..: Nové barevné řešení osobních vozů ČD :..

Návrh nového barevného schématu ČD na vozu B (51 54 20-41 691-6), foto: Richard JaklPraha - Již v loňském roce informovala ŽelPage o novém nátěru lokomotivy 163.257 ve světle a tmavě modrém provedení na světle šedém podkladu, realizovaném při příležitosti otevření pražského Nového Spojení 2. prosince 2008. Tento stroj však nebyl jediným vozidlem, které v době postupného zavádění jednotného vizuálního stylu Českých drah dostalo nový kabát - před několika dny k lokomotivě nově přibyl i osobní vůz řady B (51 54 20-41 691-6) z plzeňského depa, jehož barevné provedení je řešeno v podobném duchu. Zatím se jedná o zkušební verzi řešení nátěru, přičemž jeho případné celoplošné zavedení závisí na rozhodnutí představenstva ČD.

Navrhované barevné schéma se drží vizuálního stylu pražského Studia Najbrt, jenž České dráhy už delší dobu úspěšně používají v celé řadě médií, od informačních tabulí až po propagační a tiskové materiály. Kombinace dvou výrazných odstínů modré s typických optických prvků se rovněž v hojné míře objevuje na vozidlech společnosti ČD Cargo, a to už prakticky od momentu jejího oddělení od původního monolitického koncernu ČD. Nyní tedy přišla řada na otestování návrhu i v sektoru osobní dopravy.

Téma nátěrové unifikace lokomotiv a vozů v osobní divizi národního vlakového dopravcena dalo podnět mnoha obsáhlým diskuzím na železničních serverech. Ačkoliv se zatím jedná pouze o praktický test návrhu, podle vyjádření ČD pro ŽelPage je jasné, že zmiňované první dvě vlaštovky budou možná do budoucna znamenat mnohem větší změnu. "O problematice a schválení nového barevného schématu však teprve bude jednat představenstvo společnosti. Až podle výsledku tohoto jednání bude možné informovat, zda bylo toto barevné schéma schváleno, či zda dojde k nějakým korekcím," uvádí Petr Šťáhlavský z tiskového oddělení dopravce. Pokud dráhy tento grafický motiv schválí, bude aplikován postupně, a to zejména na vozech, které čekají pravidelné prohlídky nebo opravy. "To znamená, že u nově modernizovaných vozů z ŽOS Trnava ani u druhé série vozů Siemens nelze očekávat změnu nátěru v nejbližší době," uzavřel Šťáhlavský. Na kolejích tak budeme prozatím vídat dvě vozidla, která se výrazně odlišují od ostatních vagonů a lokomotiv z osobní divize Českých drah.

ČD 162.357, nový nátěr, foto: Javy ČD 162.257, nový nátěr, foto: Javy ČD 162.257, nový nátěr, foto: Javy new designed vůz B (51 54 20-41 691-6), foto: Richard Jakl new designed vůz B (51 54 20-41 691-6), foto: Richard Jakl new designed vůz B (51 54 20-41 691-6), foto: Richard Jakl

Zdroj: ŽelPage; fotografie vozu: Richard Jakl, fotografie lokomotivy: Javy; námět: R 206


Vítek_V | 18.2.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   
19.02.2009 (18:00)  
Ty barvy nejsou úplně špatné. Změnou jejich poměru a umístění se dá dosáhnou velmi slušného výsledku.
Zkusil jsem si pokusně v Gimpu zaměnit spodní bílou za tmavě modrou, proužek za světle modrou a horní část kolem oken za bílou a nevypadá to úplně zle.
Kdyby se pak ještě ta bílá jemně zešedila a ztmavla i ta střecha, bude se to možná líbit většině z vás.
registrovaný uživatel Honza Prchal  mail  
19.02.2009 (16:06)  
Lokomotiva jako taková je tvořena s určitým designem a u mnoha lokomotiv je pro tento design navržen i nátěr. V minulosti již jisté unifikace nátěrů byly provedeny a pro lokomotivy, u kterých jejich výrobcem navržený nátěr znamenal podstatnou architektonickou součást, to byl krok spíše k horšímu. Jiné lokomotivy v dobách unifikace nátěrů vznikly a tak byly opět navrženy tak, aby to dohromady sedělo. Proto zastávám názor, že jakákoliv unifikace z tohoto hlediska nemůže mít úspěch. A když jako cestující přijdu na nádraží a všude budu koukat na stejně natřené vlaky, tak mne to nijak nepozdvihne. Ničeho si nevšimnu a pujdu si po svém. A dejme si ruku na srdce, je v našich podmínkách potřeba jednotně odlišovat osobní vlaky Českých drah?? Kolik je v naší republice nádraží, kde se setkávají vlaky jiných dopravců aby bylo potřeba jednoznačně odlišovat, komu daný vlak patří?? Mám to snad chápat jako přípravu na zvyšování jejich počtu? Že by si snad ČD konečně uvědomily svou absolutní nekonkurenceschopnst? Spíš bych čekal boj o zákazníky zvyšováním kvality služeb. Když už se musim potit ve starém koženkovém B-čku, tak bych byl rád, aby ten vlak alespoň vypadal hezky.
19.02.2009 (15:32)  
Jám jsem tento vůz viděl ostavený na smíchově,vypadalo to jako nějaký nový vůz už jsem sio myslel že jeto Bimz ale při pohledu na podvozky a dovnitř mi to bylo jasný B je to hrůza ať je předělaj furt to budou hnusné socialistické muzrjní B !
registrovaný uživatel M 
19.02.2009 (15:01)  
josef Novak - jako jo, tohle je jasny. Spis mi ale neni jasny, proc to neudelali jen jako simulaci nebo tak neco. Protoze kdyz tohle nebude "vitezna" varianta, tak se to potom nekdy premalovat bude muset a v ten okamzik uz z toho vyhozene penize budou
19.02.2009 (14:26)  
Bpee: To nejsou jen barvy dceřiné společnosti, ale celých ČD.
19.02.2009 (14:25)  
Ad Josef Kamiš:Ještě jednou-přelakování je v podstatě zadarmo,protože se lakují vozy,které by se stejně lakovaly(dosud zelená /šedá).Možná se budete divit,ale ty B-čka nemají původní nátět,ale všechny již víckrát prošly obnovou nátěru.Například před 20 lety měly všechny celou skříň tmavězelenou,kterou dnes již skoro žáden vůz nemá.
Takže jak lokomotiva 163.257,tak vůz B by dostaly nový nátěr zeleno/šedý/slonová kost,tudíž k žádným finančním ztrátám nedošlo.
registrovaný uživatel Bpee  mail  
19.02.2009 (13:54)  
Vzhledově si myslím, že to není až tak špatné, ale přijde mi to naprosto nekoncepční.
1. Proč barvy, které patří dceřinné společnosti, a které ČD na vozidlech nepoužívá?
2. Když už jiný nátěr, tak musí něco znamenat - např. červená na dálkových vozech - luxusní vůz z klimou, vak. WC apod., zelená - hnusné staré vozy s koženkou, červeno-bílá(?) - motoráky apod.
registrovaný uživatel Josef Kamiš  mail  
19.02.2009 (13:23)  
Přijde mi,že dráhy nevěděj co s penězma a to i při skutečnosti,že se pohybují stále v červených číslech.Přelakování takového vozu to bude slušná pálka a v mnohých případech zbytečná,protože současný stav laku na vozech neni v porovnání s jejich podstatnějšími závadami tak hrozný.Pokud si někdo myslí,že natřením střechy tmavou šedou se vyřeší problém viditelné koroze,tak zřejmě nemá s lakováním věcí do provozu žádnou ani teoretickou zkušenost.Do roka po nalakování střecha bude opět rezavá...to je prostě provoz a zabrání se tím jedině soustavnou obnovou laku což se ovšem určitě dít nebude.Pokdu se snad dráhy chtějí líbit...mnohem účelnější by bylo zlevnění jízdného,které by zákazník přivítal daleko spíš,než nový desing laku vozidla a ještě by finanční ztráty jistě nebyly tak značné,jako polšné přelakovávání vozů.
19.02.2009 (12:03)  
Co mě na jednu stranu taky mrzí, je, proč se ČD nezkusí někdy zeptat obyčejných cestujících, co by se líbilo zrovna jim...

Ale kterého cestujícího se zeptat? Udělat volby po vzoru jako do parlamentu(modří,zelení,oranžoví,červení,hnědí).Kdo by získal nejvíc hlasů,měl by na skříni největší plochu.
Kdyby to dopadlo jak u posledních voleb byla by skříň modro oranžová,podvozky by byly hnědé,červená střecha a pod okny zelený proužek :-)
19.02.2009 (11:56)  
S novými věcmi se to má vždycky tak že jsou kritizovány i kdyby byly sebelepší. Mě osobně se nový návrh libí.
Největší připomínky kritiků jsou:
1) nejsou barevně odlišeny dveře
Nevím jak vy, ale já tedy vím kde hledat dveře a nepotřebuji je mít barevně odlišeny. Většina tvrdí, že design je jak z 80.let, naopak si myslím že je to krok vpřed a barevné zvýraznění dveří je přežitek. Mimochodem mají je takhle zvýrazněny v Německu nebo jste to někdy viděli na autobusech? A nevšiml jsem si, že by měl někdo problém najít dveře.
2) Bílá dole je nepraktická
S tím se dá souhlasit. Ale je tu jedno velké ALE. Současný nátěr, který je lepší má dole jakou barvu? Vychvalované Německo a Slovensko má dole jakou barvu? Je sice pravda, že když u se dělá nový nátěr, tak by na to mohlo myslet a ty barvy nahoře a dole třeba prohodit.
Jinak mám pocit, že většině diskutéru vadí, že podobné schémata mají na Balkáně, ale kdyby takové byly v Německu, tak se tu rozplývají blahem.
  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko