Lysá nad Labem - Na železničním přejezdu u Lysé nad Labem narazil automobil do projíždějícího osobního vlaku. Jen několik minut poté do stejného auta narazil vlak nákladní. Drážní inspece nyní vyšetřuje, jak je možné, že ani jeden vlak po střetu nezastavil.
Na počátku byla jízda 22letého řidiče dodávky Fiat Scudo, který v pátek 12. prosince v 11.35 hodin při horších klimatických podmínkách nedokázal zastavit před železničním přejezdem se světly bez závor mezi Otradovicemi a zastávkou Lysá nad Labem-Dvorce a narazil do boku osobního vlaku jedoucího z Ústí n./L. do Lysé n./L., konkrétně do 1. vozu za lokomotivou. Auto bylo vlakem odraženo, řidič byl při nehodě zraněn. Až potud se jedná o standardní nehodu (podobných případů najetí auta do vlaku z boku Drážní inspekce eviduje ročně cca 20) bez jakéhokoli pochybení zaměstnanců železnice – signalizace na přejezdu totiž byla v činnosti.
Jak vyplývá z výpovědí zaměstnanců, vlakvedoucí při revizi jízdenek ucítil náraz, ale bezprostředně po nehodě nic neučinil. Po zastavení na zastávce Lysá nad Labem-Dvorce se šel zeptat strojvedoucího, zda na přejezdu něco podezřelého nezaznamenal. Od strojvedoucího obdržel zápornou odpověď a vlak pokračoval v jízdě do Lysé nad Labem přesto, že na jeho vlaku byly zjevné stopy po střetu s automobilem. Vlakvedoucí šel nehodu ohlásit podle výpovědi výpravčího až cca 5-6 minut po příjezdu vlaku do stanice (podle předběžných údajů v cca 11.47 hodin). To už ale Starou Boleslaví po téže koleji projel nákladní vlak jedoucí směrem k automobilu, který zůstal stát v průjezdném průřezu.
Ke střetu nákladního vlaku s automobilem došlo v cca 11.49 hodin. České dráhy za téměř 15 minut nedokázaly zastavit dopravu a zabránit tak dalšímu střetnutí.
Strojvedoucí nákladního vlaku nehodu okamžitě nahlásil jako srážku s vrakem auta, nicméně ani tento vlak nezastavil a pokračoval v jízdě až k vjezdovému návěstidlu do stanice Lysá nad Labem, odkud strojvedoucí výpravčímu v 11.59 oznámil, že má poškozenou lokomotivu. Výpravčí po oznámení vlakvedoucím podle výpovědi ještě těsně před druhým střetnutím použil tlačítko generálního stopu. Prověřuje se, jakým způsobem to učinil, neboť k zastavení vlaku nedošlo. Pravděpodobně také z toho důvodu, že měl strojvedoucí nákladního vlaku kanál přestaven na jinou frekvenci.
Drážní inspekce prověřuje činnost všech zaměstnanců, bude analyzovat data z rychloměru a upřesňovat časový sled nehodového děje. Současně se s výzvou o pomoc při šetření, jak přesně k první nehodě došlo, obrací se žádostí na cestující z osobního vlaku 6409 (kontakt na e-mail prevence@dicr.cz nebo tel.: 224 805 501).
zdroj: Zdeněk Neusar, Drážní inspekce ČR, TN.cz
Ale protoze to nejak nechapu, tak prosim o upresneni:-)
1.jede osobak - z boku ho "tukne" auto. Nikdo si niceho nevsiml, takze jeli dal (ale soucasne se to nahlasilo vypravcimu - to tam byla takova mlha, ze si toho nevsiml, ani kdyz vylezl z vlaku? Pripadne sel to vlakvedouci nahlasit nebo ne - clanek je takovy nejasny)
2.jede nakladak - sice ma v kolejisti auto, ale jede dal - (proste silnejsi vyhrava?) - to uz se "u" nehod zastavuje jenom, kdyz se zjisti, ze to auto v kolejisti fakt zavazelo a rozbilo lokomotivu?
Zvlastni
SYN - copak na zeleznici, ale salinari, to jsou experti:-) Chapu, ze slaina nezabrzdi na metru, ale videl jsem situaci, kdy do krizvoatky hloupe vjel autobus - polskej (asi ne nahoda:-) - nemohl ji opustit, proste zustal stat pres koleje. Samozrejme jeho chyba, o tom neni sporu. Po "hlavni" se ze zastavky (!!!) rozjidzi salina, ackoliv v krizovatce stoji autobus. Ackoliv v krizovatce stoji autobus (a je jasny, ze jen tak nevypadne), tak salina jede dal, pouze mirne cinka. Salina jede jede a nakonec zabrzdi tak, ze to proste napali do toho autobusu... Ze autobus v krizovatce neme stat je jasny, ale proc tam ten k---t vjel, tak to jsem nepochopil dodnes...
Tohle mi prijde lehce podobny. Na jedne strane si niceho nevsimli, na druhe strane generalni stop. Na jedne strane auto v kolejisti a jista srazka ( i kdyz jen "tuknuti"), na druhe strane jede dal. Proste zvlastni...
Slovy strojvůdce z písničky - "můžete si jednoduše představit, že se vlak nedá jenom tak zastavit..."
Tak nevím - nebylo by namístě se zabývat masovým zvýšením brzdného účinku drážních vozidel (loko, vagóny) nejen u nových ale aspoň částečně i u starších? Přecejen technická řešení už celkem existují (Mg brzdy apod.), sice to něco stojí ale zase se kolikrát zachrání zdraví i životy, o snížení materiálních škod nemluvě...
čtu jenom že byl zraněn a nic víc.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.