..: Dráhy sjednocují žákovské jízdné :..

 451, Ústí nad Labem, foto: Pavel MartochPraha - České dráhy od 8.března zvyšují ceny jízdného pro mladé lidi od 15 do 26 let věku, kteří pro své cesty využívají takzvané žákovské jízdné. Cena se zvýší ovšem pouze v případě že cesta je delší než 120 kilometrů. Například tedy cena cesty mezi Ostravou a Prahou se pro studenty zvýší ze současných 200 korun na 241 korun. Trasa Brno - Praha bude nově stát 173 korun, cena se zvýší o více než 30 korun.

Během posledních 3 měsíců jde už o druhé zvýšení cen jízdného ve vlacích pod taktovkou ČD, tentokrát však se ceny nezvyšují plošně. Tato situace vybízí hned k několika otázkám. Proč dráhy zdražují ceny jízdenek v krátké době podruhé?

Samotné ceny za cestování vlakem jsou v ceníku Českých drah detailně odstupňovány po jednotlivých kilometrech. Podrobné rozepsání však platí jen do 120. ujetého kilometru. Cenu za delší vzdálenost si může cestující spočítat, když k částce za ujetí oněch 120 kilometrů připočte sumu určenou za jeden kilometr. A právě zde se tvůrci ceníku zmýlili - u studentského jízdného ponechali starou částku, která se však již připočítávala ke správně vypočtené nové ceně za prvních 120 kilometrů.

Podle mluvčího drah Ondřeje Kubaly se nejednalo o záměrné zdražení, ale o napravení chyby. Výše slevy z cestovného pro studenty původně činila 55% z plného jízdného, nyní však už jen 45%. Chyba nastala kdy se připočítávaná cena za ujetý kilometr měla zvýšit, což se nestalo.

Zdroj: iDnes.cz


city.elefant Poslat mail autorovi | 10.3.2009 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
12.03.2009 (12:51)  
tenzor - a ani sis nikdy nic nekoupil na splatky, nikdy sis nic nepujcil a kreditni karta ti nesmi pres prah penezenky. Gratuluji, dostavas motylka do denicku:-))

Mimochodem, zajimalo by mne, jak uver souvisi se schopnosti hospodarit s prostredky. Kdyz si firma vezme uver, tak to znamena, ze neumi hospodarit a nema prehled o svych penezich?
registrovaný uživatel DJ 
12.03.2009 (11:44)  
karosa: Škoda, že spousta důvodů vyhrožování stávkou na železnici nemá nic společného s vedením ČD a s ČD jako zaměstnavatelem. Viz vyhrožování stávkou v případě návrhu zákona rušícím nesmyslné daňové výjimky, nebo údajně z důvodů nevyřešeného financování regionální dopravy...

Edit - a předpokládám, že zaměstnanci SA si coby zaměstanci obchodní společnosti, které nikdo nic zadarmo nedá, v otázkách mzdových a dalších sociálních požadavků moc vyskakovat nemohou.
registrovaný uživatel tenzor 
12.03.2009 (11:27)  
Kontokorent vyuziji jen obcas? No, ty jsi asi z hodne bohate rodiny:-))) Ja osobne byl v minusu 364 dnu v roce...

Já jsem kontokorent v životě nevyužil (a nejsem z bohaté rodiny) a připadá mi to méně extrémní než být nonstop zadlužený (pokud někomu vyhovuje že platí bance za to, že neumí hospodařit s penězi a nemá o svých financích přehled, budiž). Ale k věci, rozhodně si nemyslím, že má tolik lidí u České spořitelny účet jen proto, že by pro ně (z hlediska jejich potřeb) byl nejvýhodnější. Spousta lidí nemění banku jen kvůli lenosti, další proto, že jsou přesvědčeni o výhodnosti, i když to není pravda, další peníze moc neřeší, dokud jsou se službami banky spokojení, jiní to "vždycky měli v spořitelně" (funguje zvláště u starších lidí).
Takže pokud jde "vychovávání" budoucích zákazníků, někdo na ně nevěří, někdo nevěří na evoluci, ale na obojím se nejspíš většina lidí shodne :) IMHO to funguje a nevidím jediný důvod proč by tomu nemělo být v dopravě. Samozřejmě jen za předpokladu, že rozdíly mezi vlaky a autobusy nebudou velké a také nesmí být zvýhodnění jen v ceně, v takovém případě by totiž bylo pravděpodobné, že to nezafunguje a bývalý student vlakem dál jezdit nebude.
V každém případě, to co předvádějí České Dráhy, povede k přesně k opačnému efektu, lidé, kteři byli nuceni s nimi jezdit, to v budoucnu v případě alternativy neudělají jen kvůli averzi a to i kdyby ČD nabídly lepší podmínky za lepší cenu.
registrovaný uživatel M 
12.03.2009 (9:35)  
Jsou brani jako partneri - to je urcite pekny vztah. Nicmene i odborari od SA myslim plati dane a to podle stejneho zakona (max jineho §) jako ti zeleznicni. Takze je celkem zajimave, ze nemeli potrebu se vyjadrovat ke zmenam zakona a ministrovi vzkazovat, ze pokud projdou nejaky zmeny, tak prestanou jezdit...
(Mozna to delali, ale mimo zajem medii)
registrovaný uživatel karosa  mail  
12.03.2009 (8:55)  
Vážený pisateli Bel, p.Žlutý ve svém podniku odborovou organizaci má, pokud to nevíte. A že o ní není slyšet jako např. o drážních odborech je proto, že u p. Žlutého jsou jeho zaměstnanci(a platí to i opačnám směrem) bráni jako partneři, se kterými se dá vždy rozumným způsobem dohodnout, takže obdory nemají důvody např. vyhrožovat stávkami a pod.
registrovaný uživatel karosa  mail  
12.03.2009 (8:36)  
SYN, 11.34: Ale ony ve dny, kdy studenti nemají vyučování, jezdí téměř prázdné nejen vlaky,ale i ty autobusy, vidím to sám na vlastní oči.
registrovaný uživatel M 
12.03.2009 (1:04)  
stratos - co s tim ma paneboze pohodlnost? Jestli chces byt superman, kterej kasle na cas a penize, tak nevim, proc resis vlaky. Takovi lidi prece vsude chodi pesky, ne?
Brodek-Slatina je autem 30 minut (zadrzene). Vlakem je to 4x dyl, aji kdyz to bude navazovat "hrana-hrana"
registrovaný uživatel SYN 
11.03.2009 (22:56)  
myrha: to byste se ovsem mel nad sebou zamyslet jestli jste spravny student, protoze prumerny tedy nejste :-)))

No nic ve zlym, tez jsem studoval, ja ovsem byl diky letnim brigadam u znameho v zahranici relativne bohaty, navic jsem studoval ve svem bydlisti takze potize s dopravou a ubytovanim se me netykaly. Ale co jsem znal kamarady tak penez na zbyt moc nebylo a muselo se posetrit, aby neco zbylo i na tu hospodu. Ke konci skoly uz mel nejaky vedlejsi prijem skoro kazdy...
registrovaný uživatel myrha  mail  
11.03.2009 (22:45)  
M: pravda jediný sporty co provozuju je kolo na které jsem si vydělal o prázdninách a co nic nežere a plavání na přehradě zadarmo. Takže ano, jde to neutrácet. Na squash opravdu nemusím :)
registrovaný uživatel Bel  mail  
11.03.2009 (22:11)  
Myslím, že pana Jančuru by patřilo exemplárně potrestat (třeba mu ve firmě založit odborovou organizaci...). Protože on může za to, že nejdřív mezi Brnem a Prahou (později i jinam) jsme hromadně přestali být přepravováni jako dobytek. Kdyby se nezjevil, mohli bychom se nadále klepat vyřazenými starými autobusy Českého národního expresu nebo Karosami Čebusu a vlaky Českých drah by nám i dnes možná připadaly v našich poměrech jako vcelku slušný dopravní prostředek. A velmi dobře rozumím tomu proč mnohým mo(u)drým leze žlutá barva na nervy. Kolik, že teď bude stát studentská jízdenka z Brna do Prahy a co za tuto cenu můžou České dráhy nabídnout?
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko