..: České dráhy vypíší další tendr na regionální vozidla :..

regio_shuttle_rs1, foto: Tomáš Poslušný Praha — Po uzavření 10letých smluv na provozování regionální dopravy s kraji v prosinci loňského roku začaly České dráhy vypisovat výběrová na regionální vozidla pro některé ze smluvně provozovaných relací. Financovány jsou také pomocí regionálních operačních programů (ROP). Pro Vysočinu a Liberecký kraj ČD již objednaly 33 motorových vozů Stadler RS1 Regio–Shuttle. Pro volné použití vyrobí PARS Nova Šumperk dalších 62 rekonstrukcí motorového vozu Regionova. V zatím neuzavřených soutěžích poptávají 4 dvousystémové elektrické jednotky pro Jihočeský kraj, 4 motorové a 5 elektrických jednotek pro Pardubický a Královehradecký kraj nebo 8 dvoupatrových elektrických jednotek pro Moravskoslezský, Středočeský kraj a Prahu, které by nasadily na linku S9 mezi Prahou a Benešovem u Prahy, stejně jako mezi Ostravou a Mosty u Jablunkova. Dnes České dráhy oznámily záměr na pořízení dalších 15 elektrických a 31 motorových regionálních vozidel pro několik krajů České republiky. Celková hodnota kontraktu se odhaduje asi na 5 miliard korun.

Z 15 poptávaných elektrický jednotek budou 3 dvousystémové, ostatní pouze stejnosměrné. Kapacita má čítat cca 240 míst, požadovaná maximální rychlost činí pro současná regionální vozidla této kategorie typických 160 km/h. Nasazeny budou do tří let od podpisu kontraktu na lokálních tratích i koridorech v Ústeckém, Pardubickém, Královehradeckém a Olomouckém kraji, tj. kolem roku 2013. Asi dvoumiliardový kontrakt by měl být dotován programy ROP asi 830 miliony korun. Na linkách Litvínov – Ústí nad Labem, Děčín – Most – Kadaň, Jaroměř – Hradec Králové – Pardubice, Šumperk – Zábřeh na Moravě a Olomouc – Prostějov – Nezamyslice vystřídají klasické soupravy ze starších vozů řad Bt, Bdt či Bdtmee, motorové jednotky Regionova nebo starší elektrické jednotky řady 460.

Druhý kontrakt zahrnuje celkem 31 motorových vozů, z nichž 12 bude pořízeno bez spolufinancování ROP. Udávaná kapacita 120 míst k sezení zhruba odpovídá typu Siemens Desiro Classic, Stadler GTW 2/6 i dalším vozidlům této kategorie. Dodány mají být do jara 2013 a nasazení je plánováno na úseky elektrifikovaných tratí Mariánské Lázně – Cheb – Karlovy Vary, Karlovy Vary – Chomutov, Čáslav – Nymburk, stejně jako na neelektrifikované trasy Plzeň – Domažlice, Kojetín – Valašské Meziříčí, Děčín – Jedlová – Dolní Poustevna – Bad Schandau (Německo) – Děčín či Liberec – Česká Lípa. V provozu nahradí rozličná vozidla od klasických souprav vozů z Bt, Bdt nebo Bmto, motorové vozy řad 810, 842 a 854, přípojné vozy Btax nebo Bdtn, stejně jako modernizované jednotky Regionova. Požadovaná maximální rychlost je 120 km/h.

Všechna objednaná vozidla budou částečně nízkopodlažní, klimatizovaná, a vybavená bezbariérovou toaletou s uzavřeným odpadním obvodem. Ve výbavě bude audiovizuální informační systém cestujících. Bezpečnost zajistí mimo jiné centrální zajištění dveří za jízdy, které je standardem u moderních vozidel. Součástí interiéru bude i prostor pro kola.

Zdroj: České dráhy


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 14.9.2010 (12:27)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
14.09.2010 (12:39)  
Vůbec není zarážející, že ČD vypisuje tyto tendry v době, kdy se jim s pomocí železničářských odborů
a škodovácké lobby podařilo zavřít nejmodernější fabriku na kolejová vozidla ve východní Evropě.
Spíše je s podivem, že se jako jedni z mála nedrží pravidla, že cca 60% práce se dělá v té zemi, která to kupuje. Škoda to neumí, nebo nemá zkonstruováno a tak se to komletně vyrobí venku.
Před rokem byl uavřen závod Siemens na Zličíně...
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko