Praha - České dráhy se chystají nabídnout svým zákazníkům tzv. nízkonákladové jízdenky v mezinárodní přepravě, které mají být svým charakterem podobné akčním nabídkám některých leteckých společností. Nový produkt nízkonákladových železničních jízdenek nese pojmenování ČD TIP. Cílem zavedení této nabídky ze strany největšího tuzemského přepravce je dle jeho vyjádření zvýšení poptávky po cestách na železnici ze strany cestujících v době nynější finanční krize a oslovení dalších potencionálních zákazníků.
V současné době je třeba celý projekt nabídky nízkonákladových jízdenek brát pouze jako testovací. V počáteční fázi projektu dráhy nabízí jedinou trasu, na kterou je možné jízdenku v rámci projektu ČD TIP zakoupit, a to spojení Praha - Vídeň. Cestující se zde s touto slevou setkají každou dubnovou neděli. Dálšími omezeními, se kterými musí zájemci o tuto nabídku počítat jsou:
- Jízdenku je možné zakoupit pouze jako jednodenní a zpáteční.
- Počet míst na spoj je limitován na 120 jízdenek ČD TIP.
- Jízdenka platí pouze na spoje EC 15 Smetana (Praha – Vídeň) a EC 16 Antonín Dvořák (Vídeň - Praha).
- Jízdenku je možné zakoupit pouze v eShopu ČD.
- Jízdenka platí pouze pro 2. třídu.
- Na jeden nákup je možné zakoupit najednou do 5 ks jízdenek.
Cena jízdenky do rakouské metropole v rámci této nabídky je stanovena na 19 € a zahrnuje veškeré poplatky. Předprodej jízdenek přes eShop by měl být zahájen v týdnu od 23. do 29. března 2009, přesný čas zahájení předprodeje se ČD chystají oznámit v pátek 20. března 2009.
Pokud se nabídka osvědčí, hodlají ČD rozšířit nabídku ČD TIPu i na další zahraniční destinace. „Dalšími destinacemi budou Berlín, Linec a jedná se o Hamburku. Teprve pak by se nabídka měla rozšířit i na domácí linky, například na výlet Pendolinem z Prahy do Olomouce,“ uvedl pro noviny Deník člen managementu ČD, který si však nepřál být jmenován.
Zdroj: Tisková zpráva ČD, Deník
Dovedl bych si predstavit, ze by se ty listky prodavaly pouze one-way (tzn. jak letenky)? No rozhodne dovedl, to zas ne ze ne:)
miropiro - nemuzes chtit na jedne strane odprosteni se od tarifnich km a soucasne se divit tomu, ze Wien-Praha stoji skoro stejne jako Wien-Brno...
Praha-USA taky stoji min nez Praha-Azory nebo Praha-Island. Ackoliv je to dal...
V tomto směru je Wien Spezial lepší, z Brna jede v 7:41 EC Gustav Mahler, v devět jste na Südbahnhof, máte podle chuti i jízdenku na MHD, no a v sedm večer odjezd zpět do Brna, příjezd deset minut po půl deváté. To je 8-9 hodin na památky vč. Schönbrunnu (mohu doporučit) nebo i těch linek MHD.
Jen spíš nechápu, že z Prahy jsem sice omezen více, ale...ale cena je jen 19 Euro (s místenkou, žeee?).
Osobně preferuju možnost jet kdy já chci a kam já chci a jsem ochoten si za to i dost připlatit- pochopitelně ale nikoliv plný TCV tarif. Takže pořád marně vyhlížím nějakou "obecnou" nabídku, umožňující dojet do Vídně za rozumnou cenu všemi dostupnými vlaky a alespoň s dvoudenní platností bez datového omezení- něco, co má Brno, Bratislava, Györ, Budapest, Lublaň a Záhřeb. Ale obávám se, že se nedočkám- ČD jsou schopné produkovat pouze marketingově vzletné, leč problematicky využitelné nabídky tohoto typu...
IDS JMK + ČD mají Wien Spezial (tuším, že se dá sehnat klasicky u poklady, tedy ne přes eshop.cd.cz) za 15,20 Euro, kdy za 3,40 Eura mám celodenní jízdenku k dobru.
Student Agency teď poněkud zdražil, zpáteční už je za 16 Euro do centra. Tourbus za 280,-Kč do centra zpáteční.
Pak se tu objevilo tohle z Prahy za 19 Euro. SA chce za zpáteční 32 Euro. Dává sice kafe zdarma, ale je dražší! Hurá, konečně to někomu došlo!
Je ale prazvláštní, že rozdíl mezi cenou Wien Spezial a ČD Tip činí pouze 3,80 Euro! To je pak jízda mezi Prahou a Brnem v podstatě zadarmo.
Je v té ceně ČD Tipu zahrnuta i místenka do Pendolina, že...
Jestli jo, tak v tom případě pro Pražáky značka ideál, pro mě z Brna Wien Spezial i s denní jízdenkou.
A pokud jde o délku pobytu: 6 hodin bohatě stačí na procházku po centru Vídně.
Jinak jen takový dodatek, odvětví low-cost leteckých společností neodvozuje svůj název ani tak od nízkých cen letenek, jako spíš od nízkých nákladů na svůj provoz. V tom případě jsou ČD spíš hi-cost.
1) Proč jednodenní? Co když někdo má ve Vídni chuť přespat a zpáteční Pendolino naplní stejně, ale až druhý den?
2) Proč je omezení na Pendolino? To EC 70 nejezdí také poloprázdné? Cestující by měl o několik hodin více.
Takhle jen chtějí ještě více ubrat lidi z EC na této větvi a přesunout je do SC, aby nebyly provozní ztráty tak propastné.
Cili pet lidi co zabludi na videnskou kulturu - vlak o pulnoci. Deset lidi, co jsou ve Vidni na "diskoteku" - dalsi vlak ve dve rano. Wow:-)
Posledni vlak Wien-Graz (Klagenfurt) jede v DEVET vecer. Pozdeji uz ne. Pritom je asi dost dost mozny, ze tihle Jizani budou po videnske kulture dychtivejsi nez Prazaci. Presto po devate nic nejede (asi kvuli tomu, ze zas tak zhavy po kulture nebudou a prazdnej vlak nema smysl). Takze na Graz nic, ale na Prahu posleme kulturni vlak. Bum, mas to tam:-)
EDIT: Tak do Klagenfurt dokonce posledni v 19:30 (Euronight). Posledni vlak do Prahy jede v 18:58...
Sest hodin ve Vidni? Hele na nakupy to staci pohodlne, na nejakou prochazku mestem a kafe taky... Na divadlo asi ne, ale divadlo stejne nezacina v 11 dopoledne... Sest hodin je proste v pohode. Takze nesouhlasim s waszynem, zvladnu to v pohode. Na nobl obed nechodim, vzdycky mne zlaka Burger King. Kolo jsem uz videl, Stepana taky... Tohle je proste nabidka na one-day trip, jsou takove a sest hodin staci (resp. ono je to plus osm s cestou, takze ten pobyt nemuze byt deset hodin...)
A ze nekdo nepojede z Decina? No uplne zhave vidim, jak Decinaci jezdi do Vidne. No ale dobry...
K cemu byly dobry vylety za komunismu nevim, chybi mi ta bohata osobni zkusenost nekterych mistnich pohlavaru... Co se tyce te kultury ve Vidni a cestovani zpet do Ceska (na rozdil od BA), tak to asi kristepane bude o tom, ze BA je "pul hodiny" cesty, ne?? Jak by vypadal ten vlak? Odjezd o pulnoci z Vidne a prijezd do Prahy v pet rano? Kdo by tim jezdil? Opravdu vybornej napad, ten by tutove jezdil kazdou sobotu uplne narvanej... Na jedne strane kritika toho, ze v pendolinu je 60 lidi, na druhe strane snaha "vypravit" vlak pro pet lidi (a to jeste kdovi jestli) z divadla...
Spis by na teto relaci prospely jizdenky typu Wien Spezial platne pro vsechny spoje vcetne pendolina, bez +200 a stupidnich karticek, ktere si 1000 zadny obcasny cestujici nekoupi...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.