..: České dráhy vypíší další tendr na regionální vozidla :..

regio_shuttle_rs1, foto: Tomáš Poslušný Praha — Po uzavření 10letých smluv na provozování regionální dopravy s kraji v prosinci loňského roku začaly České dráhy vypisovat výběrová na regionální vozidla pro některé ze smluvně provozovaných relací. Financovány jsou také pomocí regionálních operačních programů (ROP). Pro Vysočinu a Liberecký kraj ČD již objednaly 33 motorových vozů Stadler RS1 Regio–Shuttle. Pro volné použití vyrobí PARS Nova Šumperk dalších 62 rekonstrukcí motorového vozu Regionova. V zatím neuzavřených soutěžích poptávají 4 dvousystémové elektrické jednotky pro Jihočeský kraj, 4 motorové a 5 elektrických jednotek pro Pardubický a Královehradecký kraj nebo 8 dvoupatrových elektrických jednotek pro Moravskoslezský, Středočeský kraj a Prahu, které by nasadily na linku S9 mezi Prahou a Benešovem u Prahy, stejně jako mezi Ostravou a Mosty u Jablunkova. Dnes České dráhy oznámily záměr na pořízení dalších 15 elektrických a 31 motorových regionálních vozidel pro několik krajů České republiky. Celková hodnota kontraktu se odhaduje asi na 5 miliard korun.

Z 15 poptávaných elektrický jednotek budou 3 dvousystémové, ostatní pouze stejnosměrné. Kapacita má čítat cca 240 míst, požadovaná maximální rychlost činí pro současná regionální vozidla této kategorie typických 160 km/h. Nasazeny budou do tří let od podpisu kontraktu na lokálních tratích i koridorech v Ústeckém, Pardubickém, Královehradeckém a Olomouckém kraji, tj. kolem roku 2013. Asi dvoumiliardový kontrakt by měl být dotován programy ROP asi 830 miliony korun. Na linkách Litvínov – Ústí nad Labem, Děčín – Most – Kadaň, Jaroměř – Hradec Králové – Pardubice, Šumperk – Zábřeh na Moravě a Olomouc – Prostějov – Nezamyslice vystřídají klasické soupravy ze starších vozů řad Bt, Bdt či Bdtmee, motorové jednotky Regionova nebo starší elektrické jednotky řady 460.

Druhý kontrakt zahrnuje celkem 31 motorových vozů, z nichž 12 bude pořízeno bez spolufinancování ROP. Udávaná kapacita 120 míst k sezení zhruba odpovídá typu Siemens Desiro Classic, Stadler GTW 2/6 i dalším vozidlům této kategorie. Dodány mají být do jara 2013 a nasazení je plánováno na úseky elektrifikovaných tratí Mariánské Lázně – Cheb – Karlovy Vary, Karlovy Vary – Chomutov, Čáslav – Nymburk, stejně jako na neelektrifikované trasy Plzeň – Domažlice, Kojetín – Valašské Meziříčí, Děčín – Jedlová – Dolní Poustevna – Bad Schandau (Německo) – Děčín či Liberec – Česká Lípa. V provozu nahradí rozličná vozidla od klasických souprav vozů z Bt, Bdt nebo Bmto, motorové vozy řad 810, 842 a 854, přípojné vozy Btax nebo Bdtn, stejně jako modernizované jednotky Regionova. Požadovaná maximální rychlost je 120 km/h.

Všechna objednaná vozidla budou částečně nízkopodlažní, klimatizovaná, a vybavená bezbariérovou toaletou s uzavřeným odpadním obvodem. Ve výbavě bude audiovizuální informační systém cestujících. Bezpečnost zajistí mimo jiné centrální zajištění dveří za jízdy, které je standardem u moderních vozidel. Součástí interiéru bude i prostor pro kola.

Zdroj: České dráhy


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 14.9.2010 (12:27)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel tarten 
16.09.2010 (12:47)  
honzatvs:
Jen aby v rámci šetření nezakázal nákup elektrických, aby pod všemi dráty musely jezdit motoráky...
16.09.2010 (10:35)  
Nejspíš si přečetl mojí kritiku plánovaného nasazování motoráků na el. tratě.... ;-)
registrovaný uživatel tarten 
16.09.2010 (9:42)  
A je to tady! Bárta se po tanečku s infrastrukturou celý den nudil, tak se vrhl na ČD. A zastavil obnovu vozového parku.
Doufejme, že to bude zas jen krátká záležitost.
http://byznys.lidovky.cz/zaluda-nesmi-uzavirat-nove-smlouvy-na-cd-se-chysta-mimoradny-audit-1dy-/ln-doprava.asp?c=A100916_074611_firmy-trhy_ter
15.09.2010 (23:17)  
Tomáš Kraus : viděno očima SNCF velryby jezdí i na tratích modelu Smržovka - Josefův Důl ... Jinde to jezdí na vlacích, které lze našimi měřítky považovat za spěšňáky.
Pro takoovu trať je mýma očima u zbytečný luxus RS1 a stačí tam 814 ...

Ono to srovnání je v principu neobjektivní, stačí si porovnat vzdálenosti mezi místy zastavení a z toho vyplývající přepravní proudy. Pohled cestujícícho jezdícího v TGV je jiný, než projížděče tratí, lokálky nevyjímaje, jezdícího různými osobáky ... Často ve větším komfortu než v tom TGV ...
Ta BIBI má sice jen druhou třídu, ale cestovní komfort nabízený cestujícímu neposkytuja ani údajná výkladní skřň ČD - vozidla řady Potěmkin ... a jezdí to na osobních vlacích ...

Pro české podmínky by byl nejvhodnější nějaký trojdílný hybridní Stadler se dvěma pohonnými jednotkami - jednou motorovou, druhou dvousystémovou elektrickou, očima vlakové dynamiky s možností napájení trakčních motorů z druhé pohonné jednotky, takže by tam byly čtyří hnací nápravy ...
15.09.2010 (11:42)  
Když je tu řeč o tom, proč se pořizují dvousystémy, když není jasno na jaký stejnosměrný úsek "TO" pojede. Nejde zde především o to, že cenový rozdíl mezi čistě střídavou a dvousystémovou jednotkou je téměř zanedbatelný, tak se raději pořídí ten dvousystém? Takže co nevyužiji dnes, mohu využít v budoucnu.
15.09.2010 (11:08)  
Aha, pochopil jsem to špatně, že by se jezdilo přes Fr. Lázně přímo (mimo Cheb).
V tom případě je to opravdu šílenství. I přes škrty by se snad peníze na 1,6 km drátů do Jirkova v příštích letech našly, předpokládám, že stávající měnírna by tenhle přívěšek utáhla...
Hrůza, co se u nás děje a lepší to evidentně nebude.
15.09.2010 (10:57)  
Ústecký kraj plánuje nasadit el.jednotky na trasu Děčín-Kadaň(bude-li zadrátována Prunéřov-Kadaň)a Ústí- Litvínov(bude-li zadrátována Louka - Litvínov).Tím se zruší mot.vozy na lince Jirkov-Kadaň a Teplice -Litvínov.
Nově by místo toho jezdily mot.jednotky K.Vary-Jirkov.
K.Vary -Potůčky je stejně "jiná"trať,jako Cheb-Aš.Jezdit do Potůčků dieslem se dvěma,nebo třema 010 je kravina,stejná jako na jiných tratích.
15.09.2010 (10:25)  
Motorové jednotky v K.V kraji by měly zajíždět i na nezadrátované tratě K.Vary- Potůčky a Cheb-Aš.Vlaky K.Vary-Chomutov by měly zajíždět až do nezadrátovaného Jirkova(kde přestanou jezdit vlaky Jirkov-Kadaň).

Tak to už je alespoň nějaký argument, i když aspoň trochu smysluplná mi přijde pouze ta Aš. Potůčky jsou jiná trať (tam ať jezdí diesel KV-Potůčky), a kvůli těm pár stovkám metrů do Jirkova jet většnu trati dieselem po dráty mi přijde vážně zločin. To ať se to proboha radši zadrátuje.
O hybridech nebo akumulátorech v ČD samozřejmě neslyšeli....

Je mi strašně smutno z toho, že i když přijde pozitivní zpráva o české železnici (což nákup nových vozidel samozřejmě je), tak v sobě tak často skrývá hodně kontroverzního...
15.09.2010 (10:08)  
Nevíte,na kterou trať jsou plánovány ty 3 dvousystémové jednotky.Z uvedeného výčtu tratí(stejnosměrných)mi není jasné,kde je potřeba dvousystémová jednotka.

Motorové jednotky v K.V kraji by měly zajíždět i na nezadrátované tratě K.Vary- Potůčky a Cheb-Aš.Vlaky K.Vary-Chomutov by měly zajíždět až do nezadrátovaného Jirkova(kde přestanou jezdit vlaky Jirkov-Kadaň).
15.09.2010 (9:35)  
to Kocurek Jiří

Nechápu, proč když se objednávají teď zcela nově , tak by se mělo počítat, že na těch tratích budou jezdit jen 5 let a pak půjdou jinam (na neelel. tratě)??
A certifikace - ano teď bohužel nejsou, ale soutěženy jsou současně i el. jednotky (i dvousystémové) - viz článek, takže v době dodání už k dispozici budou!

Ne, tohle je naprosto neobhajitelné a podle mého názoru zcela zvrhlé!!
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko