Bratislava/Ostrava - Škoda Vagonka Ostrava slaví další úspěch: po Česku a Litvě se jí podařilo se svými dvoupatrovými jednotkami dobýt další trh. Na dvě série stejnosměrných (ČD) a minisérii střídavých (LG) regionálních jednotek naváže další, tentokráte v podobě dvousystémové verze (3 kV ss. a 25 kV/50 Hz), jež se největšímu českému výrobci kolejových vozidel podařilo "udat" pro slovenského národního dopravce ZSSK. Celkem deset objednaných premiérových kusů by se na slovenských kolejích mělo objevit do tří let.
Železničná spoločnosť Slovensko nedávno vyhlásila několik tendrů na dodávku nových železničních vozidel. Mezi jeden z nich patřila i dodávka deseti nových dvousystémových patrových jednotek pro příměstskou dopravu v okolí Žiliny a Košic. O vícesystémové verzi se přitom diskutuje již od uvedení prvního kusu stejnosměrné verze pro České dráhy v roce 2001 a výrobce několikrát deklaroval připravenost upravenou verzi s doplněním střídavé trakce vyrábět. V soulady s tím o zakoupení "řady 671" uvažují i České dráhy, přestože pevné rozhodnutí zatím nepadlo. Svou premiéru si tak mutace tradičních CityElefantů odbydou pravděpodobně na slovenských tratích, kam mají být dodány do konce roku 2012. Pro tamní cestující budou znamenat vůbec první nové elektrické jednotky od dob pořízení řad 460 a 560 v 70. letech minulého století. V okolí Žiliny pak z velké části nahradí hojně využívané klasické soupravy, složené z vozů Bdt, BDs a dalších.
Ostatní nákupy padly - nejen u ZSSK, ale i u ČD
Kromě výběrového řízení na dvousystémové jednotky ZSSK nedávno vyhlásily i další tendry — bohužel ale krom této soutěže a konkurzu na dodávku nových osobních vozů, skončily ostatní tendry bez výsledku pro nezájem výrobců. Jednalo se především o nové dieselelektrické regionální jednotky, nebo patrové soupravy typu PUSH-PULL a rekonstrukci lokomotiv pro dopravu v okolí Bratislavy.
Neúspěchem v poslední době skončily taktéž také dva tendry u Českých drah: po zrušení výběrového řízení na dodávku 17 kusů řídicích vozů 954 bylo pro nezájem zrušeno také výběrové řízení na modernizaci 37 kusů motorových vozů řady 842. Otázkou zůstává, z jakých důvodů se těchto tendrů nikdo nezúčastnil; zda byla příčina v požadovaných cenách, nebo byl-li problém zakopán jinde.
Zdroje: Tenders Electronic Daily, ISZVUS, ZSSK, ilustrační obrázek: Cjoctavian, TAURUS
Da se tam dosadit, dokonce se uvazovalo jednu dobu i o jeho dosazeni do 471 - asi to pro zmenu nikam nedoslo... :)))
Avšak řekl bych, že důležitější než počet přestupů je cestovní doba. A osobním vlakem Praskolesy - Praha za 80 minut moc lidí cestovat nebude. Navíc, když jim autobus jede 45 minut (taky s přestupem). Ten přestup už moc neřeší.
Spíše bych to viděl na nějakou pásmovou obsluhu - rychle do Berouna (tunelem), pak jako Sp do Plzně.
S označením Bdmtee/dobytčák souhlasím, protože jsem již několikrát jel slušně obsazeným Bdmtee. Ad Bdmtee na kola - udělal bych to jako v některých 050, ven jednu(možná dvě) sedačku z jednoho krajního oddílu a tam stojany na kola.
A koho by to panebože vozilo??Leda tak vzduch!! NA tyto relace bohatě stačí podstatně lacinější jednopodlažní jednotka o dvou článcích a to jen mezi úsekem Brod-Horní Cerekev.Zbytek je tak leda na regionovu či solo 810.Váš "nápad" by byl házením peněz do kanálu.A o úseku HB-Kutná,tak to je taky spíš na nějaké malokapacitní vozidlo či spíš na bus. A Souprava 363 s 2 Bdmtee je povětšinu dne silně předimenzována.Uvažujte taky racionálně a ekonomicky a ne podle toho,co vypadne ze škodovky.
Island? V titulku vidím téma el. jednotky řady 671 pro ZSSK, tak se držte tématu!
Takze doufam, ze po tomto odvaznem kroku si ZSSK do svych jednotek explicitne vyzada piskovac, uzaviratelne odpadaky, provolbu dveri ala M1, vypinac svetel pro kazdou ctyrsedacku, WC s dlouhodobe funkcnimi umyvadly, a uplne a zasadne jine dodavatele klimatizace a plosin pro vozickare.
Pak by se s tim mozna nechalo i dat jezdit...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.