..: Program ČéDés má nalákat mladé k práci pro ČD :..

ČD v pohybuPraha - České dráhy rozjely stipendijní program určený pro studenty devátých ročníků základních škol. Dopravce se tak snaží reagovat na věk provozních zaměstnanců. Dle personálního náměstka drah Milana Ruttnera průměrný věk zaměstnanců ČD stoupá. Dlouhodobě je známý nedostatek strojvedoucích, jejichž věk se v průměru pohybuje okolo padesáti let. Dráhy tak chtějí oslovit potenciální zájemce o práci na železnici. Ti musí úspěšně absolvovat přijímací pohovor a dále uzavřít smlouvu, která je bude po maturitě zavazovat k 5 rokům práce pro České dráhy.

Lákadlo pro případné zájemce a uchazeče bude například bezplatné ubytování při studiu, příspěvek na vzdělávání a školní pomůcky, či bezplatné cestování vlaky. Program nazvaný jako ČéDés bude od školního roku 2009/10 realizován na devíti partnerských školách.

Více informací na webu Českých drah. K výměně názorů na toto téma máte prostor i na diskuzním fóru ŽelPage.

Zdroj: TZ ČD


Vítek_V | 5.1.2009 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
05.01.2009 (16:48)  
Lukess: Souhlasím s Tebou. Člověk který chodí PRAVIDELNĚ na oční a nosí brýle, vidí dle mé vlastní zkušenosti jako člověk zdravý.
05.01.2009 (16:41)  
jo až tak se v tom nevyznám... a je mi jasné že způsobilost musí být.
jen jsem chtěl říct že získání strojvůdcovského průkazu je možné i u jiných dopravců a firem.
a potom - pravděpodobně nějaké zkoušky na hlavní tratě - koridory.
možná je tu někdo kdo by to osvětlil.
zrovna v sobotu jsem měl osobní setkání s fírou, který jezdí motorákem a podle jeho slov na elektriky ho nepustili.
registrovaný uživatel Aleš Franc  mail  
05.01.2009 (16:06)  
pokud už studuješ je přece možné jezdit i pro jiné dopravce než ČD

Zdravotní způsobilost osob při podnikání na drahách je daná vyhláškou tuším že 101/95 Sb. Nevím , ale když jsem četl naposledy , nenašel jsem zde žádnou zmínku o tom , že by na hlavní tratě platila jiná zdravotní způsobilost , než na vedlejší. Nebo , že by požadavky na strojvedoucího ČD Cargo byly jiné , než na strojvedoucího OKD
Dle mého by to chtělo najít "lepšího" doktora , který nepíše ten správný záznam.
05.01.2009 (15:57)  
pro Lukess
hele vybodni se na doktorku.
pokud už studuješ je přece možné jezdit i pro jiné dopravce než ČD.
Mittal to má s fírama vyřešené, ale třeba OKD taky jezdí po hlavních tratích.
registrovaný uživatel Aleš Franc  mail  
05.01.2009 (15:55)  
Jedna věc je, že se propouší výhybkáři, signalisti a jiní provozní zaměstnanci, ale je pravda, že fírové opravdu nejsou

Předpokládám,že ČD nebudou pořádat takovéhle nábory na profese jako jsou výhybkáři či signalisté. Dle mého se do tohoto programu dostanou lidi na profese , jako jsou strojvedoucí ,posunovač , profese v oblasti IT , zab.zař a obchodu. Zkrátka takové práce , které buď nejsou atraktivní anebo hodně atraktivní pozice , kde ČD nedokáže těm lidem zaplatit to , co je běžné u konkurence na trhu práce.
registrovaný uživatel Aleš Franc  mail  
05.01.2009 (15:47)  
Podle mě je to nápad dodrý, ale uvědomte si, jak myslí člověk v 15 letech. Když mu někdo řekne, že dostane 2000,- Kč měsíčně v hotovosti, tak to pro něj bude "bomba" a bude souhlasit. Později (ve třeťáku, čtvrťáku) se ale rozhodne, že by chtěl jít vysokou školu (prezenční studium) a je nahranej

Já vím , není to jednoduché. Vidím dvě možnosti , jak to řešit. Buď veškeré náklady ČD zaplatit. Nebo , pokud se rozhodne studovat dál , přenést tento závazek na dobu po dostudování VŠ.
Vzpomínám si , za mých mladých let se konaly velké náborové kampaně na vojenské školy. Pokud se někdo rozhodl zde studovat a pak ze školy odejít , což se stávalo poměrně často , neboť dostat se na civilní gymnázium byl velký problém , na vojenské to bylo v pohodě. A tak se někdo se nechal naverbovat na vojenské a potom přestoupilna civilní. Armáda po něm v tomto případu také chtěla všechno zaplatit.

Jen bych řekl, že závazek 5 let je dost velký a spoustu zájemců odradí. Myslím, že by stačily 2 roky.

Ono jde taky o to , aby z toho ČD něco měly. Navíc nikdo není do ničeho nucen. Jestli se přihlásím , nebo nepřihlásím do tohoto programu je přeci pouze a jenom má svobodná volba.
Navíc.... kdoví jak zamíchá s kartami nynější krize. A vědět , že po ukončení školy budu mít na 5 let zajištěnou práci to také není k zahození.
registrovaný uživatel Lukess  mail  
05.01.2009 (15:45)  
Jako mladej (před 4roky) jsem si vybral obor na SOŠD ve Vítkovicích, po kterém bych mohl přejít na nástavbu a dělat později fíru. Jenže sen se mi rozplynul po návštětě oční lékařky, která mi řekla, ačkoliv mám zrak jako orel a žádné brýle nenosím, je tam malá výchylka. Tj. že bych ve 40ti mohl nosit brýle na čtení... ale to je přece normální. Ty přijímací pravidla jsou tak přisné, že to není pravda ! Pak ať se nediví že jim v mašinách jezdí důchodci
05.01.2009 (15:42)  
rk_kn.) I levicový kapitalista si rozmyslí, jestli se mu vyplatí báboblok nebo autoblok a báby na jiné pozici. ;) Nevidím nic špatného na tom, že dráha řeší už v předstihu to, že jí stárne zaměstnanecká základna a jednou odejdou třeba i do řádného nebo předčasného důchodu, ani nemusí být odejiti. Věčně tam nebudou, a jak pak ze dne na den sehnat vyškolené náhrady? :) A kdo by je školil...
registrovaný uživatel rk_kn.  mail  
05.01.2009 (15:39)  
Typické kapitalisticko - pragmatické jednanie zo strany zamestnávateľ : Keď ťa nepotrebujem , tak ťa vyhodím, takisto starých, opotrebovaných a na zdraví už poškodených. Keď ťa potrebujem, tak ti budem sľubovať, a aj niečo zaplatím. Keď už niekoho veľmi potrebujem, tak už budem robiť nábor, a hľadať mančaft aj v školách a veľmi sľubovať. Najmä mladým.
registrovaný uživatel Martin 
05.01.2009 (15:34)  
Kde budou pracovat ty davy před důchodem?když se hranice posunula na odchod v 65 letech?mám na mysli zaměstnance ČD a jejích klonů,tolik teplých místeček na dráze není,tady ne že budou chybět mladí,ale bude se muset řešit co stěma ne po 50+, ale po 60+.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko