný fíra, pokud není na hlavu padlý, nepojede bez toho, že by houkal. Strojvedoucí se nedopustil ničeho! Jel rychlostí, kterou měl povolenou a vzhledem k tomu, že má na přejezdu absolutní přednost, nebyl povinen brzdit, natož zastavit a čekat až se Jeho Výsost gumokolista uráčí koleje opustit! Už si, nejen ty, ale všichni tobě podobní konečně uvědomte, že přejezd není silnice a vlak má vždy a za všech okolností přednost! Takže pokud se na nezabezpečeném přejezdu něco stane, je to vždy vina toho, kdo na něj vlezl, nebo vjel, aniž by dbal potřebné opatrnosti, nařízené naprosto striktně příslušným zákonem!
19.03.2009 (12:48)  
Ážetďák: A že vlak houkal už před chvílí než autobus vjel do prostoru přejezdu víte odkud? Strojvedouví vypovídal až od momentu kdy dění na přejezdu spatřil, při 70 km/h metry ubíhají zatraceně rychle.

Dále, jak oni strojvedoucí, tak autobusák se dopustili obecného ohrožení díky lidskému selhání (protože tato nehoda nevypadá na přejíždění přejezdu před vlakem za každou cenu, ale nešťastnou kumulaci okolností). Ti fírové měli jen tu KLIKU, že vagon něco vydrží a tak nikoho svým jednáním nezabili. Oni navíc měli k mání zabezpeční, které však přehlédli. Autubusák nic neviděl, jestli slyšel nevíme a ještě narazil na přejezd v děsivé kvalitě. Jak snadné býti generálem po bitvě.
18.03.2009 (22:49)  
To Jonáš:
Ono je to o tom, že vlaky před přejezdy houkají, takže kdyby ten autobusák nebyl totální jelito, tak k té nehodě nemuselo dojít. Když totiž zastavíš a otevřeš okýnko, tak tu houkačku slyšet prostě musíš, pokud ti neduní do kedlubny vytuněná aparatura 2x 300W. Prostě je to o tom, že pokud jedeš k přejezdu bez PZZ, musíš se VŽDY chovat tak, jako by k němu právě přijížděl vlak!
18.03.2009 (22:45)  
To Syn:
Nepleť dohromady hrušky a jablka! Ten autobusák zabil 11 lidí! A buď si jist, že ti fírové, jak v Paskově, tak ve Vršovicích, jenom na sebrání prémii neskončí.
18.03.2009 (22:43)  
To Chikateskuin: Ano, je to bezpečnější. A kdyby to tak dělali všichni řidiči, tak se tu s námi dnes nemusíš dohadovat!
18.03.2009 (21:40)  
No hlavně nevim, jak by zajistil, aby ten vlak nepřijel, až zase bude nastupovat .. ona už ta sedmisekundová past byla dobře popsaná v době nehody.
registrovaný uživatel SYN 
18.03.2009 (21:35)  
Tedy, hm, dost zajímavě tu kontrastují hodnocení řidiče autobusu typu "musí udělat vše pro to aby zajistil bezpečné přejetí přejezdu, klidně i zastavit a vystoupit" a pak tu máme fíru (dva příklady z posledního měsíce) který "holt prostě udělal chybu, nikdo nejsme neomylný"...
A já se ptám, kde je tu spravedlnost když za řádově podobné pochybení jeden půjde do krimu a druhému max. seberou prémie?

Edit - heh, skóre -5 za 10 minut je pozoruhodné, což? :-)))
18.03.2009 (12:38)  
Řidič autobusu nese odpovědnost za zdraví cestujících, tudíž by si měl počínat obezřetně. Koneckonců spěch bývá většinou iniciátorem podobně tragických situací. Takže by se každý měl sám sebe zeptat, zda raději zastaví a rozhlédne se, nebo prostě přejede. Osobně se pro jistotu rozhlížím i na přejezdech málo používaných vleček. Podobně frekventovaný přejezd by měl být zajištěn nějakým PZZ, které řidiče alespoň světelně upozorní na nebezpečí, nicméně všichni víme, jak to v ČR a SR chodí.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko