..: ZSSK: Dvoupatrové elektrické jednotky řady 671 dodá Škoda :..

EJ 671 ZSSK, foto: CjoctavianBratislava/Ostrava - Škoda Vagonka Ostrava slaví další úspěch: po Česku a Litvě se jí podařilo se svými dvoupatrovými jednotkami dobýt další trh. Na dvě série stejnosměrných (ČD) a minisérii střídavých (LG) regionálních jednotek naváže další, tentokráte v podobě dvousystémové verze (3 kV ss. a 25 kV/50 Hz), jež se největšímu českému výrobci kolejových vozidel podařilo "udat" pro slovenského národního dopravce ZSSK. Celkem deset objednaných premiérových kusů by se na slovenských kolejích mělo objevit do tří let.

Železničná spoločnosť Slovensko nedávno vyhlásila několik tendrů na dodávku nových železničních vozidel. Mezi jeden z nich patřila i dodávka deseti nových dvousystémových patrových jednotek pro příměstskou dopravu v okolí Žiliny a Košic. O vícesystémové verzi se přitom diskutuje již od uvedení prvního kusu stejnosměrné verze pro České dráhy v roce 2001 a výrobce několikrát deklaroval připravenost upravenou verzi s doplněním střídavé trakce vyrábět. V soulady s tím o zakoupení "řady 671" uvažují i České dráhy, přestože pevné rozhodnutí zatím nepadlo. Svou premiéru si tak mutace tradičních CityElefantů odbydou pravděpodobně na slovenských tratích, kam mají být dodány do konce roku 2012. Pro tamní cestující budou znamenat vůbec první nové elektrické jednotky od dob pořízení řad 460 a 560 v 70. letech minulého století. V okolí Žiliny pak z velké části nahradí hojně využívané klasické soupravy, složené z vozů Bdt, BDs a dalších.

Ostatní nákupy padly - nejen u ZSSK, ale i u ČD

842 020-0, foto: PřemaKromě výběrového řízení na dvousystémové jednotky ZSSK nedávno vyhlásily i další tendry — bohužel ale krom této soutěže a konkurzu na dodávku nových osobních vozů, skončily ostatní tendry bez výsledku pro nezájem výrobců. Jednalo se především o nové dieselelektrické regionální jednotky, nebo patrové soupravy typu PUSH-PULL a rekonstrukci lokomotiv pro dopravu v okolí Bratislavy.

Neúspěchem v poslední době skončily taktéž také dva tendry u Českých drah: po zrušení výběrového řízení na dodávku 17 kusů řídicích vozů 954 bylo pro nezájem zrušeno také výběrové řízení na modernizaci 37 kusů motorových vozů řady 842. Otázkou zůstává, z jakých důvodů se těchto tendrů nikdo nezúčastnil; zda byla příčina v požadovaných cenách, nebo byl-li problém zakopán jinde.

Zdroje: Tenders Electronic Daily, ISZVUS, ZSSK, ilustrační obrázek: Cjoctavian, TAURUS


JiříK. | 2.1.2009 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá) Slovensko (celé)


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
05.01.2009 (18:50)  
Honza: Hm, tak vidite, nemusi. :) Ani Pendolina ho nemaj...
registrovaný uživatel Honza  mail  
05.01.2009 (16:25)  
Pikehead: To chcete říct, že ešusy pískovač nemají? To snad musí být všude ne?
05.01.2009 (15:42)  
Vzdyt pisu, ze si do toho maji objednat piskovac... :)

Da se tam dosadit, dokonce se uvazovalo jednu dobu i o jeho dosazeni do 471 - asi to pro zmenu nikam nedoslo... :)))
registrovaný uživatel Honza  mail  
05.01.2009 (12:49)  
Josef Petrák: Když je sucho, tak dojede ešus včas, možná ještě lépe jak Cyty frog, ale jakmile prší, nebo sněží, tak to je konec. To ty skluzový ochrany neustále sráží výkon a spíše to couvá, než jede.
05.01.2009 (9:31)  
Kolem Žiliny asi budou jásat, co jim tam bude nového jezdit, ale zajímá mě, jak na tom bude ešus na Štrbě, co se trakčních vlastností týká. Hlavně, když má problém dojet stejně rychle jako CityFrog do Benešova. Nebo to nikdo neřeší, protože "tam nikdy nepojede"? :)
registrovaný uživatel Honza  mail  
05.01.2009 (8:54)  
Proč by se 560 rozpadaly, když jsou po kompletní rekonstrukci, dokonce nechápu, proč se jim pořád říká 560, když už to s origoš 560 má společnou akorát asi skříň a podvozek.
04.01.2009 (12:33)  
Ad Ážetďák: No mě hlavně vyděsily ty Rejkovice a příklad relace Řevnice - České Budějovice.

Avšak řekl bych, že důležitější než počet přestupů je cestovní doba. A osobním vlakem Praskolesy - Praha za 80 minut moc lidí cestovat nebude. Navíc, když jim autobus jede 45 minut (taky s přestupem). Ten přestup už moc neřeší.
Spíše bych to viděl na nějakou pásmovou obsluhu - rychle do Berouna (tunelem), pak jako Sp do Plzně.
registrovaný uživatel happy 
04.01.2009 (11:26)  
671(571) by se hodila i na trati 225 (postačila by i 6/571+971, protože jen málokdy vidím plné obsazení BDs+Bmto. 571 by mohly jezdit mezi Brodem a Veselím - tím by odpadlo přestup v rámci krajů (v Horní Cerekvi) a 671 by mohli zajíždět až do Kolína/Kutné Hory místo 363+x*Bdmtee.
S označením Bdmtee/dobytčák souhlasím, protože jsem již několikrát jel slušně obsazeným Bdmtee. Ad Bdmtee na kola - udělal bych to jako v některých 050, ven jednu(možná dvě) sedačku z jednoho krajního oddílu a tam stojany na kola.


A koho by to panebože vozilo??Leda tak vzduch!! NA tyto relace bohatě stačí podstatně lacinější jednopodlažní jednotka o dvou článcích a to jen mezi úsekem Brod-Horní Cerekev.Zbytek je tak leda na regionovu či solo 810.Váš "nápad" by byl házením peněz do kanálu.A o úseku HB-Kutná,tak to je taky spíš na nějaké malokapacitní vozidlo či spíš na bus. A Souprava 363 s 2 Bdmtee je povětšinu dne silně předimenzována.Uvažujte taky racionálně a ekonomicky a ne podle toho,co vypadne ze škodovky.
03.01.2009 (17:06)  
admin >
Island? V titulku vidím téma el. jednotky řady 671 pro ZSSK, tak se držte tématu!
03.01.2009 (16:16)  
Pro samy vlastenecky zapal a keynesianske blouzneni trochu zapominate, ze 471 je navzdory svemu mladi dost problemovym vozidlem. V lonskem roce byvala na ONJ mimo provoz odstavena az tretina (!) techto vozu (ano, z casti za to muze udrzba CD, z vetsi casti ale chronicky problemove prvky...).

Takze doufam, ze po tomto odvaznem kroku si ZSSK do svych jednotek explicitne vyzada piskovac, uzaviratelne odpadaky, provolbu dveri ala M1, vypinac svetel pro kazdou ctyrsedacku, WC s dlouhodobe funkcnimi umyvadly, a uplne a zasadne jine dodavatele klimatizace a plosin pro vozickare.

Pak by se s tim mozna nechalo i dat jezdit...
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko