..: Srážka dodávky s dvěma vlaky u Lysé nad Labem :..

20081216_lysa, foto: Drážní inspekceLysá nad Labem - Na železničním přejezdu u Lysé nad Labem narazil automobil do projíždějícího osobního vlaku. Jen několik minut poté do stejného auta narazil vlak nákladní. Drážní inspece nyní vyšetřuje, jak je možné, že ani jeden vlak po střetu nezastavil.

20081216_lysá, foto: Drážní inspekceNa počátku byla jízda 22letého řidiče dodávky Fiat Scudo, který v pátek 12. prosince v 11.35 hodin při horších klimatických podmínkách nedokázal zastavit před železničním přejezdem se světly bez závor mezi Otradovicemi a zastávkou Lysá nad Labem-Dvorce a narazil do boku osobního vlaku jedoucího z Ústí n./L. do Lysé n./L., konkrétně do 1. vozu za lokomotivou. Auto bylo vlakem odraženo, řidič byl při nehodě zraněn. Až potud se jedná o standardní nehodu (podobných případů najetí auta do vlaku z boku Drážní inspekce eviduje ročně cca 20) bez jakéhokoli pochybení zaměstnanců železnice – signalizace na přejezdu totiž byla v činnosti.

20081216_lysa, foto: Drážní inspekceJak vyplývá z výpovědí zaměstnanců, vlakvedoucí při revizi jízdenek ucítil náraz, ale bezprostředně po nehodě nic neučinil. Po zastavení na zastávce Lysá nad Labem-Dvorce se šel zeptat strojvedoucího, zda na přejezdu něco podezřelého nezaznamenal. Od strojvedoucího obdržel zápornou odpověď a vlak pokračoval v jízdě do Lysé nad Labem přesto, že na jeho vlaku byly zjevné stopy po střetu s automobilem. Vlakvedoucí šel nehodu ohlásit podle výpovědi výpravčího až cca 5-6 minut po příjezdu vlaku do stanice (podle předběžných údajů v cca 11.47 hodin). To už ale Starou Boleslaví po téže koleji projel nákladní vlak jedoucí směrem k automobilu, který zůstal stát v průjezdném průřezu.

Ke střetu nákladního vlaku s automobilem došlo v cca 11.49 hodin. České dráhy za téměř 15 minut nedokázaly zastavit dopravu a zabránit tak dalšímu střetnutí.

20081216_lysa, foto: Drážní inspekceStrojvedoucí nákladního vlaku nehodu okamžitě nahlásil jako srážku s vrakem auta, nicméně ani tento vlak nezastavil a pokračoval v jízdě až k vjezdovému návěstidlu do stanice Lysá nad Labem, odkud strojvedoucí výpravčímu v 11.59 oznámil, že má poškozenou lokomotivu. Výpravčí po oznámení vlakvedoucím podle výpovědi ještě těsně před druhým střetnutím použil tlačítko generálního stopu. Prověřuje se, jakým způsobem to učinil, neboť k zastavení vlaku nedošlo. Pravděpodobně také z toho důvodu, že měl strojvedoucí nákladního vlaku kanál přestaven na jinou frekvenci.

Drážní inspekce prověřuje činnost všech zaměstnanců, bude analyzovat data z rychloměru a upřesňovat časový sled nehodového děje. Současně se s výzvou o pomoc při šetření, jak přesně k první nehodě došlo, obrací se žádostí na cestující z osobního vlaku 6409 (kontakt na e-mail prevence@dicr.cz nebo tel.: 224 805 501).

20081216_lysa, foto: Drážní inspekce20081216_lysa, foto: Drážní inspekce20081216_lysa, foto: Drážní inspekce20081216_lysa, foto: Drážní inspekce20081216_lysa, foto: Drážní inspekce20081216_lysa, foto: Drážní inspekce

zdroj: Zdeněk Neusar, Drážní inspekce ČR, TN.cz


JRtrain Poslat mail autorovi | 18.12.2008 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Středočeský


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
18.12.2008 (18:38)  
Toz zajimave... Ze do vlaku vrazilo auto si snad museli vsimnout nejaci lide v tom vlaku, ne? Pokud vlakvedouci neco tusil, tak se mohl z nejakyho okna podivat, ne?

Ale protoze to nejak nechapu, tak prosim o upresneni:-)
1.jede osobak - z boku ho "tukne" auto. Nikdo si niceho nevsiml, takze jeli dal (ale soucasne se to nahlasilo vypravcimu - to tam byla takova mlha, ze si toho nevsiml, ani kdyz vylezl z vlaku? Pripadne sel to vlakvedouci nahlasit nebo ne - clanek je takovy nejasny)
2.jede nakladak - sice ma v kolejisti auto, ale jede dal - (proste silnejsi vyhrava?) - to uz se "u" nehod zastavuje jenom, kdyz se zjisti, ze to auto v kolejisti fakt zavazelo a rozbilo lokomotivu?

Zvlastni


SYN - copak na zeleznici, ale salinari, to jsou experti:-) Chapu, ze slaina nezabrzdi na metru, ale videl jsem situaci, kdy do krizvoatky hloupe vjel autobus - polskej (asi ne nahoda:-) - nemohl ji opustit, proste zustal stat pres koleje. Samozrejme jeho chyba, o tom neni sporu. Po "hlavni" se ze zastavky (!!!) rozjidzi salina, ackoliv v krizovatce stoji autobus. Ackoliv v krizovatce stoji autobus (a je jasny, ze jen tak nevypadne), tak salina jede dal, pouze mirne cinka. Salina jede jede a nakonec zabrzdi tak, ze to proste napali do toho autobusu... Ze autobus v krizovatce neme stat je jasny, ale proc tam ten k---t vjel, tak to jsem nepochopil dodnes...

Tohle mi prijde lehce podobny. Na jedne strane si niceho nevsimli, na druhe strane generalni stop. Na jedne strane auto v kolejisti a jista srazka ( i kdyz jen "tuknuti"), na druhe strane jede dal. Proste zvlastni...
registrovaný uživatel SYN 
18.12.2008 (18:38)  
Tak nějak postupně nabývám dojmu že na železnici se nestaví ať se děje co se děje, a když už se třeba někdy náhodou zastavit pokouší tak to stejně nejde (z nejrůznějších převážně technických příčin). Jakoby jedoucí vlak byl téměř neřízená střela...
Slovy strojvůdce z písničky - "můžete si jednoduše představit, že se vlak nedá jenom tak zastavit..."
Tak nevím - nebylo by namístě se zabývat masovým zvýšením brzdného účinku drážních vozidel (loko, vagóny) nejen u nových ale aspoň částečně i u starších? Přecejen technická řešení už celkem existují (Mg brzdy apod.), sice to něco stojí ale zase se kolikrát zachrání zdraví i životy, o snížení materiálních škod nemluvě...
registrovaný uživatel Ninja  mail  
18.12.2008 (18:37)  
IDeesák: vina strojvedoucího i vlakvedoucího osobního vlaku je víc než sporná. Pokud cítil náraz, měl nejpozději (přikláněl bych se spíš k použití rychlobrzdy a zastavení vlaku...) na zastávce Dvorce zkontrolovat vlak. Pokud by to učinil, bylo by mu jasné, že došlo k vážnému střetu - podle fotek je to na soupravě dost patrné. Stejnou věc mohl udělat strojvedoucí, který byl na náraz upozorněn.
18.12.2008 (18:30)  
dostal se ten kluk z auta před nárazem druhého vlaku ??
čtu jenom že byl zraněn a nic víc.
18.12.2008 (18:17)  
Kdo je jednoznačně bez viny, je strojvedoucí osobního vlaku. Když sleduje trať, tak nemůže koukat zároveň dozadu. Vina průvodčího je diskutabilní - i na přímé trati dochází občas k silnějším rázům, za který mohl být považován náraz automobilu. Ostatní je už na vyšetřovatelích - proč nezafungoval generální stop. Strojvedoucí nákl. vlaku bude určitě vysvětlovat proč vlak nezastavil po nárazu do vraku automobilu.
registrovaný uživatel SergeS 
18.12.2008 (17:51)  
Asi ridici chteli razne naznacit ze na prejezdu nema co delat :-D
registrovaný uživatel Ninja  mail  
18.12.2008 (17:44)  
Ať mam rád železnici jakkoliv, tak tohle považuju za naprosté selhání ze strany zaměstnanců drah. Zasloužili by všichni (asi vyjma strojevedoucího osobního vlaku) přes držku a zavřít do basy...
registrovaný uživatel Loki 
18.12.2008 (17:16)  
Pokud narazi auto do vozu tak nema strojvudce sanci neco postrehnout
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko