..: Srážka vlaku s autobusem na středním Slovensku, 12 mrtvých :..

Polomka - Tragická srážka autobusu s osobním vlakem na železničním přejezdu v obci Polomka na středním Slovensku si podle posledních informací vyžádala až 12 životů a přes dvě desítky raněných. Několik osob je i nadále v kritickém stavu a záchranáři se obávají, že by konečný počet obětí mohl ještě stoupnout, až se podaří zcela odstranit trosky obou vozidel. Krátce po 9. hodině zde na úrovňovém křížení bez světelné signalizace v km 17,900 tratě 172 vlak Os 7353 smetl autobus s 37 cestujícími. Záchranáři dorazili na místo neštěstí přibližně dvacet minut po nehodě, přičemž do zásahu bylo zapojeno 9 sanitních vozů a tři helikoptéry. Ty postupně rozvezly zraněné do všech okolních nemocnic. V této chvíli probíhá vyprošťování vraku autobusu a odstraňování následků srážky. Vlaková doprava v postiženém úseku je přerušena.

Podle předběžných informací vjel řidič autobusu na přejezd rovnou před blížící se soupravu osobního vlaku, složené z motorového vozu řady 812 a přípojného vozu 011. Strojvedoucí použil rychlobrzdu, nicméně z traťové rychlosti 70 km/h na vzdálenosti přibližně 70 metrů již nedokázal ubrzdit. Motorový vůz převrhl autobus na stranu a několik metrů ho tlačil před sebou. Ve vlaku se v té době nacházelo jen několik cestujících, kteří vyvázli s drobnými odřeninami. Autobus ze směru Bánovce nad Bebravou vezl 37 osob na víkendový pobyt do nedalekého lyžařského střediska Bučník.

Podle policie zatím nelze jednoznačně určit příčinu střetu, ačkoliv pravděpodobným scénářem je selhání lidského faktoru na straně řidiče autobusu. Ten podle zpravodajského serveru SME.sk přeřaďoval rychlostní stupeň a nestihl už kritické místo s vozidlem opustit. Materiální škody zatím nebyly vyčísleny, nicméně autobus je úplně zničen a motorový vůz utrpěl menší poškození. V této chvíli by na místě měl operovat kolejový jeřáb z depa Zvolen, který nadzvedne přední část soupravy a umožní vyproštění trosek autobusu. Práce na místě komplikuje husté sněžení. Pro cestující v postiženém traťovém úseku byla zavedena náhradní autobusová doprava, R 811 Horehronec byl přesměrován přes stanici Plešivec. Na nedalekém parkovišti zřídila policie koordinační centrum, kam se sjíždějí příbuzní obětí a zraněných. Kromě informací jsou jim k dispozici odborní psychologové.

Fotografie nehody: SME.sk

zdroj: Aktuálne.sk, SME.sk, TA3


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 21.2.2009 (12:41)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Slovensko Banskobystrický


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 12      Zpráv na stránku:   
23.02.2009 (15:21)  
Ferro:Toľko,že hazardérov sa nájde aj na Polomke dosť (píšem o prípade,keď vidia vlak a aj tak idú cez to priecestie)
registrovaný uživatel Ferro 
23.02.2009 (15:18)  
Ážeťďák: sám si blb. Co má společného hradec Králové s Polomkou? Nic! Co má společného to, že někde nějaký řidič autobusu ignoruje světelné zabezpečení s tím, že v Polomce je přejezd, kde při dodržení všech pravidel to je 'o prsa' a kde malá chybička (navíc běžná a předvidatelná) znamená prů..r?
23.02.2009 (15:05)  
Web:Bohužiaľ,vodiči sa správajú arogantne...uvediem ďalší prípad...vo vedľajšej obci (Bacúch) je na priecestí svetelná signalizácia...minule bola v činnosti,prišlo ku priecestiu auto,zastalo,po 4 sekundách si rozmyslel,že sa mu stáť nechce a veselo prešiel (vlak sa približoval zozadu,z oblúka,nemal šancu ho vidieť)...o pár sekúnd na to cez priecestie prešiel vlak
registrovaný uživatel SYN 
23.02.2009 (15:04)  
Ážetďák: omyl, i v Rakousku, Německu či Švýcarsku mají teenagery. A těm když rupne v kouli jsou schopni všeho, existují na to dokonce odborné studie že to je víceméně úmysl Přírody pro toto životní období... Osobně jsem se o tom měl možnost párkrát v Rakousku přesvědčit (prožil jsem tam dohoromady víc než rok od plyšáku).
registrovaný uživatel Web 
23.02.2009 (14:53)  
Ážetďáku, co to plácáte? Kdo tu háže vinu na strojvedoucího? Jenom by bylo vhodné říct, že část viny je na správci trati. Nebo tedy chcete tvrdit, že rozhledové poměry jsou zanedbatelné? Nevadí vám že vidíte vlak 7 sekund před "střetem"?

A to že v HK jezdili skrz světla má s tímhle společného co?

Já bych u toho přejezdu zastavil, otevřel okno a pozorně poslouchal, co se děje alespoň půl minuty. Potm bych zařadil rychlost, šlápl na plyn a co nejrychleji na druhou stranu kolejí. Svatá prostoto ... to má fakt čekat že tam jezděj vlaky 70? Nebo mám čekat že tam jezděj 120? 160?
23.02.2009 (14:50)  
To Syn: Pojem běžný člověk je velice relativní. V Německu, nebo Švýcarsku běžného člověka v životě nenapadne, aby lezl na vagony pod trplejí, nebo vyjel na kole na silnici se sluchátky na uších.
23.02.2009 (14:46)  
Ferro, jsi blb! Záběry z kamer v Hradci byly v televizi a buď si jist, že to nebyl hezký pohled. Hradecký DP na základě těchto záběrů několik řidičů vyhodil a myslíš, že to pomohlo? A když vidím, že je přejezd nepřehledný a silnice rozbitá, budu mnohem opatrnější, než když budu přejíždět otevřené závory s blikající bílou. A jak kvalitní je asi řidič, který nedokáže odhadnout, jaký rychlostní stupeň bude na překonání zdevastovaného úseku vhodný? Nechápu jedno: proč ty a tobě podbní tak urputně hájíte člověka, který zmršil co mohl a vlastně zavraždil, díky laxnímu přístupu k práci, několik lidí, způsobil psychickou újmu minimálně strojvedoucímu, zpoždění vlaku, nehorázné výdaje zdravotní službě a zničení svěřeného majetku (autobusu)! Na toto není omluva! Když vím, že jedu se starou krabicí, po nekvalitní cestě k nepřehlednému přejezdu a vezu lidi, musím se chovat tak, abych je v žádném případě nevystavil nebezpečí. Já bych u toho přejezdu zastavil, otevřel okno a pozorně poslouchal, co se děje alespoň půl minuty. Potm bych zařadil rychlost, šlápl na plyn a co nejrychleji na druhou stranu kolejí. V krajním případě bych vyhnal jednoho vestujícího na každou stranu busu a pokud by mi dali signál, že můžu, tak rychle na druhou stranu a pak bych je znovu naložil. Jenže tohle chce myslet a myšlení, jak známo, bolí.
registrovaný uživatel SYN 
23.02.2009 (14:37)  
Situace v bezpečnosti provozu není růžová, je tam hodně co zlepšovat, koneckonců i na té dráze se každou chvilku něco stane. A ne že by za to mohl speciálně jeden jediný vinník, tak se to postupně skládá z mnoha směrů a končí to často blbě.

Co popisujete je možná typický myšlenkový pochod milovníka kolejové dopravy, Vám to ani nepříjde jak je to pro běžného člověka nepřirozené.
23.02.2009 (14:33)  
To Syn:
Člověk má hlavu od toho, aby jí používal! Když vjíždím na oraniště a ještě k přejezdu, není problém zařadit jedničku, pomalu dojet ke kolejím, pohledem na stav svršku aspoň přibližně vyhodnotit hustotu provozu a tím i možné rizko. Pokud vidím, že koleje jsou lesklé a v dobrém stavu, budu si počínat úpně jinak, než na přejezdu, kde je podle vrstvy rzi a hustoty plevelu jasné, že trať neviděla vlak už několik let. To, že na trati je povolena 70, znamená jen tolik, že strojvedoucí má právo předpokládat, že touto rychlostí může jet a že řidiči silničních vozidel budou mít rozum a nebudou si hrát na kaskadéry. To, že na tomto přejezdu už k jedné nehodě došlo, znamená jen tolik, že řidiči jsou nepoučitelní a statistiky obecné nehodovosti to jen potvrzují. Stačí pár vloček sněhu a ranní mrazík a polovina silnic v ČR je zablokována nehodami! A stále platí, že vlak má na přejezdu vždy a za všech okolností přednost!
registrovaný uživatel Ferro 
23.02.2009 (14:32)  
Ážeťďák: co píšeš, je ireleventní 3,14čovina.
A kdo za to má zodpovědnost. Fíra ne, ale ten kdo spravuje trať a přejezd.
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko