..: Symbol budoucnosti ÖBB: railjet byl představen :..

Ilustrační obrázek Vídeň – Ani deštivé podzimní počasí, které nad Vídní panovalo, nemohlo zkazit náladu zástupců Rakouských spolkových drah, koncernu Siemens a dalších lidí, kteří jsou zainteresování v nejvíce skloňovaném rakouském drážním projektu současnosti. Soupravy railjet představují nejnovější akvizici ÖBB, která má pozvednout úroveň cestování na dálkových trasách v Rakousku i v okolních zemích. První soupravy již absolvovaly stovky kilometrů testovacích jízd v Rakousku, Německu a Švýcarsku, a tak v pondělí nastal ten pravý čas, aby railjet oficiálně přijel na světlo mezi veřejnost. Přidejte se s námi k prohlídce této jedinečné soupravy, jako i míst, kde dostává vlak svou finální podobu!

Ilustrační obrázek Měli jsme možnost navštívit dílny ÖBB Technische Services poblíž vídeňské Grillgasse, kde v současné době probíhá finální montáž vozů souprav railjet. S laskavým svolením a doprovodem jsme tak nahlédli doslova "pod pokličku" procesu výroby. Do Vídně přijíždí skelety vozů zcela holé a až zde se finalizuje jak elektroinstalace, výbava, tak i vlastní interiér. Každý vůz je tedy jedno velké puzzle, vedle něhož stojí stoh krabic s díly. Atmosféru výroby výborně doplňují maličkosti jako koberce s logem "railjet".

Vlak byl navržen jako maximálně konvenční, aby uplatnil co nejvíc z ověřených technologií a standardních dílů, což se zase odráží pozitivně odráží na ceně v porovnání s hi-tech soupravami typu ICE či TGV. Důraz je kladem na komfort a tichou jízdu, ačkoli podle zaintersovaných jsou soupravy i tak mírně hlučnější než ICE - alespoň tak se jevily během testovacích jízd. Nejvíce kritiky ovšem sklízí nátěr, jenž vzešel z veřejné soutěže - kombinace vínové, červené a výrazného podílu černé dělá vlak až příliš tmavým a nevýrazným.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Ilustrační obrázekFlotila vlaků railjet bude po dokončení současných dodávek čítat 67 souprav. Maximální rychlost soupravy přitom činí 230 km/h a počítá se s ní jak v konstrukci vlaků, tak i jejich hlavního působiště - rakouské Westbahn. Vozy railjetu nabídnou 408 sedadel ve třech vozových třídách. Nejvyšší "Premium class" se 16 sedadly se nachází přímo v řidícím voze řady Afmpz a nutno říci, že tato místa jsou opravdu komfortní. Ve stejném voze naleznene i malou kuchyňku pro přípravu nápojů a jídel pro cestující First a Premium class. Koncept služeb railjetu je jasný - obsluha až na místo. Možná i proto v soupravě naleznete jen bistrooddíl, a ne plnohodnotný jídelní vůz. Na špici soupravy se na jednom konci nachází zmíněný řidící vůz, na druhém lokomotiva Rh 1116 Taurus. S prosincovou změnou jízdního řádu vyjedou vlaky ÖBB-RJ na větev München - Wien - Budapest zatím v jednom páru; další soupravy budou zajišťovat spojení pouze rakouské a maďarské metropole.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Vlastní prezentace se konala v pondělí 15.9. ve večerních hodinách přímo v dílnách ÖBB TS ve Vídni. Slova "Dámy a pánové, na první nástupiště přijíždí vlak railjet" uvítala první představenou soupravu s řídícím vozem pokřtěným "Spirit of Linz". Celý vlak si bylo možné důkladně prohlédnout, navíc proběhly demonstrace konkrétních prvků, jako je bezbariérový přístup, plánované služby cateringu nebo stanoviště strojvedoucího, které je identické s lokomotivami taurus. Největšímu zájmu se pochopitelně těšily právě oddíly Premium class. Na snímcích přinášíme několik pohledů na vlak i slavnostní podpis protokolů o soupravě RJ.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Fotografie: Josef Petrák

Redakce děkuje tiskovému oddělení ÖBB Personenverkehr AG za možnost účastnit se této prezentace.


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 16.9.2008 (10:26)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla Reportáže

Další z regionu Rakousko


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
19.09.2008 (16:01)  
Copak ICE jsou z roku 1970? Jsem myslel, ze jsou taky vicemene nove
registrovaný uživatel M 
19.09.2008 (16:00)  
GC - volat z pruvodciho mobilu? Hm, tak to je super... TO je tak dobry, jako vzdani se dalsi jizdy a vraceni se do vychozi zdarma pri ujeti posledniho spoje. Ovsem pokud je to 10 kacek za neomezene volani, tak bych ten pocit, ze kazdej vi kam volam a ze s kazdym volanim musim za pruvodcim, mozna i prekonal:-))

a btw - o tech penezich to JE - protoze alternaiva k zasuvkam je drazsi baterka. Ty tvoje priklady Opava-Praha-Opava nejsou o nic min ujety nez muj "priklad" s pozadavkem na volani zdarma
registrovaný uživatel pepe 
19.09.2008 (16:00)  
Bavíme se o nových vozech v Rakousku. Ukažte mi nový nebo reko-vůz v Rakousku pro dálkovou dopravu, který zásuvky nemá.
registrovaný uživatel M 
19.09.2008 (15:48)  
Je tady rec o Rakousku, ze? Takze ICE Viden-Mnichov - tak mi ukaz ty zasuvky ve dvojce, ty favo do Chorvatska
registrovaný uživatel tenzor 
19.09.2008 (15:24)  
M: typická demagogie.. pokud občas jezdíte v zahraničí vlakem, tak dobře víte, že zásuvky ve vlacích jsou dnes v Evropě víceméně standart, takže nechápu, proč se shazujete do role čecháčka z malého města, který v životě jel max. fávem do Chorvatska ...
registrovaný uživatel pepe 
19.09.2008 (14:00)  
Ale no tak, nezacházejme do absurdit. Ovšem u těch reko-vozů fakt nepřítomnost zásuvek nechápu. Je nutné si uvědomit, že v těchto vozech budeme jezdit příštích 40 let, a v roce 2050 bude vůz bez zásuvek vypadat hůř než dnešní koženkový skanzen. Ale ČD to zdůvodní tím, že nejsou potřeba :-)
registrovaný uživatel M 
19.09.2008 (13:34)  
Ja bych mel rad i to telefonovani zdarma a tipuju, ze 95% lidi taky. Technologicky to zvladnutelne je
registrovaný uživatel pepe 
19.09.2008 (12:14)  
Znovu se ukazuje, že pokud ČD budou muset hospodařit samostatně (což během pár let nastane), tak polovina ajznboňáků chcípne hlady.
Marketingový průzkum trhu tady asi nikomu nic neříká. Zákazníci by prostě ty zásuvky rádi měli. Tečka. Pokud nebudou, začnou uvažovat o jiných řešeních dopravy.
19.09.2008 (9:41)  
Jeste dodatek pozorovanim ze vcerejsiho Dvoraka ... posledni vuz, 8 lidi, z toho dva spi a 6 fidla neco na notesu (Podil Macu 1/3)
registrovaný uživatel M 
19.09.2008 (2:42)  
Muze zvednout ruku ten,kdo byl student v Opave a rano jel do Prahy (nebo jeste lip do PLzne nebo Usti) na zkousku, aby hned po ni jel na otocku zpet?

A pokud jde o ten komfort, tak - co takhle? Student jede na zkousku do Prahy a vzpomnel si, ze neco doma zapomnel. Proto chce volat domu, ale ve vlaku neni signal a navic je to chudy student, takze ma mobil bez kreditu a bez tarifu.
Reseni? Signal a volani zdarma ve vlacich.

Jina story - student z Opavy jede do Prahy za zkousku. Po zkousce je unaveny, chce si dat masaz a saunu. Nema ale penize. reseni? Masaze a sauny pro studenty zdarma. Duvod? Studenti jsou nase chlouba a budoucnost a maji lepsi duvody, za co utracet
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko