Praha - České dráhy se chystají nabídnout svým zákazníkům tzv. nízkonákladové jízdenky v mezinárodní přepravě, které mají být svým charakterem podobné akčním nabídkám některých leteckých společností. Nový produkt nízkonákladových železničních jízdenek nese pojmenování ČD TIP. Cílem zavedení této nabídky ze strany největšího tuzemského přepravce je dle jeho vyjádření zvýšení poptávky po cestách na železnici ze strany cestujících v době nynější finanční krize a oslovení dalších potencionálních zákazníků.
V současné době je třeba celý projekt nabídky nízkonákladových jízdenek brát pouze jako testovací. V počáteční fázi projektu dráhy nabízí jedinou trasu, na kterou je možné jízdenku v rámci projektu ČD TIP zakoupit, a to spojení Praha - Vídeň. Cestující se zde s touto slevou setkají každou dubnovou neděli. Dálšími omezeními, se kterými musí zájemci o tuto nabídku počítat jsou:
- Jízdenku je možné zakoupit pouze jako jednodenní a zpáteční.
- Počet míst na spoj je limitován na 120 jízdenek ČD TIP.
- Jízdenka platí pouze na spoje EC 15 Smetana (Praha – Vídeň) a EC 16 Antonín Dvořák (Vídeň - Praha).
- Jízdenku je možné zakoupit pouze v eShopu ČD.
- Jízdenka platí pouze pro 2. třídu.
- Na jeden nákup je možné zakoupit najednou do 5 ks jízdenek.
Cena jízdenky do rakouské metropole v rámci této nabídky je stanovena na 19 € a zahrnuje veškeré poplatky. Předprodej jízdenek přes eShop by měl být zahájen v týdnu od 23. do 29. března 2009, přesný čas zahájení předprodeje se ČD chystají oznámit v pátek 20. března 2009.
Pokud se nabídka osvědčí, hodlají ČD rozšířit nabídku ČD TIPu i na další zahraniční destinace. „Dalšími destinacemi budou Berlín, Linec a jedná se o Hamburku. Teprve pak by se nabídka měla rozšířit i na domácí linky, například na výlet Pendolinem z Prahy do Olomouce,“ uvedl pro noviny Deník člen managementu ČD, který si však nepřál být jmenován.
Zdroj: Tisková zpráva ČD, Deník
Dneska je problém dostat se z Vídně do Česka z večerního kulturního podniku, například koncert, opera. Na rozdíl od občanů z Bratislavy. Takže si musíte zaplatit ve Vídni nocleh, což je stále pro hodně lidí bariéra.
Postřeh z léta (prázdniny) loňského roku, kdy je jistě zvýšené cestování – do Vídně přijelo "druhým" Pendolinem v první třídě 6 cestujících, ve druhé třídě cca 60, z toho cca 30 "asiatů" cestujících ve společné skupině. Takže cca 20 % využití soupravy. Takovouhle frekvenci lze přepravit jedním vozem a není třeba sedmivozová souprava.
Z Prahy jsem přímí bus do/z Vídně našel jen jeden pár bez ceny s jízdní dobou 4:00 SC jede 4:03 a EC 4:33.
AD Jgcp ano při průjezdu vlaku se podle lidí sedích za oknem dobře počítá počet cestujících ve vlaku. Tím ale nepopírám že jižní větem je slabá.Dokonce jsem viděl stížnost proč jezdí ešusy když za okny není nikdo vidět = nikdo nejede.
860 003: Do busu nevidím, přímý let s Austrianem vyjde na cca. 7000,-
Jinak pan Zikmund mi mluví z duše. Nedávno jsem ten vlak viděl při průjezdu Kolínem a stav jsem popsal na K-rep.
240.025: je to možné, vím že za 200 jede Tourbus z Brna na vídeňské letiště a zpět. Student Agency jezdí za 16 euro (380 Kč) z Brna nebo 32 euro z Prahy obousměr (ovšem pro výlet do Vídně s pro mne nepoužitelným odjezdem 6:00 z Brna).
miropiro: jak vidět, tato "zlodějina" je levnější než nabídka SA, tedy za předpokladu upsání se ČD na 3 roky :), navíc se slevou na vídeňskou MHD, vlak jede kratší dobu a navíc jedete tím nejlepším co mohou ČD nabídnout (tím samozřejmě nemyslím Pendolino :) ).
MZ: nechci rýpat, ale z Ústí asi moc lidí nebude jezdit do Vídně na výlet - ono i z té Prahy je to dost dlouhá cesta, ale někomu to tak vyhovuje, vstávat brzo ráno a vracet se v noci. 5 hodin na výlet také mnohým lidem stačí, ne každý dokáže 10 hodin chodit po památkách. Zkrátka, pokud existuje nezanedbatelná skupina lidí, kteří pojedou z Prahy do Vídně, nevidím na nabídce jízdenky za 19 euro nci špatného. Ani na nápadu nízkonákladových jízdenek obecně.
Pomineme–li podmínky, za jakých lze jízdenku získat, tak se stačí podívat do jízdního řádu jaká je reálná dostupnost EC 15 s odjezdem v 5.57 z Prahy hl.n. (Děčín, Ústí nad Labem, Plzeň ....).
Dále vymezená doba pobytu ve Vídni – mezi příjezdem a odjezdem pouhých 5.56 hodiny.
Opravdu výhodná nabídka pro jednodenní cesta do Vídně z kuchyně "blahoslavených chudých duchem".
Na rozdíl od "nízkonákladových" leteckých společností, kde zákazník ví, že v ceně letenky není ňam ňam a cestovní komfort nic moc, není mi zřejmé, co představuje "nízkonákladovost" u Pendolin z hlediska dopravce.
Tahle nabídka je naopak cenově velmi výhodná pro jednodenní cesty oběma uvedenými vlaky do Brna nebo Břeclavi.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.