..: ČD dostanou 12 miliard na obnovou vozového parku :..

Ilustrační obrázekPraha - Sporných dvanáct miliard, kvůli kterým ředitel Student Agency Radim Jančura hrozí přesunem svého plánovaného projektu luxusních spojů HighJet na Slovensko, pravděpodobně České dráhy definitivně dostanou. Změnu rozpočtu ministerstva dopravy, jež tento krok umožní, dnes schválili poslanci. Největším trnem v oku kritiků transakce je způsob, jakým dráhy peníze dostanou. ČD tyto finance obdrží z odprodeje části svého majetku státní firmě SŽDC, která dostane prostředky k nákupu ze Státního fondu dopravní infrastruktury. Díru v jeho rozpočtu zalepí ministerstvo financí příjmy z různých privatizací.

Zde ovšem nastává problém: soukromí dopravci se totiž cítí mimořádnou "dotací" pro ČD diskriminováni. "S nejvyšší pravděpodobností podáme stížnost Evropské komisi, aby to prošetřila," uvedl šéf Sdružení železničních dopravců Jiří Mužík. Náměstek ministra dopravy Jiří Hodač ale oponuje: "Jiná forma než odkup není možná. Kdyby to prodávaly dráhy pod cenou, tak je celé vedení ve vězení," tvrdí Hodač.

Zdroj: Idnes.cz


Samir Lepara | 15.5.2008 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 16      Zpráv na stránku:   
19.05.2008 (13:15)  
xyz:na jakou bolístku?Prostě takový lidi jako Vy nemám rád a nevím co dělaj na železničním vebu a basta.
registrovaný uživatel xyz  mail  
19.05.2008 (13:05)  
DJTiësto:

Ze bychom nekomu slapli na bolistku? Nikoho nedojimam, konstatuji: Zpusob, jakym je v CR implementovana idea dopravy po zeleznici, zda se mi byti ponekud nestastnym.

Jinak: husy jsme spolu nepasli. A soudruzsky se k sobe taky mit nemusime.
19.05.2008 (8:56)  
xyz:Nech si ty trapný kecy, že "Já železnici moc, rád, ale už léta vlakem (bohužel) prakticky nejezdím". Koho tím chceš dojmout? Sedni si do svýho gumokulu a odfrč a někam hodně daleko:o)
registrovaný uživatel xyz  mail  
19.05.2008 (1:13)  
Domnívám se, že 12 mld. podpora železnice uškodí i autobusové dopravě...

No, ony především škodí železniční dopravě stejně jako vše, co prodlužuje železniční agónii jménem ČD.

Já železnici moc, rád, ale už léta vlakem (bohužel) prakticky nejezdím. A občasný pokus, jestli se přece něco nezměnilo, mě utvrzuje, že s ČD to fakt sotva kdy bude více než skanzen totality na kolečkách (a to platí i u těch pár výjimek, kdy nostalgické jízdy nezajišťují 40 let staré (a 40 bídně udržované a nemyté) soupravy). Akorát je to fajn, když přijede návštěva, oni té zkušenosti říkají "living history".
registrovaný uživatel happy 
18.05.2008 (23:23)  
Navíc všude v Evropě jsou neproduktivní železniční molochy typu ČD

Ano a hlavním příkladem jsou švýcarské železnice.Všichni to dělají nahovno,všechno je k ničemu,nikdo s nima nejezdí a nic nepřepravují.Jen SA a soukromníci všechno spasí.....
Tak tomu říkám žlutá naivita...

Domnívám se, že 12 mld. podpora železnice uškodí i autobusové dopravě, kterou provozuje např. mnoha nenáviděná firma SA.
Ano zatímco SA je nedoknutelná ,tak u čd musíme zůstat pozadu,aby nedejbože neměl Jančura pokles přepravených.Navíc pokud je linka provozována v ZDO,tak kraj přispívá velkou měrou na nová vozidla a nemusí být ani nízkopodlažní...Takže je nutný náhled z více stran.

Koukám,že někteří z těch 12 mld snad ani nespí.Jde o obchod.
registrovaný uživatel M 
18.05.2008 (22:27)  
Mno... asi tak...
18.05.2008 (20:30)  
Railpic: Když mluvíte o tý újmě. Domnívám se, že 12 mld. podpora železnice uškodí i autobusové dopravě, kterou provozuje např. mnoha nenáviděná firma SA. Ale jinak si myslím, že podmínkou stížnosti není být poškozen.

I přesto se ale domnívám, že stížnost v Bruselu bude zamítnuta, protože v Evropě je v současné době populární vytvářet nové a nové regulace a podporovat netržní formu konkurence. Navíc všude v Evropě jsou neproduktivní železniční molochy typu ČD, takže podle úředníků bez problému.
18.05.2008 (12:44)  
Z té stížnosti v Bruselu bych si naopak moc nedělal. Jestli se nepletu, tak jediný důvod, proč Brusel občas brání dotacím, je ochrana konkurenčního prostředí před státní podporou, známé to je třeba u aerolinek, a ani tady ten zákaz podpory není stoprocentní. Naši stěžovatelé by nejdřív museli dokázat, že jde o nedovolenou státní podporu, a dost možná i to, že jim konkrétně z toho vznikla újma, což u firem, jejichž železniční podnikání zatím nepřekročilo hranici novinových článků, nebude tak snadné. Navíc se dá vycházet i z toho, že se Brusel nikdy neozval, když se stát zaručoval za úvěry pro ČD na nákup 471. Ostatně už to, že na ČD a.s. přešly lokomotivy a všechny ty staré vagóny bývalých státních ČD, by se v logice stěžovatelů dalo taky vykládat jako nedovolená státní podpora, protože to nedostali oni...
registrovaný uživatel M 
18.05.2008 (8:57)  
MZ - Mno, od vas ty rady na zakladni studium prava (nebo ekonomie) vazne sedi. To jako klobouk dole... (Naposledy byl skvely vystup napriklad s tim, jak si Jancura nemuze stezovat ve Strasburgu, protoze v Obchodnik rejstriku ma jako obor podnikani napsny autobusy - to bylo vazne moc dobry...)

Jinak k te pasazi, jestli je stat zodpovedny za dluhy, ktere udelaji Ceske drahy, ktere ve skutecnosti (co maji za zkratku za nazvem je celkem jedno a uz asi 5x jsem vam napsal, ze o pravni forme na papire nikdo nepochybuje) jsou statnim podnikem - stat zodpovedny (na papire) neni, za dluhy rusi spolecnost. Proc mam ten vtiravy pocit, ze zatim vsechny dluhy Ceskych drah zatahl stat?

Co je na papire je vec jedna, realita je ale uplne jina... Co by bylo, kdyby cesky stat koupil 100% belgicke firmy? Jak to mam vedet - ja totiz nehodnotim pravni formu na papire, ja hodnotim skutecnost...

Jinak, ze Rebickova byvala firma behem jeho ery na MD vydelala nekolik miliard je samozrejme take, pravne, uplne ciste...
17.05.2008 (20:43)  
George_Couser: 2 mld za dálkové, zbytek za regionální.
  1 2 3 4 5 ... 16      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko