..: Srážka dodávky s dvěma vlaky u Lysé nad Labem :..

20081216_lysa, foto: Drážní inspekceLysá nad Labem - Na železničním přejezdu u Lysé nad Labem narazil automobil do projíždějícího osobního vlaku. Jen několik minut poté do stejného auta narazil vlak nákladní. Drážní inspece nyní vyšetřuje, jak je možné, že ani jeden vlak po střetu nezastavil.

20081216_lysá, foto: Drážní inspekceNa počátku byla jízda 22letého řidiče dodávky Fiat Scudo, který v pátek 12. prosince v 11.35 hodin při horších klimatických podmínkách nedokázal zastavit před železničním přejezdem se světly bez závor mezi Otradovicemi a zastávkou Lysá nad Labem-Dvorce a narazil do boku osobního vlaku jedoucího z Ústí n./L. do Lysé n./L., konkrétně do 1. vozu za lokomotivou. Auto bylo vlakem odraženo, řidič byl při nehodě zraněn. Až potud se jedná o standardní nehodu (podobných případů najetí auta do vlaku z boku Drážní inspekce eviduje ročně cca 20) bez jakéhokoli pochybení zaměstnanců železnice – signalizace na přejezdu totiž byla v činnosti.

20081216_lysa, foto: Drážní inspekceJak vyplývá z výpovědí zaměstnanců, vlakvedoucí při revizi jízdenek ucítil náraz, ale bezprostředně po nehodě nic neučinil. Po zastavení na zastávce Lysá nad Labem-Dvorce se šel zeptat strojvedoucího, zda na přejezdu něco podezřelého nezaznamenal. Od strojvedoucího obdržel zápornou odpověď a vlak pokračoval v jízdě do Lysé nad Labem přesto, že na jeho vlaku byly zjevné stopy po střetu s automobilem. Vlakvedoucí šel nehodu ohlásit podle výpovědi výpravčího až cca 5-6 minut po příjezdu vlaku do stanice (podle předběžných údajů v cca 11.47 hodin). To už ale Starou Boleslaví po téže koleji projel nákladní vlak jedoucí směrem k automobilu, který zůstal stát v průjezdném průřezu.

Ke střetu nákladního vlaku s automobilem došlo v cca 11.49 hodin. České dráhy za téměř 15 minut nedokázaly zastavit dopravu a zabránit tak dalšímu střetnutí.

20081216_lysa, foto: Drážní inspekceStrojvedoucí nákladního vlaku nehodu okamžitě nahlásil jako srážku s vrakem auta, nicméně ani tento vlak nezastavil a pokračoval v jízdě až k vjezdovému návěstidlu do stanice Lysá nad Labem, odkud strojvedoucí výpravčímu v 11.59 oznámil, že má poškozenou lokomotivu. Výpravčí po oznámení vlakvedoucím podle výpovědi ještě těsně před druhým střetnutím použil tlačítko generálního stopu. Prověřuje se, jakým způsobem to učinil, neboť k zastavení vlaku nedošlo. Pravděpodobně také z toho důvodu, že měl strojvedoucí nákladního vlaku kanál přestaven na jinou frekvenci.

Drážní inspekce prověřuje činnost všech zaměstnanců, bude analyzovat data z rychloměru a upřesňovat časový sled nehodového děje. Současně se s výzvou o pomoc při šetření, jak přesně k první nehodě došlo, obrací se žádostí na cestující z osobního vlaku 6409 (kontakt na e-mail prevence@dicr.cz nebo tel.: 224 805 501).

20081216_lysa, foto: Drážní inspekce20081216_lysa, foto: Drážní inspekce20081216_lysa, foto: Drážní inspekce20081216_lysa, foto: Drážní inspekce20081216_lysa, foto: Drážní inspekce20081216_lysa, foto: Drážní inspekce

zdroj: Zdeněk Neusar, Drážní inspekce ČR, TN.cz


JRtrain Poslat mail autorovi | 18.12.2008 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Středočeský


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
18.12.2008 (22:35)  
Aha, takze si to prohlaseni strojvudce nekdo vymyslel. Nuz dobra... Akorat, co kdyz si nekdo vymysli ten zaver vysetrovani? Cemu budes verit potom?
18.12.2008 (22:28)  
M: Dle tvé reakce chápu, že jsi byl na místě, že jsi mluvil se strojvedoucím... . Také mi dochází, že máš konkrétní zkušenosti s prací jako strojvedoucí vlaku.
Obrázky o strojvedoucích si dělám při komunikaci s nimi na stanovišti strojvedoucího. Zprávy výsledků šetření nehod (např.: http://www.dicr.cz/zaverecne-zpravy-z-mu) si čtu pro to, abych se dozvěděl konečnou podobu vyšetřování.
registrovaný uživatel M 
18.12.2008 (22:20)  
zirecek - ty potrebujes zavery vysetrovani na to, aby sis udelal obrazek o strojvudcovi, ktery uz ted prohlasil, ze to auto na kolejich mel za vrak? Opakuji - on ho tam videl, on vedel, ze mu zavazi, ale ani tak nemel potrebu ani zastavit (ze je v nem clovek, tak to skutecne vedet nemohl)

Sedlik, jeffer - ale pruvodci si toho vsiml. Kdyby si toho nevsiml, tak by se nechodil ptat strojvudce, jestli je vse OK (predpokladam, ze za nim za kazdou vyhybkou nebeha). Soucasne, pokud by vse bylo OK, tak by asi nebezel za vypravcim. Takze ze si toho nikdo nevsiml z posadky - OK. Potom si toho ale meli vsimnout az "vecer"...

Cestujici - jo, neco v tom smyslu mne napadlo:-)
18.12.2008 (21:58)  
Ad numo:zařízení TRS je vícekanálové,dokonce čtyřkanálové. Problém je v tom,že změnu kanálové skupiny (přeladění) dělá jen jeden člověk,který jako strojvedoucí má na starosti mnoho dalšího-třeba úpravu rychlosti vlaku. Vyslání ,,Generálního stopu" dvakrát:proč by to měl výpravčí dělat,když stejně nemá kontrolu,a tím i záruku,že ten nejohroženější vlak výzvu přijal a reagoval?
Všeobecně:jestli strojvedoucí nákladního vlaku viděl auto bez posádky a bez lidí okolo na hranici průjezdného profilu a jel dál,tak se prostě celkem oprávněně domníval,že je to vrak po předchozím střetnutí,a na lokomotivě o hmotnosti přes 80 tun zachycení o ně nemusel vůbec poznat.
18.12.2008 (21:53)  
a jaktože tu neni ta včerejší srážka motoráku a náklaďáku u Opavy? ..je to na Novinky.cz a iDnes.cz kdyby to někdo chtěl zpracovat a dát to sem :-)
registrovaný uživatel jeffer 
18.12.2008 (21:35)  
ludi! vezmite trochu rozum do hrsti - naraz auta do vlaku sa nespozna od razov vznikajucich od jazdy na trati (a ze ta 072 za to stoji mozem potvrdit vlastnymi ocami, a keby som bol pri inom pocitaci, tak aj fotkami prasknutych zvarov s dierou ~2 cm - a to rozhodne nebudu najvacsie lahodky).

z ktorej strany auto priletelo do kolajiska? = videl by nieco vlakveduci osobneho vlaku bez toho, aby obchadzal celu supravu a kontroloval oba boky? a ako by potom dispecerovi vysvetloval 5 minut sekeru, "pretoze tam nieco buchlo" - sak by nanho hladeli jak na blba, u nas na zeleznicich predsa nieco trieska furt, uz si na to konecne zvykni...)

vazeni cestujuci, zachranna brzda funguje len ked je slnecno, teplota nad 15°, vlhkost do 35% a vietor do 25 m/s. V ostatnych pripadoch prosim pockajte. (aplikuj ekvivalentne na "generalny stop"). resp. zeleznicnejsie: vazeni pani vlakveduci, zachranna brzda nefunguje, pokial je paka brzdica v polohe odbrzdenia (kravina), zmierte sa s tym, ved su to len 2% jazdnej doby.
registrovaný uživatel junkrs 
18.12.2008 (21:05)  
...a řidič osobáku - promyšlený teroristický útok - "doživotní dovolená" na Quantanámu, ne?!
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
18.12.2008 (20:53)  
ten autak je fakt na srot. se divim, ze to vubec prezil. to mel super stesti.
jinak muj nazor na drahu: laxni pristup zamestnancu, bude soud. Problem vidim hlavne u vlakvedouciho, asi z toho bude neposkytnuti pomoci podle § 207tr.z. (sazba do 1 roku). Nedostatecne se presvedcil, ze se nic nestalo a navic - kdyby to paradoxne nenahlasil v Lyse, mozna by byl v pohode. Cestujici se asi neozvou, meli by taky problem.
Strojvedouci osobaku - zalezi na tom, o cem a jak se bavil s vlakvedoucim na zastavce Dvorce.
Strojvedouci nakladu - podezreni na neposkytnuti pomoci podle §208 tr.z. (sazba do 3 let).
18.12.2008 (20:48)  
No prostě se nám na kolejích začínají objevovat silniční manýry. Vlaky ujíždějí z místa nehody, co to bude příště? :-)
18.12.2008 (20:30)  
Problém u nákladu je že ihned nezastavil.(po srážce). řidič vozidla nepřizpůsobil rychlost stavu a povaze vozovky.
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko