..: ČD dostanou 12 miliard na obnovou vozového parku :..

Ilustrační obrázekPraha - Sporných dvanáct miliard, kvůli kterým ředitel Student Agency Radim Jančura hrozí přesunem svého plánovaného projektu luxusních spojů HighJet na Slovensko, pravděpodobně České dráhy definitivně dostanou. Změnu rozpočtu ministerstva dopravy, jež tento krok umožní, dnes schválili poslanci. Největším trnem v oku kritiků transakce je způsob, jakým dráhy peníze dostanou. ČD tyto finance obdrží z odprodeje části svého majetku státní firmě SŽDC, která dostane prostředky k nákupu ze Státního fondu dopravní infrastruktury. Díru v jeho rozpočtu zalepí ministerstvo financí příjmy z různých privatizací.

Zde ovšem nastává problém: soukromí dopravci se totiž cítí mimořádnou "dotací" pro ČD diskriminováni. "S nejvyšší pravděpodobností podáme stížnost Evropské komisi, aby to prošetřila," uvedl šéf Sdružení železničních dopravců Jiří Mužík. Náměstek ministra dopravy Jiří Hodač ale oponuje: "Jiná forma než odkup není možná. Kdyby to prodávaly dráhy pod cenou, tak je celé vedení ve vězení," tvrdí Hodač.

Zdroj: Idnes.cz


Samir Lepara | 15.5.2008 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 16      Zpráv na stránku:   
16.05.2008 (14:29)  
pekař: Po dlouhé době s Vámi musím souhlasit (i když ne úplně doslova), ale mám silný pocit, že jste to myslel ironicky:-).
registrovaný uživatel pekař 
16.05.2008 (14:00)  
Osobně jsem pro, aby se na každou trať v této zemi vyhlásilo výběrově řízení na dopravce. A to hned. Pak ať se teprve investuje. Bude sice chvíli trochu brajgl, ale to si sedne:)
registrovaný uživatel M 
16.05.2008 (13:34)  
Zbytecna spekulace - je to jako kdybych napsal, ze mam zajem o Prazsky hrad - stejnak mi ho nikdo neproda... (Max Kaiser s Labusem:-)

Druha vec ale je, ze by mne zajimalo, za jakou cenu by se to prodavalo... Cena majetku je jedna vec, kapitalizace "zisku" ale druha...
16.05.2008 (13:25)  
Tak Jančura chce ČD ... no co by ne. A asi na to má, když ohlásil investice 5,5 mld, tak má i na ČD, ty větší cenu nemají. Obávám se, že něketří zaměstnanci ČD by asi nebyli přiliš nadšeni, na rozdíl od cestujících ....
registrovaný uživatel M 
16.05.2008 (13:21)  
DJ - A cemu by se tam meli venovat? Tobe? Holt, neuspesni neznami lide v novinach na dracku nejdou:-(
16.05.2008 (13:11)  
train50: OK, dík za doplnění té částky co byla k dispozici, ale nedivil bych se, kdyby ta částka byla najednou nějak pořádně navýšena...
registrovaný uživatel JnR 
16.05.2008 (12:16)  
Aby to nedopadlo tak,že by nám tu jezdily žluté šukafony..

A Regionova je co? :-)
16.05.2008 (12:12)  
sakra proč pořád dávaj tomu skřetovi takovej prostor v novinách.grrrrr.nakopat ho do....ať se nes..do toho čemu nerozumí
registrovaný uživatel M 
16.05.2008 (11:51)  
happy - jsou to jeho vize, ne moje, takze k tomu tezko neco muzu rict. Snad jen to Rodenovo - ja vam neberu ty vase a vy mi nechte ten muj:-)

Pokud jde o ty moznosti kraju, tak ty nikdy nezjistime, pokud tam porad bude jeden takovej, co nabidne 17 Kc/km (ale je fakt, ze pokud to takhle udelaji vsechny kraje, tak to asi rict bude moct tezko:)
registrovaný uživatel happy 
16.05.2008 (11:45)  
ad M: No jsou reálné vize a nereálné vize.Reálné je pro SA podle mne jít do VŘ na nějakou trať či relaci.Ale privatizace celých ČD??To snad nemůže myslet vážně.No ono je hezké spílání o nových vozech,ale co kraje a jejich finanční možnosti??Aby to nedopadlo tak,že by nám tu jezdily žluté šukafony..

ad George:
Pokud je to striktně na NOVÁ vozidla,potom je to dobře.Momentálně bych asi celých 12 mld investoval do nákupu vozidel nezávislé trakce,to vzhledem k zdražující naftě.Dalo by se pořídit cca 1OO regioshutlů a cca 60 Desir.K tomu máme 100 regín.Takže v součtu by to bylo velmi velké obnovení vozového parku.Řadu 471 bych neřešil,ta je hrazena z jiného balíčku a nejsem si jist,jestli by škoda dokázala dodávat větší množství vozidel.Jinak potřeba jsou i dvoudílné elektrické jednotky místo nehospodárných souprav.Co se týče vagonů na R,potom bych asi volil spíše cestu vhodnějších modernizací z Bdt a Bp či jiných.Na to předpokládám dotace nebude
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 16      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko