Bratislava/Ostrava - Škoda Vagonka Ostrava slaví další úspěch: po Česku a Litvě se jí podařilo se svými dvoupatrovými jednotkami dobýt další trh. Na dvě série stejnosměrných (ČD) a minisérii střídavých (LG) regionálních jednotek naváže další, tentokráte v podobě dvousystémové verze (3 kV ss. a 25 kV/50 Hz), jež se největšímu českému výrobci kolejových vozidel podařilo "udat" pro slovenského národního dopravce ZSSK. Celkem deset objednaných premiérových kusů by se na slovenských kolejích mělo objevit do tří let.
Železničná spoločnosť Slovensko nedávno vyhlásila několik tendrů na dodávku nových železničních vozidel. Mezi jeden z nich patřila i dodávka deseti nových dvousystémových patrových jednotek pro příměstskou dopravu v okolí Žiliny a Košic. O vícesystémové verzi se přitom diskutuje již od uvedení prvního kusu stejnosměrné verze pro České dráhy v roce 2001 a výrobce několikrát deklaroval připravenost upravenou verzi s doplněním střídavé trakce vyrábět. V soulady s tím o zakoupení "řady 671" uvažují i České dráhy, přestože pevné rozhodnutí zatím nepadlo. Svou premiéru si tak mutace tradičních CityElefantů odbydou pravděpodobně na slovenských tratích, kam mají být dodány do konce roku 2012. Pro tamní cestující budou znamenat vůbec první nové elektrické jednotky od dob pořízení řad 460 a 560 v 70. letech minulého století. V okolí Žiliny pak z velké části nahradí hojně využívané klasické soupravy, složené z vozů Bdt, BDs a dalších.
Ostatní nákupy padly - nejen u ZSSK, ale i u ČD
Kromě výběrového řízení na dvousystémové jednotky ZSSK nedávno vyhlásily i další tendry — bohužel ale krom této soutěže a konkurzu na dodávku nových osobních vozů, skončily ostatní tendry bez výsledku pro nezájem výrobců. Jednalo se především o nové dieselelektrické regionální jednotky, nebo patrové soupravy typu PUSH-PULL a rekonstrukci lokomotiv pro dopravu v okolí Bratislavy.
Neúspěchem v poslední době skončily taktéž také dva tendry u Českých drah: po zrušení výběrového řízení na dodávku 17 kusů řídicích vozů 954 bylo pro nezájem zrušeno také výběrové řízení na modernizaci 37 kusů motorových vozů řady 842. Otázkou zůstává, z jakých důvodů se těchto tendrů nikdo nezúčastnil; zda byla příčina v požadovaných cenách, nebo byl-li problém zakopán jinde.
Zdroje: Tenders Electronic Daily, ISZVUS, ZSSK, ilustrační obrázek: Cjoctavian, TAURUS
Na motorovém voze jsou dvě trafa - jedno v přední strojovně a jedno v zadní, všechno pěkně komplet, žádný primár na jednom voze a sekundár na dalším. Zrovna tak i trakční měniče.
PS: jak je to s tím trafem? Jsem slyšel primár v mašině, sekundár v dalším voze. Magnetický tok se přenáší vzduchem, nebo jinak?
Krize je mozna i to, ze se za krizi povazuje rust treba jen o dve procenta:-)
Samozřejmě růst 2% je v pohodě. Je spíše otázka , zda to třeba nebude pokles 2% a v roce 2010 pokles 10 %. Vždyť koho by třeba v září napadlo ,co se bude dít od října do prosince. Třetí kvartál byl u hodně firem nejsilnější v historii , ale konec roku nejslabší za posledních 6 let.
Když byla ve třicátých letech světová hospodářská krize , také ji nikdo nepředpokládal . A pak se všichni divili.
Zadlužování nefandím , ale v tomto případě civilizovanému světu , pokud nechce přijít o své vymoženosti , nic nezbývá. Podívejte , světová krize ve třicátých letech znamenala vzestup Hitlera a druhou světovou válku.
Kdyby tato krize byla silnější , než se čeká a takové signály , že by tomu tak mohlo být jsou , co by udělalo ze světem , kdyby třeba dalších 20% lidí se dostalo za hranici chudoby ? Člověk , který trpí hlady je hodně dobře ovlivnitelný nějakým manipulátorem. A pak se třeba můžeme divit , že na další desítky let se v Evropě opět zahnízdí komunismus , nebo nějaká jiná diktatura.
Zájem o 671 jistě bude, nejde tolik o peníze jako o politiku, kdy do některých krajů a není jich málo jinak pár propagačních vzorků této moderní techniky nedostaneme.
Ážetďák: Ten přestup v Berouně, pokud je hrana - hrana a byl by dokonce nízkopodlažní by byl jen malé zlo. Rychlost osobáků za Zdicemi je i před koridorizací velmi slušná. A jinak, to jako bude jezdit do Berouna scepka 471/671 a 671 se v Berouně odpojí a bude pokračovat na Plzeň?
Naprostý souhlas, zejména teď v době krize. Dokážu si krásně představit, že stát vypíše program na podporu domácí průmyslu a bude tam například dotační program na nová kolejová vozidla pro všechny dopravce, kteří provozují dotovanou osobní dopravu na území ČR. Samozřejmě že podmínkou by například bylo, že 2/3 vozidla musí být vyrobeny na území ČR apod... no ale to jsem se už asi nechal moc unést...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.