..: Brzo ráno hned dvě železniční neštěstí :..

Ilustrační obrázekLos Angeles, Moravičany - na těchto místech se momentálně vyšetřují železniční neštěstí. V Americe se srazil nákladní vlak s osobním vlakem a u Moravičan na trati z České Třebové do Olomouce se srazily dva nákladní vlaky - poštovní expres s lokomotivou nejspíše 362.165 najel zezadu do nákladního vlaku vedeného lokomotivou 163.014. Bohužel obě nehody si vyžádaly oběti. Nehodu na Šumpersku nepřežil strojvedoucí. Obětí druhé nehody je ještě víc. Podle dosavadních odhadů je mrtvých nejméně 15 a kolem 70 zraněných, z toho 10 v kritickém stavu. Z trosek vykolejeného vlaku nejsou ještě všichni cestující vyproštěni.

Aktuálně: Dle sdělení tiskového mluvčího ČD byl provoz na trati obnoven v 19:02. Vliv na provoz však bude po této záležitosti znatelný až do rána.

Na serveru idnes přibyly obrázky. Jinak na Moravě stále pokračují odklonové trasy, přes Brno, popřípadně až přes Břeclav platící hlavně pro mezistátní vlaky a vnitrostátní rychlíky. Ostatní spoje jsou v postiženém úseku náhrazeny autobusy.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Zdroj: Rádio Impuls a Novinky.cz, foto: Ahtisaari


Honnzok Poslat mail autorovi | 13.9.2008 (22:58)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Olomoucký USA


  1 2 3 4 5 6 ... 10      Zpráv na stránku:   
13.09.2008 (22:18)  
Aha. A to zřejmě nejde udělat tak, aby se napřed zaplo to nové a potom vyplo to staré, jako se to dělalo dřív? Zaplo se nové zařízení, vyzkoušelo v reálném provozu (návěstní svítilny byly zakryté hadry) a pak se, když bylo všechno v pořádku, staré zařízení vypnulo. A vlastní přepnutí se dělalo v pauze mezi vlaky.
registrovaný uživatel dejw7  mail  
13.09.2008 (21:52)  
niva: Koukal jsem na to taky a nechápu čeho chtějí po ČD, zázraku? Podle mého názoru úplně blbe jsou ti redaktoři. A nezáleží zda to je ČT nebo nova.
13.09.2008 (21:51)  
Vypnutý byl, to nikdo nepopírá. Zapíná se totiž nové zařízení.
13.09.2008 (21:43)  
Ve zprávách říkali jasně, že zab. zař. bylo, kvůli servisním pracím, vypnuté. Možná, že se servisní zásah nedělal, ale autoblok vypnutý byl, jinak by k nehodě nedošlo!
13.09.2008 (21:39)  
Ážetďák: Žádný servisní zásah se nedělal.
registrovaný uživatel niva 
13.09.2008 (21:35)  
Lidi, tak jsem zhlédl zprávy a reportáž o zmíněné nehodě. Moderátorka Pavla Sedliská se fakt vytáhla. Při rozhovoru s Petrem Šťáhlavským se do něj vlastně jenom navážela ohledně zpoždění vlaků, a překvapivě ne na Nově ale na ČT. Televize opět nezklamala... Hlavně co nejvíc nakydat hnoje, pošpinit, pomluvit a navážet se. Jako že ČD asi ví přesně na sekundu, kolik budou mít konkrétní vlaky zpoždění a kdy bude trať zprovozněná. Fakt mi to nasr... jestli tohle bude někdy jiný... ?
13.09.2008 (21:33)  
Může někdo rozumně vysvětlit, proč je při servisním zásahu na ,,superbezpečném" zab. zař. nutno toto vypnout a zhasnout návěstidla? Pokud vím, tak u klasického autobloku se relátka měnila za provozu a pod napětím, protože pokud se dodržel předepsaný postup práce, stalo se maximálně to, že oddílové návěstidlo spadlo na chvíli na ,,stůj"!
registrovaný uživatel numo 
13.09.2008 (21:32)  
Spirit_Crusader:

- Za poslednych 12 mesiacov 4 strojvodcovia z celkom 7500. Riziko: 1 : 1875 / rok

- Za rok 2007 1111 mrtvych pri dopravnych nehodach z celkoveho poctu asi 6,5 miliona ludi s vodicakom. Registrovanych motorovych vozidiel je asi 7 milionov. Pokial 2 miliony ludi aj skutocne ako-tak pravidelne jazdia (podla mna celkom konzervativny odhad), je riziko smrti porovnatelne - 1 : 1800 / rok.

Pochopitelne pri preratani na kilometre (a aj bez preratania pokial sa beru vsetci cestujuci a nielen strojvodca) to vychadza v prospech drahy - pocet kilometrov ale asi nie je to, co rodiny obeti zaujima...

Ak chces konkretny zdroj na kazde z tychto cisiel, mozem znovu dohladat.

Bovlk: ano, viem ze moze ist o statisticku odchylku. K dlhodobejsej statistike som sa zial neprepracoval - desi ma ale, ze v troch z pripadov za tych 12 mesiacov (Moravany, Cercany, Moravicany) ide o pricinu ciste v ramci zeleznicnych struktur (neriesim koho konkretne a ci techniky alebo ludi, ako 'kastan' do toho ani podrobne nevidim ;)).

Kamion na priecesti je samozrejme proste smola a infarkt 'Vrananskeho' strojvodcu s tou nehodou suvisiet mohol a nemusel.
registrovaný uživatel mat.mt  mail  
13.09.2008 (20:57)  
V 9:15 jel přes Krasíkov R na Zábřeh, jinak odstavený 2 náklady stejným směrem.
registrovaný uživatel Bovlk 
13.09.2008 (20:55)  
Numo: ja si myslim, ze pri velice malem poctu zeleznicnich nehod (na rozdil od silnicnich) se neda rozumne delat statistika a srovnani s predchozim rokem. Chapal bych je porad jako izolavane nahodne udalosti.
  1 2 3 4 5 6 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko