..: ČD nabídnou nízkonákladové jízdenky :..

Logo ČD (eShop), foto: Atolix (www.cd.cz)Praha - České dráhy se chystají nabídnout svým zákazníkům tzv. nízkonákladové jízdenky v mezinárodní přepravě, které mají být svým charakterem podobné akčním nabídkám některých leteckých společností. Nový produkt nízkonákladových železničních jízdenek nese pojmenování ČD TIP. Cílem zavedení této nabídky ze strany největšího tuzemského přepravce je dle jeho vyjádření zvýšení poptávky po cestách na železnici ze strany cestujících v době nynější finanční krize a oslovení dalších potencionálních zákazníků.

V současné době je třeba celý projekt nabídky nízkonákladových jízdenek brát pouze jako testovací. V počáteční fázi projektu dráhy nabízí jedinou trasu, na kterou je možné jízdenku v rámci projektu ČD TIP zakoupit, a to spojení Praha - Vídeň. Cestující se zde s touto slevou setkají každou dubnovou neděli. Dálšími omezeními, se kterými musí zájemci o tuto nabídku počítat jsou:

  1. Jízdenku je možné zakoupit pouze jako jednodenní a zpáteční.
  2. Počet míst na spoj je limitován na 120 jízdenek ČD TIP.
  3. Jízdenka platí pouze na spoje EC 15 Smetana (Praha – Vídeň) a EC 16 Antonín Dvořák (Vídeň - Praha).
  4. Jízdenku je možné zakoupit pouze v eShopu ČD.
  5. Jízdenka platí pouze pro 2. třídu.
  6. Na jeden nákup je možné zakoupit najednou do 5 ks jízdenek.

Cena jízdenky do rakouské metropole v rámci této nabídky je stanovena na 19 € a zahrnuje veškeré poplatky. Předprodej jízdenek přes eShop by měl být zahájen v týdnu od 23. do 29. března 2009, přesný čas zahájení předprodeje se ČD chystají oznámit v pátek 20. března 2009.

Pokud se nabídka osvědčí, hodlají ČD rozšířit nabídku ČD TIPu i na další zahraniční destinace. „Dalšími destinacemi budou Berlín, Linec a jedná se o Hamburku. Teprve pak by se nabídka měla rozšířit i na domácí linky, například na výlet Pendolinem z Prahy do Olomouce,“ uvedl pro noviny Deník člen managementu ČD, který si však nepřál být jmenován.

Zdroj: Tisková zpráva ČD, Deník


J.F. Poslat mail autorovi | 14.3.2009 (11:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu Rakousko Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
15.03.2009 (14:30)  
Šestihodinový výlet do Vídně mohl být zajímavý před listopadem 1989, resp. poté, co se uvolnilo v roce 1989 vydávání výjezdních doložek na základě potvrzení od SBČS, že máte na devizovém účtu 20 DM ... a mohl člověk získat výjezdní doložku na výlet do kapitalistické ciziny. Reálně se toho dalo bez komplikací využít leda tak na výlet do Západního Berlina, protože tam nebylo třeba vízum. Do Rakouska vízum potřeba bylo. Podobně byly lákavé šestihodinové (nebo o něco delší) výlety do Vídně po listopadu 1989, kdy tam začaly jezdit "zadarmo" vlaky a cestující nafasovali celodenní jízdenku na cesty MHD ve Vídni. Vlaky jezdily z Prahy, Brna, Bratislavy, Českých Budějovic.

Dneska je problém dostat se z Vídně do Česka z večerního kulturního podniku, například koncert, opera. Na rozdíl od občanů z Bratislavy. Takže si musíte zaplatit ve Vídni nocleh, což je stále pro hodně lidí bariéra.

Postřeh z léta (prázdniny) loňského roku, kdy je jistě zvýšené cestování – do Vídně přijelo "druhým" Pendolinem v první třídě 6 cestujících, ve druhé třídě cca 60, z toho cca 30 "asiatů" cestujících ve společné skupině. Takže cca 20 % využití soupravy. Takovouhle frekvenci lze přepravit jedním vozem a není třeba sedmivozová souprava.
14.03.2009 (19:00)  
miropiro:ETR 680 na Brno poue na EC 274/275.Ostatní soupravy kalsické EC .Odedne vyhlášení RJ 15/70.
14.03.2009 (18:10)  
No nevím necelých 6 hodin na výlet je přiměřené cournou po památkách dát si něco k jídlu a hurá zpět.Akorát lepší jet spíš v sobotu než v neděli.Navíc moc jiných možností není dříve se jet rozumě nedá jedině lužkem přes noc a zpět později jede EC 72 a EC 70 ovšem příjezd do Prahy je až 21:31 resp 23:31 a to je v neděli docela pozdě,v sobotu by to asi tak moc nevadilo.
Z Prahy jsem přímí bus do/z Vídně našel jen jeden pár bez ceny s jízdní dobou 4:00 SC jede 4:03 a EC 4:33.
AD Jgcp ano při průjezdu vlaku se podle lidí sedích za oknem dobře počítá počet cestujících ve vlaku. Tím ale nepopírám že jižní větem je slabá.Dokonce jsem viděl stížnost proč jezdí ešusy když za okny není nikdo vidět = nikdo nejede.
14.03.2009 (17:52)  
Není náhodou lepší použít nízkonákladový autobus (nebo to letadlo, pokud letím dál?) Opravdu plácnutí do vody.
registrovaný uživatel Foxx  mail  
14.03.2009 (17:11)  
tenzor: Nějak jsem po tom nepátral, ale pokud budu věřit tomu co zde napsal MZ že pobyt ve Vídni je pouhých 6 hodin, tak bych řekl že to zrovna terno není. Nebo jinak, se mi zdá (subjektivně) ta doba krátká. To je tak skáknout na sachra a projít se po Prátru oddechu a kultury.

860 003: Do busu nevidím, přímý let s Austrianem vyjde na cca. 7000,-
14.03.2009 (16:10)  
Kolikpak stojí letenka nebo autobus do Vídně? Může to někdo zasvěcený porovnat? K čemu ja taková jízdenka cestujícímu, který má cestu až na hranice zaplacenou? Takže bych v Břeclavi musel přestoupit do druhé třídy, koupit asi dvě místenky, tento produkt je pro mně nepoužitelný.
14.03.2009 (15:53)  
Další plácnutí do vody od marketingového odboru. Takhle zákazníky nepřivábíme.
Jinak pan Zikmund mi mluví z duše. Nedávno jsem ten vlak viděl při průjezdu Kolínem a stav jsem popsal na K-rep.
registrovaný uživatel tenzor 
14.03.2009 (15:24)  
Foxx: 90 procent turistů do Vídně jezdí "na otočku", tzn. na celodenní výlet, zvláště z Brna. Obyčejná zpáteční platí 2 dny, Wien Spezial 4 dny (ale MHD jen první den). Takže co je na tom tak divného?

240.025: je to možné, vím že za 200 jede Tourbus z Brna na vídeňské letiště a zpět. Student Agency jezdí za 16 euro (380 Kč) z Brna nebo 32 euro z Prahy obousměr (ovšem pro výlet do Vídně s pro mne nepoužitelným odjezdem 6:00 z Brna).

miropiro: jak vidět, tato "zlodějina" je levnější než nabídka SA, tedy za předpokladu upsání se ČD na 3 roky :), navíc se slevou na vídeňskou MHD, vlak jede kratší dobu a navíc jedete tím nejlepším co mohou ČD nabídnout (tím samozřejmě nemyslím Pendolino :) ).

MZ: nechci rýpat, ale z Ústí asi moc lidí nebude jezdit do Vídně na výlet - ono i z té Prahy je to dost dlouhá cesta, ale někomu to tak vyhovuje, vstávat brzo ráno a vracet se v noci. 5 hodin na výlet také mnohým lidem stačí, ne každý dokáže 10 hodin chodit po památkách. Zkrátka, pokud existuje nezanedbatelná skupina lidí, kteří pojedou z Prahy do Vídně, nevidím na nabídce jízdenky za 19 euro nci špatného. Ani na nápadu nízkonákladových jízdenek obecně.
14.03.2009 (14:15)  
Další "Potěmkinova vesnice" sloužící k ohlupování prostého lidu.
Pomineme–li podmínky, za jakých lze jízdenku získat, tak se stačí podívat do jízdního řádu jaká je reálná dostupnost EC 15 s odjezdem v 5.57 z Prahy hl.n. (Děčín, Ústí nad Labem, Plzeň ....).
Dále vymezená doba pobytu ve Vídni – mezi příjezdem a odjezdem pouhých 5.56 hodiny.
Opravdu výhodná nabídka pro jednodenní cesta do Vídně z kuchyně "blahoslavených chudých duchem".

Na rozdíl od "nízkonákladových" leteckých společností, kde zákazník ví, že v ceně letenky není ňam ňam a cestovní komfort nic moc, není mi zřejmé, co představuje "nízkonákladovost" u Pendolin z hlediska dopravce.
Tahle nabídka je naopak cenově velmi výhodná pro jednodenní cesty oběma uvedenými vlaky do Brna nebo Břeclavi.
14.03.2009 (13:53)  
pacholicek: není to levější z Brna do Vídně busem? Tuším, že s SA nebo Tourbusem se dá jet asi za 150/jeden směr
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko