Praha - České dráhy se chystají nabídnout svým zákazníkům tzv. nízkonákladové jízdenky v mezinárodní přepravě, které mají být svým charakterem podobné akčním nabídkám některých leteckých společností. Nový produkt nízkonákladových železničních jízdenek nese pojmenování ČD TIP. Cílem zavedení této nabídky ze strany největšího tuzemského přepravce je dle jeho vyjádření zvýšení poptávky po cestách na železnici ze strany cestujících v době nynější finanční krize a oslovení dalších potencionálních zákazníků.
V současné době je třeba celý projekt nabídky nízkonákladových jízdenek brát pouze jako testovací. V počáteční fázi projektu dráhy nabízí jedinou trasu, na kterou je možné jízdenku v rámci projektu ČD TIP zakoupit, a to spojení Praha - Vídeň. Cestující se zde s touto slevou setkají každou dubnovou neděli. Dálšími omezeními, se kterými musí zájemci o tuto nabídku počítat jsou:
- Jízdenku je možné zakoupit pouze jako jednodenní a zpáteční.
- Počet míst na spoj je limitován na 120 jízdenek ČD TIP.
- Jízdenka platí pouze na spoje EC 15 Smetana (Praha – Vídeň) a EC 16 Antonín Dvořák (Vídeň - Praha).
- Jízdenku je možné zakoupit pouze v eShopu ČD.
- Jízdenka platí pouze pro 2. třídu.
- Na jeden nákup je možné zakoupit najednou do 5 ks jízdenek.
Cena jízdenky do rakouské metropole v rámci této nabídky je stanovena na 19 € a zahrnuje veškeré poplatky. Předprodej jízdenek přes eShop by měl být zahájen v týdnu od 23. do 29. března 2009, přesný čas zahájení předprodeje se ČD chystají oznámit v pátek 20. března 2009.
Pokud se nabídka osvědčí, hodlají ČD rozšířit nabídku ČD TIPu i na další zahraniční destinace. „Dalšími destinacemi budou Berlín, Linec a jedná se o Hamburku. Teprve pak by se nabídka měla rozšířit i na domácí linky, například na výlet Pendolinem z Prahy do Olomouce,“ uvedl pro noviny Deník člen managementu ČD, který si však nepřál být jmenován.
Zdroj: Tisková zpráva ČD, Deník


Teprve dnes mi bylo od "zdroje" vysvětleno, že se nejedná o 120 míst na spoj, jak je uvedeno v bodě 2. Není to chyba autora, ale z formulace tiskové zprávy ČD musel tohoto dojmu nabýt každý, takže i já jsem žil v iluzi o 120 zpátečních jízdenkách na každou neděli.
Skutečnost je zcela jiná.
Na každou neděli je pouze 30 míst – no pak se nedivte, že to bylo vyprodáno dle Joklíka za 15 minut a po dohodě s ÖBB se mohlo prodat na každou neděli dalších 30 míst. No nedivte se, že i tohle bylo prodáno zase za 15 minut.
Jedna věc je, kolik toho bylo prodáno, druhá jaká bude realita při odjezdu vlaku v BV. O program na neděli páteho dubna mám tedy postaráno ... Ještě by to chtělo nějakého "agenta" na hlavním nádraží v Praze při odjezdu.
tenzor - 6 hodin staci ale vo prsa. Kdyz opoustim Donau Zentrum, tak je to v BK jenom na letmy ochutnani:-))
No nicmene... Myslim ze 6 hodin staci bohate. A kdyz k tomu pripoctu 4+4 hodiny cesty, tak tuplem
Sezrat rizky na lavicce v pratru, nalit si caj s termosky, vyfotit se s ruskym kolem a jet zpatky do Prahy. U CD si nevsimli ze mame rok 2009
Tak když vezmu konkrétně jako příklad svůj poslední výlet do Vídně, měl jsem na prohlídku města asi 8 hodin a stihl jsem:
Schönbrun (velká prohlídka + procházka po parku), Stephansdom včetně vyhlídky, oběd v reastauraci, Hofburg - klenotnice, Muzeum zbraní a lovu. Neříkám, že je to moc, ale Schönbrunn zabral 3 hodiny (částečně i kvůli frontám a problémem s dopravou, stanice metra byla v rekonstrukci), takže kdybych se soustředil jen na centrum, stihl bych i za 6 hodin i něco dalšího (pravda, asi trochu ve spěchu). Jinak jsem měl za těch 8 hodin pocit, že toho mám za ten den docela dost. U starších lidí nebo lidmi s malými dětmi by to mohlo být až příliš.
A na nákupy, kvůli kterým do Vídně jezdí nemalé množství lidí, 5-6 hodin stačí také.
Ke stížnostem: měl by se hodnotit přínos nového produktu oproti době, kdy nebyl nabízen. Je jasné, ža žádný fixně daný čas odjezdu a příjezdu se někomu nehodí. Mně taky kvůli divadlům vadí, že z Vídně jede Chopin/Metropol už 22:12 a že z Prahy do Brna jede EC 21:30 a pak až narvaný EN v 0:42. Ale nejsou všichni divadelní štamgasti, tak si nestěžuju (i když v případě toho EC 179 by stačilo, kdyby z Holešovic zajel ještě na Wilsoňák, odkud by odjel řekněme ve 22:00 - většina lidí by se po divadlech dostala rychle a pohodlně domů), co holt dělat...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
