Praha - České dráhy od 8.března zvyšují ceny jízdného pro mladé lidi od 15 do 26 let věku, kteří pro své cesty využívají takzvané žákovské jízdné. Cena se zvýší ovšem pouze v případě že cesta je delší než 120 kilometrů. Například tedy cena cesty mezi Ostravou a Prahou se pro studenty zvýší ze současných 200 korun na 241 korun. Trasa Brno - Praha bude nově stát 173 korun, cena se zvýší o více než 30 korun.
Během posledních 3 měsíců jde už o druhé zvýšení cen jízdného ve vlacích pod taktovkou ČD, tentokrát však se ceny nezvyšují plošně. Tato situace vybízí hned k několika otázkám. Proč dráhy zdražují ceny jízdenek v krátké době podruhé?
Samotné ceny za cestování vlakem jsou v ceníku Českých drah detailně odstupňovány po jednotlivých kilometrech. Podrobné rozepsání však platí jen do 120. ujetého kilometru. Cenu za delší vzdálenost si může cestující spočítat, když k částce za ujetí oněch 120 kilometrů připočte sumu určenou za jeden kilometr. A právě zde se tvůrci ceníku zmýlili - u studentského jízdného ponechali starou částku, která se však již připočítávala ke správně vypočtené nové ceně za prvních 120 kilometrů.
Podle mluvčího drah Ondřeje Kubaly se nejednalo o záměrné zdražení, ale o napravení chyby. Výše slevy z cestovného pro studenty původně činila 55% z plného jízdného, nyní však už jen 45%. Chyba nastala kdy se připočítávaná cena za ujetý kilometr měla zvýšit, což se nestalo.
Zdroj: iDnes.cz
-clovek si zamlada zvykne mit ucet u banky, ktera mu dava nejlepsi podminky (nepredpokladam, ze by vsechny banky mely ucet za 30 centu). Kdyz clovek vyroste, tak si zridi si ucet u banky podle osvedceneho systemu - tzn. tam, kde mu nabidnou nejvyhodnejsi nabidku. Nebo jsi si tuhle svoji banku vybral podle barevnosti loga? Asi ne...
-v Cesku podnikatele defacto musi mit bankovni ucet (leda by pojisteni platili slazenkama nebo to tam nosili cash), pricemz nelze (no, mozna jsem podlehl nejake masazi a pravda to neni, nicmene vznikl by asi problem s danenim uroku:) na tohle pouzit normalni ucet, je treba specialni "podnikatelsky", ktery je, z nejakeho duvodu, drazsi. Duvod proc si lide tyhle drazsi ucty porizuji ale neni v jejich vyhodnosti, ale spise v tom, ze neni zbyti a je to taknak skoro nutnost, resp. ackoliv tyhle ucty jsou drahe (drazsi nez osobni), tak porad je to nejlevnejsi z moznych zpusobu to pojisteni platit... Takze sice jsou vlaky pro studenty "hrozne drahe", ale furt je to nejlevnejsi moznost z dostupnych (pokud ne, tak in-gold-holder s tema preplnenejma vlakama pekne keca:-))
Mne však nie je jasné, prečo toto nedopne nikomu v Času Dosť. Kedže po ČR cestujem celkom veľa, kúpil som si ešte v (cca) novembri in-juniora na dva roky, takže do roku 2010 budem aktívne cestovať železnicou, ale potom zrejme budem viac využívať autobusy. A takých bude viac. A možno skončím(e) ako moja mama, ktorá dodnes všade cestuje autobusmi, lebo "ja keď som chodila na vysokú, tak mi šiel priamo z dediny autobus, tak som si na ne zvykla".
Aj tak si myslím, že najvýhodnejšie (pre obe strany) by bolo keby dráhy prišli s niečim podobným ako funguje v SR - tam ako študent proste cestujem za 50% po celej sieti (študentský lístok je taktiež poskytovaný v 1.triede, hoci sa mi zdá, že s menšiou zľavou; mimochodom, túto zľavu poskytuje aj drvivá väčšina autobusových dopravcov). Tým by si študentov dosť získali.
Určitě z toho vytáhnete víc peněz a zákazníků vám neubude. Určitě budete jezdit za každé situace, a ti studenti, kteří tedy zaplatí víc, nebudou bráni jako rukojmí požadavků odborářů, jak tomu bylo v lednu, a spousta studentů netušila, jestli se o pár dní později dostanou do školy... Jen tak dál!
nezní to jako parodox co jste napsal? Studenti vlakem skoro nejezdí.......jsou tyto v 2. třídě ve studentských dnech přeplněné:-)
Chtěl bych ale vědět jaké může mít student důvody jezdit vlakem např. ve srovnání s busem? (Delší vzdálenost, situace, kdy není koordinována železniční a autobusová doprava (regulována). Jediná výhoda je snad více místa pro zavazadla, resp. to, že je máte v dosahu.
Stačí to?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.