..: Srážka dodávky s dvěma vlaky u Lysé nad Labem :..

20081216_lysa, foto: Drážní inspekceLysá nad Labem - Na železničním přejezdu u Lysé nad Labem narazil automobil do projíždějícího osobního vlaku. Jen několik minut poté do stejného auta narazil vlak nákladní. Drážní inspece nyní vyšetřuje, jak je možné, že ani jeden vlak po střetu nezastavil.

20081216_lysá, foto: Drážní inspekceNa počátku byla jízda 22letého řidiče dodávky Fiat Scudo, který v pátek 12. prosince v 11.35 hodin při horších klimatických podmínkách nedokázal zastavit před železničním přejezdem se světly bez závor mezi Otradovicemi a zastávkou Lysá nad Labem-Dvorce a narazil do boku osobního vlaku jedoucího z Ústí n./L. do Lysé n./L., konkrétně do 1. vozu za lokomotivou. Auto bylo vlakem odraženo, řidič byl při nehodě zraněn. Až potud se jedná o standardní nehodu (podobných případů najetí auta do vlaku z boku Drážní inspekce eviduje ročně cca 20) bez jakéhokoli pochybení zaměstnanců železnice – signalizace na přejezdu totiž byla v činnosti.

20081216_lysa, foto: Drážní inspekceJak vyplývá z výpovědí zaměstnanců, vlakvedoucí při revizi jízdenek ucítil náraz, ale bezprostředně po nehodě nic neučinil. Po zastavení na zastávce Lysá nad Labem-Dvorce se šel zeptat strojvedoucího, zda na přejezdu něco podezřelého nezaznamenal. Od strojvedoucího obdržel zápornou odpověď a vlak pokračoval v jízdě do Lysé nad Labem přesto, že na jeho vlaku byly zjevné stopy po střetu s automobilem. Vlakvedoucí šel nehodu ohlásit podle výpovědi výpravčího až cca 5-6 minut po příjezdu vlaku do stanice (podle předběžných údajů v cca 11.47 hodin). To už ale Starou Boleslaví po téže koleji projel nákladní vlak jedoucí směrem k automobilu, který zůstal stát v průjezdném průřezu.

Ke střetu nákladního vlaku s automobilem došlo v cca 11.49 hodin. České dráhy za téměř 15 minut nedokázaly zastavit dopravu a zabránit tak dalšímu střetnutí.

20081216_lysa, foto: Drážní inspekceStrojvedoucí nákladního vlaku nehodu okamžitě nahlásil jako srážku s vrakem auta, nicméně ani tento vlak nezastavil a pokračoval v jízdě až k vjezdovému návěstidlu do stanice Lysá nad Labem, odkud strojvedoucí výpravčímu v 11.59 oznámil, že má poškozenou lokomotivu. Výpravčí po oznámení vlakvedoucím podle výpovědi ještě těsně před druhým střetnutím použil tlačítko generálního stopu. Prověřuje se, jakým způsobem to učinil, neboť k zastavení vlaku nedošlo. Pravděpodobně také z toho důvodu, že měl strojvedoucí nákladního vlaku kanál přestaven na jinou frekvenci.

Drážní inspekce prověřuje činnost všech zaměstnanců, bude analyzovat data z rychloměru a upřesňovat časový sled nehodového děje. Současně se s výzvou o pomoc při šetření, jak přesně k první nehodě došlo, obrací se žádostí na cestující z osobního vlaku 6409 (kontakt na e-mail prevence@dicr.cz nebo tel.: 224 805 501).

20081216_lysa, foto: Drážní inspekce20081216_lysa, foto: Drážní inspekce20081216_lysa, foto: Drážní inspekce20081216_lysa, foto: Drážní inspekce20081216_lysa, foto: Drážní inspekce20081216_lysa, foto: Drážní inspekce

zdroj: Zdeněk Neusar, Drážní inspekce ČR, TN.cz


JRtrain Poslat mail autorovi | 18.12.2008 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
19.12.2008 (9:58)  
Navíc ještě kradou fotky do zpravodajství a označují je jako svoje. šmejdi jedni.

No hlavně, že vy fotky nekradete, že?
registrovaný uživatel tenzor 
19.12.2008 (9:48)  
xAnri05: a z jakého důvodu by měl fíra nákladu dostat víc než vlakvedoucí? Pokud si myslel že v tom vraku nikdo není (a asi mu to těžko někdo dokáže, i kdyby si zo myslel), tak je jeho chyba jen v tom že se nepřesvědčil. Zatímco vlakvedoucí po podívání se na bok vlaku v další stanici musel vědět jistě, že došlo k nehodě a že je docela možné, že je na přejezdu někdo raněný a potřebuje pomoc.
registrovaný uživatel PES38 
19.12.2008 (9:47)  
Na generální stop se vykašlete, ne vždy funguje. Stačí, aby byl vlak zrovna v rádiovém stínu, měl naladěn jiný kanál (nebo dokonce simplex 03, na který se tam jezdilo donedávna) nebo, aby na rádiové síti právě probíhal hovor.

Zařízení TRS je v rámci jednoho kanálu třífrekvenční+čvrtý kmitočet patří fírovi, tedy kmitočet A,B,C výpravčí a D je fíra.

Pokud se zastavuje vlak v úseku, kde se mění kanálová skupina, musí signál G-STOP vyslat i sousední výpravčí, protože není jasné, na jakém kanále je vlak právě naladěn.
registrovaný uživatel tenzor 
19.12.2008 (9:43)  
M: A co možnost, že si ten fíra myslel, že ten vrak je mimo průjezdný profil, ale měl špatný odhad a tak ho nabral?
Jinak asi to byl starší člověk, slyšel jsem že to byla jeho poslední směna před důchodem. To potěší.
Samozřejmě asi měl zastavit - předpokládám, že není normální, aby se povalovaly vraky v těsné blízkosti kolejí a byl povolený běžný provoz bez omezení.
registrovaný uživatel Mibe 
19.12.2008 (9:36)  
Zdravím,
ten přejezd znám, leží mezi mostem přes Jizeru v Otradovicích a mezi zastávkou Lysá n.L. Dvorce, leží v lese. Průšvih je, že se k němu z obou stran jezdí z kopce. nachází se také na kocnci úseku silnice pro bruslaře, takže i kolečkobruslaři musí dávat pozor, aby do přejezdu navlítli..., je i fakt, že trať vede od mostu přes řeku v Otradovicích směrem do Lysé do stoupání, takže pokud jel fíra s nákladním vlakem do kopce, hnal to, co to jde, aby neuvázl (nevím, jak byl vlak těžký, zda měl třeba hmotnost naknap k normativu...), jeden z důvodů, proč nezastavil s nákl. vlakem může být i to, že se domníval, že vrak auta tam leží již dlouho, že v něm nikdo není a že nezasahuje do průj. profilu a navíc měl těžký vlak, takže nechtěl riskovat uváznutí... Otázkou zůstává, jak se ten mladý řidič dostal z auta ven, zda činil nějaká opatření atd. No, jsem zvědav na výsledky vyšetřování... Mimochodem, jsou výsledky uzavřených případů Drážní inspekce u uzavřených případů dostupné na jejich Webu?? např. za účelem, aby železniční dopravci tyto případy mohli použít při školení svých zaměstnanců...
registrovaný uživatel M 
19.12.2008 (1:48)  
Aha, cili az to narvu do jinyho auta a moje bude pojizdne, tak to proste vysvetlim tak, ze jsem myslel, ze je to vrak a ty mne "omluvis" tim, ze tam nebylo dobre videt a uz jsem starsi clovek?
Hele, fakt nevim, co se resi - pokud to byl starej clovek, co si nedokaze vsimnout 3x2 metru velke veci na kolejich, tak by nemel ridit. Ani vlak, ani cokoliv jinyho, protoze je extremne nebezpecnej...

Pises nejruznejsi "vymluvy"
přehlédl auto - neomluvitelne
smetl ho schválně - neomluvitelne
neadekvátní reakce - neomluvitelne
snaha "ujet" z místa činu - neomluvitelne
zkrat v hlavě - neomluvitelne
Nebo pokud by to udelal zlobivy gumokolista, tak bys ho omlouval?

jaká byla situace rozhledová a provozní - jako jestli si niceho nevsiml, protoze si toho vsimnout neslo (protoze byla mlha jako mliko)? Potom je zahada, ze vypovedel, ze si myslel, ze to byl vrak
jaký byl strojvedoucí (věk, lékařská prohlídka) - jak to souvisi?
kde stálo to rozbité auto (dle fotky jej mašina "jen" lízla) - no, ono kdyz se srazi lokomotiva s autem, tak to na lokomotive zpravidla vypada jako pouze liznuti... V kazdem pripade zasahovalo do kolejiste!

Strojvudce rekl "myslel jsem ze je to vrak, jel jsem dal"... Cili na silnici bude lezet ozrala, on ho prefrci a pak to druhej den na policii vysvetli takto "myslel jsem, ze je mrtvej, tak jsem jel dal"...
Ten Jerry to auto videl, vedel ze ho "lizl" a jel dal. Kdyby o nem nevedel, tak OK. Ale on o nem vedel. To je ten nepatrny rozdil, ktery mi jaksi dava pravo vyjadrit se ve smyslu, ze neudelal dobre... Nebyl to takovej extrem jako hodit kluka do kufru a vysadit ho v lese, ale taky to nebylo panensky nevinne...
19.12.2008 (0:12)  
M: A není unáhlené psát: "Jak se da nevsimnout auta v kolejisti; neni to prece petikoruna".
Vždyť ten fíra je člověk z masa a kostí jako my. Zkus to vzít opačně - jak by jsi nazval onu situaci -> strojvedoucí pochybyl profesně, přehlédl auto, smetl ho schválně, neadekvátní reakce, snaha "ujet" z místa činu, zkrat v hlavě?

Osobně tohle nedokážu posoudit, když nevím jak to vypadalo na místě, odkud jel vlak, jaká byla situace rozhledová a provozní, jaký byl strojvedoucí (věk, lékařská prohlídka) a kde stálo to rozbité auto (dle fotky jej mašina "jen" lízla).
Prostě si jen myslím, že to bude mít spíše normálnější, méně dramatické vysvětlení.
registrovaný uživatel M 
18.12.2008 (23:46)  
Kradeni fotek je nemile - nicmene jestli je nafotil Pepa nebo Franta neovlivni to, co je na nich.

Kazdopadne - ma nekdo nejake vysvetleni pro to, ze vlak "tukne" auto na kolejich, ktere tam lezi 15 minut a jede dal? To tam jako jsou takovej huste lesy? Jako auto snad neni petikoruna na kolejnici, ne?

Prosim jakekoliv vysvetleni pro naprosteho laika, jak se da nevsimnout auta v kolejisti.

PS: A nepiste o unahlednych soudech mne, piste primo autorovi "skandalniho clanku", ktery bez zaveru vysetrovani primo do clanku uvedl, ze strojvedouci nahlasil srazku s vrakem auta
dopisovatel nebo člen ŽP topič  mail  
18.12.2008 (23:04)  
M: Brát za bernou minci cokoliv ze zpráv TV Nova je trochu pošetilé. Když dokáží v komentáři tvrdit, že Otradovice jsou poblíž Mladé Boleslavi a ne Staré Boleslavi, což je "promáchnutí" o cca 25km, pak si o jejich profesionalitě myslím své. Navíc ještě kradou fotky do zpravodajství a označují je jako svoje. šmejdi jedni.
18.12.2008 (23:03)  
M: Neříkal jsem nic o vymýšlení si výpovědi strojvedoucího nákladního vlaku, nevím, odkud jsi to vzal.
Mě jen zajímá jaké máš kontrétní zkušenosti s železniční dopravou (cestující, dispečer, fotograf, stavbyvedoucí, strojvedoucí, ..?), když už máš "jasno" o strojvedoucím; máš jasno o něm po dnešním přečtení pár řádek textu. Tak mě zajímá jak jsi provázán s železniční dopravou v ČR, když máš poměrně rychlé závěry.
  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko