..: Brzo ráno hned dvě železniční neštěstí :..

Ilustrační obrázekLos Angeles, Moravičany - na těchto místech se momentálně vyšetřují železniční neštěstí. V Americe se srazil nákladní vlak s osobním vlakem a u Moravičan na trati z České Třebové do Olomouce se srazily dva nákladní vlaky - poštovní expres s lokomotivou nejspíše 362.165 najel zezadu do nákladního vlaku vedeného lokomotivou 163.014. Bohužel obě nehody si vyžádaly oběti. Nehodu na Šumpersku nepřežil strojvedoucí. Obětí druhé nehody je ještě víc. Podle dosavadních odhadů je mrtvých nejméně 15 a kolem 70 zraněných, z toho 10 v kritickém stavu. Z trosek vykolejeného vlaku nejsou ještě všichni cestující vyproštěni.

Aktuálně: Dle sdělení tiskového mluvčího ČD byl provoz na trati obnoven v 19:02. Vliv na provoz však bude po této záležitosti znatelný až do rána.

Na serveru idnes přibyly obrázky. Jinak na Moravě stále pokračují odklonové trasy, přes Brno, popřípadně až přes Břeclav platící hlavně pro mezistátní vlaky a vnitrostátní rychlíky. Ostatní spoje jsou v postiženém úseku náhrazeny autobusy.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Zdroj: Rádio Impuls a Novinky.cz, foto: Ahtisaari


Honnzok Poslat mail autorovi | 13.9.2008 (22:58)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Nehody a mimořádnosti

More from ČR Olomoucký USA


  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   
15.09.2008 (23:31)  
Porhlédl jsem si mapu zabezpečovacího zařízení, a koukám, že telfonoky je tu velmi mnoho. Nicméně není tam zakresleno, zda je k té telefonice ještě nějaká vychtávka navíc, např. traťový klíč. Má někdo přehled o tom, kde je čistá telefonika a kde vylepšená?
15.09.2008 (19:25)  
MZ: Ano, Praha - Dobříš a Čerčany - Vrané jsou typické příklady tratí, kde se provoz běžně zajišťuje telefonickým dorozumíváním, tzv. "na hubu". Jsou ale i mnohem frekventovanější úseky s tímto "zabezpečením". Mapa je zde:
http://www.szdc.cz/SZDC_soubory/Prohlaseni/2008-2009/M08.pdf
Zarážející je situace okolo HK, zvlášť na trati do Pardubic (došlo tam k nejhorší nehodě v historii české železnice - i když příčina byla jiná). Dále jsem si povšimnul úseků Praha - Kladno a Věžky - Kojetín, ale najdou se určitě i další.
15.09.2008 (18:52)  
Ad brzdy - pokud byla zachována potřebná brzdící procenta, nic porušeno nebylo
15.09.2008 (18:01)  
ad Jiří Průša > není to tak jednoduché :

Cituji z předpisu D2

článek 237.
Při telefonickém dorozumívání na tratích, na nichž jezdí vlaky po téže koleji obousměrně, se zabezpečuje jízda všech vlaků nabídkou, přijetím a telefonickou odhláškou. Správce sdělovacího zařízení může telefonické spojení nahradit jiným telekomunikačním zařízením.
Na tratích (některých nebo všech kolejích dvoukolejných a vícekolejných tratí), kde je traťová kolej pojížděna obousměrně, se zabezpečuje jízda vlaků nabídkou, přijetím a telefonickou odhláškou.
Na tratích, na nichž jezdí vlaky po téže koleji jen jednosměrně, se zabezpečuje jízda následných vlaků telefonickou odhláškou. Vlaky se nabízejí a přijímají jen tehdy, je li to nařízeno.

pítrs : archaické to sice je, ale když provádíte rekonstrukci (modernizaci) zabezpečovacího zařízení, tak ho musíte to stávající vypnout a do doby než uvedete do činnosti to nové, tak musíte zabezpečit jízdu vlaků jiným způsobem.
Dá se to srovnat se situací, kdy budou vám budou v domě zapojovat nový rozvaděč. Než to udělají, tak se budete muset obejít bez elektriky, resp. v noci svítit svíčkami.
Ostatně tímto způsobem zabezpečení se jezdí na mnoha tratích, například z Prahy Krče na Dobříš nebo do Čerčan přes Vrané nad Vltavou.
Registered user pítrs 
14.09.2008 (21:00)  
Jsem v této oblasti naprostý laik,nejsem z oboru,ale v dnešní době počítačů mi připadá strašlivě archaické zabezpečení desítek až stovek životů nebo stovek tun nákladu "per huba" po telefonu.Třeba to ani jinak v dané situaci nešlo. Zde zapracoval lidský faktor se vším všudy,ať chybu udělal kdokoliv. Škoda života,škoda mašiny.
14.09.2008 (20:40)  
Ahtisaari:Však ani není napsána jako příčina.Bylo to jen za okolností kdyby byly dobré rozhledové podmínky.Ale to nemění nic na tom že se holt plácačka utnul a pustil za sebou dva vlaky do jednoho oddílu bez jediné nabídky do Moravičan.A k viditelnosti.Už při výjezdu z Mohelnice lze spatřit lampové osvětlení z Moravičan tudíž by se tam i dalo něco vidět.Ale nemám osobně vyzkoušeno za těchto podmínek které panovaly v tuto dobu..A k SZZ,návěstidla pracovaly v nezávislém režimu,tudíž pouze na obsluze.
14.09.2008 (19:53)  
742.041: Ta kukuřice asi není příčinou, kromě toho jí tam tolik není, hlavně vlevo, na vnitřní straně oblouku. Podívej na tu mou fotku, je focená přesně z východního zhlaví v Mohelnici, tedy, pravda, 7 metrů nad terénem...
BTW: Stejně by mě zajímalo, na jakou vzdálenost lze v takovémm oblouku a ve tmě vidět vlak bez odrazek či s různými typy odrazek, neřku-li osobák se světly...
14.09.2008 (17:01)  
A je jen škoda že v těchto místech roste docela vysoká kukuřice která potažmo mohla částečně krýt výhled,i když do tohoto oblouku je už vidět ve dne od Lukavického zhlaví,v tom lepším nemluvím o chabém osvětlení přímo z Moravičan které mohlo nasvítit chvost Fallsů.To byla spolu z tmou další smutná okolnost těchto věcí.Jen nechápu je se to klukům od nás mohlo vyknout z rukou.Během výluky s funkčním zab.zař.se jezdí na odjezdu z Mohelnice na Moravičany na výstrahu.
Editor or ŽelPage Administrator Radek Papež  mail  
14.09.2008 (15:30)  
předchůdce: Já zase slyšel, že u pošťáka v třebové vyřadili z činnosti brzdy jednoho vozu...
  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko