..: České dráhy vypíší další tendr na regionální vozidla :..

regio_shuttle_rs1, foto: Tomáš Poslušný Praha — Po uzavření 10letých smluv na provozování regionální dopravy s kraji v prosinci loňského roku začaly České dráhy vypisovat výběrová na regionální vozidla pro některé ze smluvně provozovaných relací. Financovány jsou také pomocí regionálních operačních programů (ROP). Pro Vysočinu a Liberecký kraj ČD již objednaly 33 motorových vozů Stadler RS1 Regio–Shuttle. Pro volné použití vyrobí PARS Nova Šumperk dalších 62 rekonstrukcí motorového vozu Regionova. V zatím neuzavřených soutěžích poptávají 4 dvousystémové elektrické jednotky pro Jihočeský kraj, 4 motorové a 5 elektrických jednotek pro Pardubický a Královehradecký kraj nebo 8 dvoupatrových elektrických jednotek pro Moravskoslezský, Středočeský kraj a Prahu, které by nasadily na linku S9 mezi Prahou a Benešovem u Prahy, stejně jako mezi Ostravou a Mosty u Jablunkova. Dnes České dráhy oznámily záměr na pořízení dalších 15 elektrických a 31 motorových regionálních vozidel pro několik krajů České republiky. Celková hodnota kontraktu se odhaduje asi na 5 miliard korun.

Z 15 poptávaných elektrický jednotek budou 3 dvousystémové, ostatní pouze stejnosměrné. Kapacita má čítat cca 240 míst, požadovaná maximální rychlost činí pro současná regionální vozidla této kategorie typických 160 km/h. Nasazeny budou do tří let od podpisu kontraktu na lokálních tratích i koridorech v Ústeckém, Pardubickém, Královehradeckém a Olomouckém kraji, tj. kolem roku 2013. Asi dvoumiliardový kontrakt by měl být dotován programy ROP asi 830 miliony korun. Na linkách Litvínov – Ústí nad Labem, Děčín – Most – Kadaň, Jaroměř – Hradec Králové – Pardubice, Šumperk – Zábřeh na Moravě a Olomouc – Prostějov – Nezamyslice vystřídají klasické soupravy ze starších vozů řad Bt, Bdt či Bdtmee, motorové jednotky Regionova nebo starší elektrické jednotky řady 460.

Druhý kontrakt zahrnuje celkem 31 motorových vozů, z nichž 12 bude pořízeno bez spolufinancování ROP. Udávaná kapacita 120 míst k sezení zhruba odpovídá typu Siemens Desiro Classic, Stadler GTW 2/6 i dalším vozidlům této kategorie. Dodány mají být do jara 2013 a nasazení je plánováno na úseky elektrifikovaných tratí Mariánské Lázně – Cheb – Karlovy Vary, Karlovy Vary – Chomutov, Čáslav – Nymburk, stejně jako na neelektrifikované trasy Plzeň – Domažlice, Kojetín – Valašské Meziříčí, Děčín – Jedlová – Dolní Poustevna – Bad Schandau (Německo) – Děčín či Liberec – Česká Lípa. V provozu nahradí rozličná vozidla od klasických souprav vozů z Bt, Bdt nebo Bmto, motorové vozy řad 810, 842 a 854, přípojné vozy Btax nebo Bdtn, stejně jako modernizované jednotky Regionova. Požadovaná maximální rychlost je 120 km/h.

Všechna objednaná vozidla budou částečně nízkopodlažní, klimatizovaná, a vybavená bezbariérovou toaletou s uzavřeným odpadním obvodem. Ve výbavě bude audiovizuální informační systém cestujících. Bezpečnost zajistí mimo jiné centrální zajištění dveří za jízdy, které je standardem u moderních vozidel. Součástí interiéru bude i prostor pro kola.

Zdroj: České dráhy


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 14.9.2010 (12:27)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
14.09.2010 (16:04)  
to Bundesbahn: A na to jste přišel jak? Podle sebe soudíte ostatní? Například dvacítka nejvýdělečnějších firem v ČR zaplatí zhruba třetinu z veškerých daní z příjmů fyzických osob. V této dvacítce jsou většinou ty, dle Vás, rozkradené firmy, jejichž peníze mizí údajně někam do zahraničí. To nepočítám kolik tyto firmy zaplatily na DPH, spotřebních daních (mají plno služebních vozidel), daních za své zaměstnance včetně sociálního a zdravotního pojištění. Kolik nalily do ekonomiky peněz díky desetitisícům lidí, které zaměstnávají a kolik peněz investovali, tudíž nalili těm menším, třeba čistě českým, firmám a živnostníkům, jelikož jejich služeb využívají. Vaše komunistické poučky jsou směšné, přežité, snadno vyvratitelné, tedy lživé a účelové. Zkuste používat fakta, ne hesla z příručky mladého revolucionáře z padesátých let.

Jen tak mimochodem, kdybyste byl ten dělník pracující na Zličíně, tak byste se na to díval jinak. Tím neříkám, že vše musí jít jen Škodě, ale obhajuji zdravý model fungování před extrémy z obou stran.
14.09.2010 (16:01)  
Soukromníci s nákladními vlaky taky jezdí pod drátama na naftu tak proč řešit osobní. Asi to bude podle vzoru, že ekologii se budeme věnovat, až si na ní vyděláme. Vozidlo je univerzální, v případě potřeby může i jinam, a tak dále, to už známe.
14.09.2010 (14:42)  
Martin Š.: Ono je úplně jedno, jestli se to bude montovat v ČR či v zahraničí. Stejně všechny peníze od ČD jdou do kapes zahraničních vlastníků, tak jako tak. A nějaké případné zaměstnání pár desítek dělníků či pár peněz z daní už nikoho nevytrhne. Ale za to můžeme poděkovat české nátuře, kdy se při honbě za mamonem rozkradl po revoluci československý průmysl, který i přes všechy chytré řeči dnešních vševědoucích -náctiletých antikomunistů dokázal republice přinášet zisk a fungovat tak bez dluhů..
14.09.2010 (14:18)  
Novináři píšou častu neuvěřitelné věci, ale mají velkou moc. A třeba by se toho pak chytil nějaký politik, který by na tom mohl nabrat body. Ostatně Bárta jako "vlastník" ČD by jim to mohl zatrhnout a pak prezentovat, že pomohl ekologii.
Důvod bude asi nižší cena (při vozidlech s manší kapacitou se vyplatí), ale jsem zcela přesvědčen, že je to naprosto neobhajitelné, když ty vlaky nemají jezdit ani kousek mimo elektřinu a nebudou moct jezdit jinde....
Asi se stala chyba už v ROPech, že tam není definováno, že na elektrifikované trati jedině elektricky...ACH JO!!!
14.09.2010 (14:03)  
honzatvs: Ježiš, dejte to někdo aspoň novinářům (myslím mimo železniční servery)

"Ježiš" jen to ne. Stačí si vzpomenout na opravdu fundované zprávy takových novinářů...

Mě je to také divné, ale třeba nějak zdůvodnitelné.


A když už jsme u toho, co na 120 (trať), tam se neplánuje nic nového? Pořád se bude spoléhat na to, že jednou (možná) bude rychlodráha a do té doby se tam budou "plácat" regionovy a 854?
14.09.2010 (13:48)  
Ty motoráky na elektrifikovaných tratích jsou snad stupidní vtip ČD.... Chápu dnes RN, když nic malého elektrického není, ale když se pořizují zcela nová vozidla na konkrétní tratě, tak to je prostě naprostá nehoráznost... Ježiš, dejte to někdo aspoň novinářům (myslím mimo železniční servery), ať se do toho aspoň opřou ekologové...
registrovaný uživatel junkrs 
14.09.2010 (13:42)  
Mě spíš zaráží to, že se nasazení motorových vozů plánuje na plně elektrifikované spojení Mariánské Lázně – Cheb – Karlovy Vary. Takové "smysluplné" využití bych pochopil jenom v případě, že by tím chtěli jezdit takový "kolečko" Mariánské Lázně – Cheb – Karlovy Vary - Mariánské Lázně přes Bečov :-)
14.09.2010 (13:28)  
to Martin Š: Z jakého důvodu se Vám nelíbí nákup licence? A čím je lepší či jiné to Vaše vymyslí venku a u nás jen zkonstruuje? Jaký je podle Vás rozdíl mezi "vymyšlením" a "kostrukcí"?
registrovaný uživatel Martin Š.  mail  
14.09.2010 (13:14)  
Pinochet: Tak ano, beru ať se to kompletně vymyslí venku a u nás jen zkonstruuje, nebo ať všechno se udělá u nás (což mě se líbí víc). Zásadně se mi nelíbí plán koupit licenci a vyrábět to tady, to ať se to radši vyrobí venku.
registrovaný uživatel chio 
14.09.2010 (13:01)  
Ale Siemens je bubububák, ktorý berie peniaze domácemu priemyslu.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko