..: ZSSK: Dvoupatrové elektrické jednotky řady 671 dodá Škoda :..

EJ 671 ZSSK, foto: CjoctavianBratislava/Ostrava - Škoda Vagonka Ostrava slaví další úspěch: po Česku a Litvě se jí podařilo se svými dvoupatrovými jednotkami dobýt další trh. Na dvě série stejnosměrných (ČD) a minisérii střídavých (LG) regionálních jednotek naváže další, tentokráte v podobě dvousystémové verze (3 kV ss. a 25 kV/50 Hz), jež se největšímu českému výrobci kolejových vozidel podařilo "udat" pro slovenského národního dopravce ZSSK. Celkem deset objednaných premiérových kusů by se na slovenských kolejích mělo objevit do tří let.

Železničná spoločnosť Slovensko nedávno vyhlásila několik tendrů na dodávku nových železničních vozidel. Mezi jeden z nich patřila i dodávka deseti nových dvousystémových patrových jednotek pro příměstskou dopravu v okolí Žiliny a Košic. O vícesystémové verzi se přitom diskutuje již od uvedení prvního kusu stejnosměrné verze pro České dráhy v roce 2001 a výrobce několikrát deklaroval připravenost upravenou verzi s doplněním střídavé trakce vyrábět. V soulady s tím o zakoupení "řady 671" uvažují i České dráhy, přestože pevné rozhodnutí zatím nepadlo. Svou premiéru si tak mutace tradičních CityElefantů odbydou pravděpodobně na slovenských tratích, kam mají být dodány do konce roku 2012. Pro tamní cestující budou znamenat vůbec první nové elektrické jednotky od dob pořízení řad 460 a 560 v 70. letech minulého století. V okolí Žiliny pak z velké části nahradí hojně využívané klasické soupravy, složené z vozů Bdt, BDs a dalších.

Ostatní nákupy padly - nejen u ZSSK, ale i u ČD

842 020-0, foto: PřemaKromě výběrového řízení na dvousystémové jednotky ZSSK nedávno vyhlásily i další tendry — bohužel ale krom této soutěže a konkurzu na dodávku nových osobních vozů, skončily ostatní tendry bez výsledku pro nezájem výrobců. Jednalo se především o nové dieselelektrické regionální jednotky, nebo patrové soupravy typu PUSH-PULL a rekonstrukci lokomotiv pro dopravu v okolí Bratislavy.

Neúspěchem v poslední době skončily taktéž také dva tendry u Českých drah: po zrušení výběrového řízení na dodávku 17 kusů řídicích vozů 954 bylo pro nezájem zrušeno také výběrové řízení na modernizaci 37 kusů motorových vozů řady 842. Otázkou zůstává, z jakých důvodů se těchto tendrů nikdo nezúčastnil; zda byla příčina v požadovaných cenách, nebo byl-li problém zakopán jinde.

Zdroje: Tenders Electronic Daily, ISZVUS, ZSSK, ilustrační obrázek: Cjoctavian, TAURUS


JiříK. | 2.1.2009 (14:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá) Slovensko (celé)


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
08.01.2009 (23:36)  
Johnz: tak to teda potes koste. Jinak klimy se nebojim, ve vlacich, kterymi jezdim, jsou zasadne jen B...
registrovaný uživatel JOHNZ 
08.01.2009 (3:27)  
mattto: Budú ;)
registrovaný uživatel mattto 
07.01.2009 (20:01)  
Dúfam že tam budú už primače pre ETCS.
registrovaný uživatel Honza  mail  
07.01.2009 (12:35)  
SYN+
George_Couser : Ono už je to nějakou dobu, to nebylo ve 2008
IGCT, nebo IGBT, já abych pravdu řekl, tak jsem se tím nezabýval, protože mně to štve, že takhle hyzdí takový pěkný panťáky
06.01.2009 (21:17)  
O klimě stanovišť nic nevím, ale mělo by to mít i IGCT (snad se nepletu) řízení...
registrovaný uživatel SYN 
06.01.2009 (18:17)  
Honza: Hm, asi mi opravdu uniklo, informací u kolegů co jezdí denně mi potvrzují že skutečně 560 jezdí nově oplyšované, já jel ještě letos v dubnu koženkou (přecejen častěji jezdím na Tišnov kde potkávám obvykle Bdmtee). Takže to asi opravdu nějakou reko letos prošlo, omlouvám se.
registrovaný uživatel JOHNZ 
06.01.2009 (13:28)  
Pikehead: No ZSSK so záchodami EVAC, klimatizáciami TechKlima Nové Mesto n. Váhom známu z Bmeer (tú ževraj máte aj vy v tých re-rekonštruovaných vagónoch, prajem čo najmenej teplých dní v lete, inak sa uvaríte) a plošinami z jednej nemenovanej garážovej firmy asi o moc ďalej ako ČD nedôjde ...
registrovaný uživatel Honza  mail  
06.01.2009 (10:19)  
SYN: Vždyť o tom píšou i v Železničním Magazínu a i podle cestujících, co už s níma jeli říkají, že jsou v nich plyšová sedadla (ty já teda nesnáším) a displej co píše zastávky. Jsou v nich údajně elektronické měniče, klimatizace stanoviště, nazávislé osvětlení a řada dalších změn?

Já teda nejsem pro žádné renovace a rekonstrukce, já jsem pro zachování původního provedení.
registrovaný uživatel SYN 
06.01.2009 (3:03)  
Honza: 560 jsou po kompletni rekonstrukci? Krucis, co mi tu uniklo? Ja zil v presvedceni ze se to stale jeste resi jaka verze reko se bude delat, jinak seriove vozy vytrvale jezdi pouze s beznymi drobnymi upravami kterych se samozrejme za 38 let provozu nastrada dost (ale to jsou spis opravy nez reko). Parkrat za rok s tim jedu a je to furt ta stara zasla bida, po reko ani stopy??
Posledni info co jsem chytil bylo akorat o te koupene slovenske 560 ktera se rekonstruuje na dve kratsi "pulky" ve slozeni MV-VV-RV (ale hotove to jeste neni)...
05.01.2009 (20:18)  
Jenže Pendolino má distribuovaný pohon. Takže je na tom adhezně o dost lépe. U 471 si moc nejsem jistý tím, co by se dělo s druhou nápravou na podvozku, kdyby se první podsypala a zrovna teď se mi moc myslet nechce.
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2019 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko