..: Program ČéDés má nalákat mladé k práci pro ČD :..

ČD v pohybuPraha - České dráhy rozjely stipendijní program určený pro studenty devátých ročníků základních škol. Dopravce se tak snaží reagovat na věk provozních zaměstnanců. Dle personálního náměstka drah Milana Ruttnera průměrný věk zaměstnanců ČD stoupá. Dlouhodobě je známý nedostatek strojvedoucích, jejichž věk se v průměru pohybuje okolo padesáti let. Dráhy tak chtějí oslovit potenciální zájemce o práci na železnici. Ti musí úspěšně absolvovat přijímací pohovor a dále uzavřít smlouvu, která je bude po maturitě zavazovat k 5 rokům práce pro České dráhy.

Lákadlo pro případné zájemce a uchazeče bude například bezplatné ubytování při studiu, příspěvek na vzdělávání a školní pomůcky, či bezplatné cestování vlaky. Program nazvaný jako ČéDés bude od školního roku 2009/10 realizován na devíti partnerských školách.

Více informací na webu Českých drah. K výměně názorů na toto téma máte prostor i na diskuzním fóru ŽelPage.

Zdroj: TZ ČD


Vítek_V | 5.1.2009 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
06.01.2009 (11:58)  
FRK, miluju, když signuješ každý tvůj komentář, i když tvé jméno je v jeho hlavičce taky...

Ale teď vážně. Ano, ty doby tu byly, ale pokud si matně pamatuju, tak v té době toho tady v republice bylo "ve srabu" krapet víc, než jen České dráhy. Já bych řekl, že ono to bylo "ve srabu" tak nějak všechno. Ale ta doba je pryč a jsme na tom krapet lépe.

I kdyby se ČD rozdělily, tak závazky vůči stipendistům budou přece zachovány a přejdou na nástupnické organizace.
06.01.2009 (11:54)  
Je to hezký nápad. Problém by mohl pro absolventy nastat, pokud České dráhy do času jejich maturity zkrachují, nebo se rozčlení na mnoho malých společností. Být rodičem zájemce bych se krachu ČD velmi bál. V jednom z posledních čísel v týdeníku Obzor byl rozhovor s náměstkem Moravcem, který otevřeně přiznal, že Českým drahám bude chybět 2 a 1/2 miliardy korun. Pokud by tento schodek byl každoroční, tak jsou České dráhy za 10 let na bubnu. Takže mladí a Vaši rodiče: Buďte opatrní před svým rozhodnutím, co studovat a jaká je v té profesi budoucnost. Já jsem zažil několikrát to, kdy byly velké pochybnosti o tom,zda se na mém účtu objeví částka výplaty. Také je známo, že byly krize, kdy nebylo na naftu a také na elektřinu, kdy dokonce byla budova GŘ-ČD odpojena od veřejné elektrické sítě jako neplatič, a GŘ si muselo najmout za nemalý peníz vysokovýkonný dieselagregát. FRK
registrovaný uživatel MS 
06.01.2009 (11:28)  
2 M: Kdyz ma nekdo pouze gympl, tak taky moc fluktuovat nemuze. :)

2 Vousac: Mel bych takovy odborny dotaz. Je nejaky rozdil mezi rychliky, EC a SC z hlediska odbornosti strojvedouciho? Myslim tim, jeslti clovek, ktery jezdi na 363 muze pristi tyden jezdit na 350ce na Vindobone (ted uz ne, ja vim) a dalsi tyden na 680 mezi Prahou a Ostravou. Taky by me zajimalo, podle jakych kriterii se vybira, kdo bude jezdit na tech par vlajkovych lodich CD, jestli ti nejstarsi, nejzkusenejsi, nejaci prominenti, ci jak. Dokazu si docela predstavit, ze by na nich chtel jezdit skoro kazdy.
registrovaný uživatel VencaM 
06.01.2009 (10:18)  
Souhlasim s JP. Je to od CD ferova nabidka. Navic je to v zajmu firmy, aby si vychovyla mlade zamestnance, kteri u ni vydrzi co nejdele (za predpokladu, ze si to ten zamestnanec nerozmysli, ale to je jeho vec).
Navic osobne znam nekolik mladejch kluku, kteri by do toho sli. Jeden mi o tomhle programu rek uz pred nekolika tydny. A jelikoz sem vedouci krouzku do kteryho chodi, tak vim, ze na to maj a ze to nejsou takovy, co by do toho sli jen proto, ze dostanou rezijku a kapesny. Ale uvedomuji si do ceho se navezou, kdyz pujdou ke draze delat strojvedouciho.
Problem je, jestli rozhodovani mladeho clovek v 15 letech je k takovemuto rozhodnuti adekvatni. Druhy problem je, co z drahy (i bez krize) vznikne za 5 nebo za 10 let a jak to bude vypadat s pracovnima podminkam. Kdyz srovnam to co je ted a co bylo pred 10 lety, tak se docela bojim.
06.01.2009 (9:48)  
thingie) Znalosti a zkušenosti na povolání typu strojvedoucí asi fakt nezískáš během tříměsíční "nalejvárny" (tj. rekvalifikačního kurzu), stejně jako se takto nedá studovat mnoho jiných profesí. Prostě a jednoduše, pokud si na střední řekneš "chci být strojvůdce", tohle je pro tebe ta pravá nabídka - budeš mít nějaké love na středoškolské kalení a zajištěno, že ti někdo zaplatí studium a po škole tě vezme bez praxe do zaměstnání - a vzhledem k tomu, že každoročně se mnoho čerstvých středo- a vysokoškoláků po získání diplomu odebere na pracák, páč nenajdou práci (v mnoha nabídkách je požadována třeba praxe v oboru 2 roky), je i tato jistota plusem celé nabídky. Pokud fírovat nechceš, nemusí tě to zajímat, a můžeš se šrotit třeba jazyky, anatomii, IT a jít studovat něco jiného. Tohle není o budování nějaké modré armády, ale o cíleném získávání mladých perspektivních zaměstnanců, až dostudují.
registrovaný uživatel thingie  mail  
06.01.2009 (2:15)  
Ale to je přesně to co kritizuju. Člověk se upíše už na střední, pak může dejme tomu deset let pracovat u ČD jako strojvedoucí, a pak ho to nějakým způsobem omrzí, přijde nějaká úžasná reforma, s někým se tam dostane do křížku, no, prostě něco, a bude chtít pryč. A jakou má šanci? Těch pár soukromých dopravců u nás? Budou o něj stát v zahraničí? Nebo něco mimo obor, kde ale nebude mít ani ň kvalifikace a praxe?

Nebo obráceně, jakou má člověk v třeba čtyřiceti (z nějakého příbuzného nebo nějak relevantního oboru) získat zaměstnání u ČD a dělat tam něco užitečného? Nemluvme o ťukání do počítače někde v kanclu na ředitelství, samozřejmě.

Nedokážu si představit jakým způsobem je pro kohokoliv přínosné, když si ČD vychovává „modrou armádu“ od kolébky až po stařeckou hůl, a svět dělí na My a Oni.
registrovaný uživatel M 
05.01.2009 (23:31)  
Nojo, jenze v jednom zamestnani a v jedne profesi neni totez. Zeleznicar si vyberem profese velmi vyrazne vybira i zamestnani (zamestnavatele)... Elektrikar muze delat cokoliv s elektrinou (a jiste cokoliv jineho, treba realitniho maklere - to zvladne kdokoliv s peti tridama zaklady) a pro kohokoliv. Vystudovany strojvudce sice castecne muze zmenit zamestnavatele, ale rozhodne nemuze fluktuvoat jako nekdo s gymplem.
A ani pravdepodobne ani nechce, protoze kdyz pomineme "lasku k praci", tak v nevystudovanem oboru nedostane tolik jako ve svem vystudovanem...

Takze prumer EU je jiste presne cislo, ale bohuzel pro "nas" pripad nepouzitelne. Je to jako tipovat podle cetnosti vysledku fotbalove gambrinus ligy vysledky ligy americkeho fotbalu - protoze neni fotbal jako fotbal:-)
registrovaný uživatel thingie  mail  
05.01.2009 (23:13)  
Ono je to možná milé, ale nevím, jestli jsou další a další generace co od pátnácti, co šly na školu, do důchodového věku celý život prožily v barvách ČD to pravé. Víc by podle mého představě práce pro ČD prospělo, kdyby to mohlo fungovat tak, že člověk přijde, třeba pět šest let tam dělá co umí, a pak jde prostě jinam, když chce dělat třeba něco jiného, nebo dostane lepší nabídku, či cokoliv. (Nebo tedy aspoň z mého pohledu.) Podle nějakého průzkumu EU lidé tráví v jednom zaměstnání v průměru asi deset let, ne celý život.

Tedy, chápu, že ČD jsou jeden z mála zaměstnavatelů v oboru (v téhle zemi), pro spoustu věcí je třeba dost speciální kvalifikace, která je pak k ničemu, mimo ČD, a podobné problémy, ale stejně.
05.01.2009 (21:19)  
Předpoklad,že po cca dvaceti letech služby bude mít brýle na čtení uchazeč je nesmyslný. Ani dnes není na závadu,když strojvedoucí,už vykonávající službu začne používat brýle na čtení,dokonce ani brýle na dálku nejsou v tomto případě překážkou(pochopitelně do určité velikosti korekce). Spíše to vypadá na a)nedostatečnou obeznámenost posuzující lékařky s pravidly nebo b)již se jednou spálila a tak to bere šmahem v rámci sebeobrany.Dovolím si také polemizovat s názorem,že padesátiletý strojvedoucí je tak opotřebovaný,že je třeba ho vyhodit. Já sloužil do 58,troufám si tvrdit že v dovednostech a znalostech jsem patřil mezi ty lepší a věk mi prakticky nevadil. Ale je fakt,že jsem neřídil SC vlaky 160tkou,ale jen motorák bez průvodčího 80tkou.
registrovaný uživatel qwix 
05.01.2009 (20:41)  
dovolim si zapojit sa do diskusie - system, ze si firma "vychovava" svojich buducich ludi od malicka funguje odjakziva... minimalne IT firmy a pod. si casto este pred maturitou vychytaju par schopnych ludi, ponuknu im studium v zahranici na slusnej skole vymenou za zavazok potom u nich pracovat (a obcas je to aj viac ako 5 rokov).. (p.s.: z vlastnej skusenosti nehovorim, az taky dobry som nebol).
ostatne, aj napr. DP Bratislava ponuka nabor vodicov tak, ze sa tam clovek prihlasi, oni mu zaplatia autoskolu, vsetky potvrdenia a pod. - a on sa zaviaze robit 2 roky od skoncenia.
myslim ze v tomto pripade na to ide CD spravne!
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko