..: Obviněn řidič autobusu, který způsobil srážku s vlakem u Polomky :..

812, ZSSK, foto: qik-qak Banská Bystrica – Slovenská policie v pondělí obvinila řidiče autobusu, který 21.2. 2009 na středním Slovensku u obce Polomka nezvládl řízení a nerespektoval blížící se vlak, který do autobusu později narazil. Tato tragická nehoda si vyžádala 12 životů a skoro na dvě desítky zraněných. Z vyšetřování je patrné, že řidič opravdu před přejezdem bez signalizace v km 17,900 tratě 172 nezastavil, resp. nestihl zařadit rychlost a srážka tak byla nevyhnutelná. Banskobystrický policejní ředitel Marián Slobodník přiblížil celkovou situaci a vyšetřování. "Podle písemných materiálů, které máme ve spisu, autobus před přejezdem nezastavil, ale plynule přijel na přejezd." Proběhnuvší znalecké posouzení a ohledání autobusu neprokázalo žádnou technickou vadu mající případný vliv na nehodu.

Pokud se vina a pochybení řidiče prokáže, hrozí mu pět až deset let odnětí svobody. Ze zatím 24 vyslechnutých cestujících a svědků se většina výpovědí shoduje. Nehoda se počtem obětí zařadila mezi nejtragičtější na Slovensku. Autobusem z Bánovců nad Bebravou cestovalo 37 osob do nedalekého lyžařského střediska Bučník.

Zdroj: České Noviny/ČTK


Vítek_V | 18.3.2009 (7:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Nehody a mimořádnosti

More from Slovensko Banskobystrický


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
Correspondent or Member of ŽelPage topič  mail  
23.03.2009 (9:53)  
AŽD: Ty jseš opravdu totálně vypatlanej. V tehdejší KSČ bylo přes 1,5 mil. lidí, v dnešních politických stranách jsou počty členů maximálně pár desítek tisíc.
Ty musíš plácat kraviny i když o problémů nich víš kulový, stůj co stůj. Když Ti dojdou věcné argumenty, což je téměř vždy, začneš odpovídat jako dement z Kotle. :-D
22.03.2009 (23:52)  
To Drahoš: A pomohlo to? A jestli ano, tak na jak dlouho? A co udělají, až tam vlaky zase převálcují pár opilců? Sníží se rychlost vlaků na 10 km/hod? Já bych věděl o lepším řešení: před každým přejezdem natáhnout přes silnici pás s hřebíky! Střízlivý zastaví, pás odtáhne bokem a při tom bude mít dost času na to, aby zjistil, jestli k přejezdu jede vlak. Opilec si propíchne všechny čtyři kola, takže skončí, což bude jen žádoucí, jak pro dráhu, tak pro ostatní uživatele silnice! Má to jen jeden háček a sice jak zajistit, aby se po projetí auta ten pás zase natáhl přes silnici.
22.03.2009 (23:43)  
TO Jonáš: Neslyším, nevidím = nejedu! Co je na tom k nepochopení?
22.03.2009 (23:41)  
To Topič: Nejspíš to byl taky soudruh. Dnes by musel být v ODS. (Barva členského průkazu se změnila, darebák zůstal darebákem.)
22.03.2009 (22:13)  
Syn:rozhledové poměry na přejezdech se samozřejmě přeměřují a vyhodnocují,živí se tím početný štáb darmožroutů a budižkničemů, a výsledek:mohu uvést jeden konkrétní případ za všechny:na trati Brno-Jihlava mezi dopravnami Kralice nad/Osl-Náměšť nad /Osl.se nachází přejezd pozemní komunikace 3.kategorie.Přejezd je označen výstražnými kříži doplněnými žlutým lemováním,dále značkami STOP Stůj dej přednost v jízdě,což je doplněno i vodorovným značením,tedy na silnici vidí řidič(pokud není slepý)tlusté bílé čáry doplněné nápisy STUJ-VLAK!Tedy výstraha více než nadstandartní.Po zkušenostech s "dodržovánímů těchto/podle mého soudu dostatečných pokynů k tomu jak se má řidič chovat/naznala drážní inspekce,že z důvodu nedodržování těchto pokynů ridiči gumokolů bude nutno zajistit bezpečnost dopravy jiným způsobem,takže napřed nechali vykácet pás krásných vzrostlých zdravých stromů(aby se údajně zlepšily rozhledové poměry),když ani to nepomohlo a agresivní a ožralí řidiči vjížděli na přejezd bezprostředně před vlakem,"zajistili"bezpečnost tím způsobem že snížili traťovou rychlost ve směru od Kralic na 50km/hod a ve směru od Náměště/stoupání 20promile,v letním období se vozí 7 vozové rychlíky o zatížení 330 tun/zapíchli rychlostník 40.Tak se to dělá! Jestliže gumokoláci neustále porušují předpisy a ohrožují bezpečnost železniční dopravy,dráha zareaguje SNIŽENIM rychlosti vlaku před přejezdem.Je k tomu třeba něco dodat?????
22.03.2009 (18:16)  
AŽD: ste trochu netrefil -- kyž šofér začne přejíždět přejezd v momentě, kdy ještě nic neslyší a nevidí, a všimne si vlaku až během operace. Zařadit zpátečku a zkusit to vycouvat? Nebo přejet, když je zrovna zapadlej do nějaký pasti na mamuty? To je prostě ruská ruleta, zdejší pojetí přejezdu bez signalizace a bez závor, při traťovce 80 a víc.
Registered user JK ml. 
22.03.2009 (15:52)  
Drahos Svestka: V tátově případě nešlo o poruchu PZZ. Ukázalo se že bylo špatně vydrátováné a přesto uschopněné k provozu na koridoru a fungovalo zcela podle toho jak bylo vydrátované!!! (šlo tam o jakousi chybějící vazbu při téměř současném obszazení přibližovacích úseků z obou stran od PZZ.)
Registered user SYN 
22.03.2009 (15:16)  
Jojo, je to tak, i na draze je bordel stejne jako jinde u nas. Kdyby se zacaly premerovat rozhledove pomery na prejezdech tak by se velmi rychle zjistilo ze jich klidne i polovina neodpovida. Splachne se to tim ze na napravu nejsou penize. Ale co si budeme nalhavat, to je uplne stejne poruseni pravidel a norem jako kazde jine. Nekteri pak radeji posilaji ridice aby si vystoupili a sli si poslechnout ke kolejim jestli vlak jede nebo ne...
22.03.2009 (14:12)  
Vousáč: Nevím jestli máte bílo před očima či co, ale asi to budu muset napsat dost polopatě, což mě u strojvedoucího zaráží. Na tom snad není zase až tak moc divného, že autobus už mohl najíždět na přejezd ve chvíli kdy poprvé zahoukal vlak. O vině strojvedoucího jsem nenapsal ani písmenko.

-Autobus vjíždí do prostoru přejezdu (tedy již je na přejezdu).
-Strojvedoucí míjí pískáček a začíná houkat. Vidět není.
- Autobus samozřejmě nezastaví a nevycouvá, ale pokračuje dál, nicméně mu na těch dírách vypadne kvalt či co...

V takovém případě autobus vjel na přejezd aniž slyšel či viděl vlak. A měl 12s+ na to aby opustil obvod přejezdu. Já neříkám, že to muselo být zrovna tak, ale vaše totální jistota, že prostě vjel na přejezd slyšíc a asi i vidíc vlak mě zaráží.
22.03.2009 (13:48)  
Drahoš Švestka: Vina železnice je dost široký pojem. Zodpovědnost za nehodu může jít na vrub řidiči, strojvedoucímu (na přejezdech vyjímečně), provozovateli dráhy, správci komunikace. Je na expertech aby vyhodnotili z jakého důvodu došlo ke střetu a na soudu jak rozdělí podíl viny na nehodě. Nikdo z nás nemá právo odsoudit někoho bez patřičných znalostí okolností.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko