..: Brzo ráno hned dvě železniční neštěstí :..

Ilustrační obrázekLos Angeles, Moravičany - na těchto místech se momentálně vyšetřují železniční neštěstí. V Americe se srazil nákladní vlak s osobním vlakem a u Moravičan na trati z České Třebové do Olomouce se srazily dva nákladní vlaky - poštovní expres s lokomotivou nejspíše 362.165 najel zezadu do nákladního vlaku vedeného lokomotivou 163.014. Bohužel obě nehody si vyžádaly oběti. Nehodu na Šumpersku nepřežil strojvedoucí. Obětí druhé nehody je ještě víc. Podle dosavadních odhadů je mrtvých nejméně 15 a kolem 70 zraněných, z toho 10 v kritickém stavu. Z trosek vykolejeného vlaku nejsou ještě všichni cestující vyproštěni.

Aktuálně: Dle sdělení tiskového mluvčího ČD byl provoz na trati obnoven v 19:02. Vliv na provoz však bude po této záležitosti znatelný až do rána.

Na serveru idnes přibyly obrázky. Jinak na Moravě stále pokračují odklonové trasy, přes Brno, popřípadně až přes Břeclav platící hlavně pro mezistátní vlaky a vnitrostátní rychlíky. Ostatní spoje jsou v postiženém úseku náhrazeny autobusy.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Zdroj: Rádio Impuls a Novinky.cz, foto: Ahtisaari


Honnzok Poslat mail autorovi | 13.9.2008 (22:58)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Olomoucký USA


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 10      Zpráv na stránku:   
13.09.2008 (20:54)  
numo: Muzes mi rict jak si k tomu vysledku prisel? Ze je riziko smrti v lokomotive srovnatelne nebo vetsi jak za volantem? Trosku dukazu nez jedej google podle me povidal? Docela by me to zajimalo...
editor nebo admin ŽP RaPa  mail  
13.09.2008 (20:45)  
- lidi hoděj špínu na ČD (kaštan neví, že nějaký ČD Cargo či SŽDC existuje)
- ČD to hodí na ČD Cargo (to je dopravce těch dvou vlaků)
- Cargo to hodí na SŽDC (to přece zajišťuje dopr. cestu)
- SŽDC to hodí na ČD (má u ČD objednáno řízení dopr. cesty)
- a ČD se k tomu odmítnou vyjádřit (není uzavřeno šetření)
13.09.2008 (20:44)  
taz: Zabezpečovací zařízení v Moravičanech se postupně aktivuje a strojvedoucí jsou zpravováni. Telefonika byla zavedena kvůli výluce TZZ, které má v úseku Moravičany - Mohelnice pouze jeden oddíl.
registrovaný uživatel Hanys  mail  
13.09.2008 (20:43)  
Mrzí mě jedna věc.Fíra byl chudák eště v lokomotivě,vyšetřování na začátku a už na sebe házej špínu.Myslím ČD,ČD Cargo a SŽDC.Připadá mě,že vztahy se přinejmenším přiostrují.
registrovaný uživatel numo 
13.09.2008 (20:33)  
Podla http://zpravy.idnes.cz/pocet-mrtvych-strojvudcu-se-za-posledni-rok-zdvojnasobil-p39-/krimi.asp?c=A080913_190941_krimi_zra zomreli za poslednych 12 mesiacov v sluzbe styria strojvodcovia. Pokial spravne googlim, je ich asi 7 a pol tisica. Inymi slovami, riziko smrti v lokomotive je porovnatelne alebo vacsie ako riziko smrti za volantom (v CR tisicka ludi a viac-menej pravidelne soferuje asi viac ako 2 milionov ludi). A to napriek tomu, ze drahy su (mali by byt?) kontrolovane na trochu vyssej urovni ako cesty.

Iba mne sa zda, ze tu nieco nie je v poriadku? :(
registrovaný uživatel taz 
13.09.2008 (20:30)  
Spinne, to je zvláštní, psali, že je zab. zař. vypnutý z důvodu rekonstrukce. Jestli tam něco svítilo, měli být fíři spraveni rozkazem. Kde to 860 003 slyšel netuším, co tu píše je hloupost, postup je podle předpisu jiný, v tomto případě asi na další návěstidlo stejně vidět nemohl, trať je v oblouku.
editor nebo admin ŽP RaPa  mail  
13.09.2008 (20:20)  
Chtěl bych vyjádřit upřímnou soustrast rodině strojvedoucího onoho poštovního vlaku. Je mi to moc líto...

---

O události jsem se dozvěděl až od průvodčího R 807 před stanicí Olomouc. Po shlédnutí situace jsem radši změnil plány a do Náchoda jsem to vzal přímým vozem R932/R864 přes Nezamyslice a Brno do Pardubic, a pak už normálně přes Starkoč. Netušil jsem totiž, nakolik bych se mohl v NAD zaseknout...
13.09.2008 (19:46)  
taz: Ale svítila.
registrovaný uživatel taz 
13.09.2008 (19:29)  
860 003,zab. zař bylo vypnuté, tudíž se domnívám, že návěstidla nesvítila.
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko