..: Aktuálně z Brněnska :..

Ilustrační obrázek Na jižní Moravě mají šotouši opět důvod k radosti. Od pondělí bude ve zkušebním provozu s cestujícími na lince S1 IDS JMK souprava vozidel 242.204 + Bdmtee evidenčního čísla 262 + řídicí vůz 954 003. Lokomotiva bude jezdit směrem ku Kuřimi, řídicí vůz směrem ku Slatině. V Brně se jedná asi již o třetí pokus varianty řazení a využití řídicího vozu 954. Ten se zdá být opravdu všemožně použitelný, výsledky těchto různých zkoušek můžou přidat další body pro vznik řídících vozů 961.

Myslíte-li si, že zkušební provoz vyžaduje pouze spojit řídící vůz 954, osobní vůz klasické stavby Bdmtee a lokomotivu řady 242, tak Vás musím vyvést z omylu. Lokomotiva musela být opatřena adaptérem INTELO 126 firmy Lokel, zásuvkami UIC, rovněž přibylo zařízení pro ovládání vstupních dveří, doplněna byla o čidla požárních hlásičů do strojovny.

Tento zkušební provoz, nedojde-li k potížím, potrvá od 31. 3. 2008 do 4. 4. 2008. Mále-li zájem se svézt či fotit a nevíte, kde a kdy být v pravý čas na pravém místě, tak následujte tento odkaz, kde naleznete oběhy soupravy. Předem upozorňuji, že na lince S1 IDS JMK jezdí dvě soupravy! Další zajímavá aktualita je, že se možná již brzy svezete na lince S1 IDS JMK motorovou jednotkou Regionova Trio, která pravděpodobně bude tyto oběhy brázdit. Bude-li tomu tak, cestování linkou S1 IDS JMK se stane pro mnohé určitě atraktivnější, než při dosavadní soupravě tvořené vozy Bdmtee.

Další zajímavostí je řazení jednotky 560. Máme tu totiž soupravu z motorových vozů 560.023 a 560.009. Na tom by asi nebylo nic zajímavého, například na Ostravsku spolu jezdí v jednotkách motorové vozy 460 opravdu různých evidenčních čísel, neobvyklé je, že zatímco vůz 560.023, jezdící směrem ku Břeclavi, je po elektrické stránce kompletně modernizovaný, vůz 560.009, jezdící směrem k Tišnovu, zatím modernizací neprošel. Tato souprava je navíc ochuzena o jeden vložený vůz řady 060. Zdá se, že elektrických jednotek 560 je nyní v Brně nedostatek, vozy 560.010 (delší dobu odstaven) a 560 022 pojedou na soustruh do Přerova, navíc souprava 560.027 + 560.028 by měla zavítat na kompletní opravu.

Do provozu dne 28.3.2008 také zavítal přívěsný vůz 050.132, který je původem ze Slovenska a prošel kompletní opravou v KOS Krnov. Má nová okna, nové plyšové potahy sedaček a nové obložení bočnic. Zahlédnout v provozu budeme již brzy moci i opravený motorový vůz 854.007, který byl násilně poškozen 31. 10. 2007 na přejezdu v Brně, Starém Lískovci. V průběhu zimy vůz podstoupil opravou čela v PARS Šumperk, poté vykonal TBZ. Před předáním do Brna „Bondovka“ ještě posloužila k vykonání TBZ řídicího vozu 954.205, který bude pravděpodobně dislokován v Olomouci.

Chcete-li vědět o železnici na Brněnsku více informací, určitě navštivte tyto zajímavé stránky.

zdroj: vlastní pozorování, doplnil uživatel Twix, za což mu patří dík


RIS Poslat mail autorovi | 31.3.2008 (1:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
01.04.2008 (0:03)  
Happy, RIS: no to se mi jevi rozumne. Takze muzu jit v klidu spat, protoze jsme to vyresili. Ted uz staci jen ,aby to CD sfoukly... :)

Bohuzel CD to nejak nejde, jinak by uz davno pri opravach 460 ci 451 zadaly modernizace interieru, ale zatim se vse opravuje po vzoru 70.let.
registrovaný uživatel RIS  mail  
31.03.2008 (23:28)  
xAnri05: ale po jistých úpravách by šlo (určitě) provozovat i Bp na 160km/h :-)))
registrovaný uživatel happy 
31.03.2008 (23:27)  
Tak se ty podvozky prohoděj,nebo se na ty z MSV dosadí tlumiče (v tom je asi rozdíl,kvůli rychlostem)
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
31.03.2008 (23:13)  
Happy: cena do 50 mil. je podle mne nereálná.

Ano, to je mozne. Opravim svuj nazor na tu rekonstrukci 460tek - pokud se cena dostane nekam do 75-80 mil. Kc, pak bych to bral. Jinak je lepsi tvuj navrh renovace interieru.

Co se tyce GP200 - ty ze Studenky jsou jen na 120km/h, Btmee maji Görlitz GP200 na 160km/h. I Bp maji Vmax. 120 km/h. Kde se bere nazor, ze to je jinak?
registrovaný uživatel RIS  mail  
31.03.2008 (22:52)  
happy: no do Bp by se asi muselo zainvestovat hodně, protože jelikož je to celkem nový vůz, tak se na něj de facto kašle co se údržby týče (to samé je třeba Beer...). Takže Bp ačkoli má podvozky, se kterými by mohl jezdit EC do Německa, tak především díky údržbě mají V max 200km/h... je to škoda, přitom tyto vozy by dejme tomu mohly jezdit třeba nějaké R Ostrava - Praha v čele s Banánem a rychlostí až 160km/h...
registrovaný uživatel Kakov 
31.03.2008 (22:26)  
ad Happy: nehodi?? ani na rychliky, ktere suplujou ZDO???
registrovaný uživatel happy 
31.03.2008 (22:19)  
ad KK:Bdmtee se na rychlíky nehodí,protože uspořádání interieru není vhodné.Zejména široké nástupní prostory jsou zbytečnéa tyto vozy po rekonstrukci by udělaly více užitku v dopravě příměstské.A měnit bočnice těmto mladým vozům jen kvůli dvěřím mně nepřipadá jako šťastné.Pokud chcete něco s GP200 tak bych sáhnul po vozech Bp,které by se daly za nepříliš velký peníz nějak vhodně přestavět :)
registrovaný uživatel happy 
31.03.2008 (22:14)  
xanri:Nechci se tě nijak dotknout,ale cena do 50 mil. je podle mne nereálná.Jedná se skoro o novostavbu s novou elektrickou výzbrojí.V případě 460 jde komplet o novou elektrovýzbroj včetně trakčních motorů,protože považuji za nereálné ,aby při plánované životnosti 30 let se trakčák dožil bez velkých zásahů 70 let v plném nasazení s údržbou alá čd. U řady 560 to samé + transformátor,který je velmi podstatnou sumou.Takže taky komplet elektrovýzbroj.Potom se můžeme dostat k sumě zejména u řady 560 k 70 milionům.Pokud vezmu cenu nového vozidla ve třívozové verzi závislé trakce více soustav,potom se dostanu někam ke 100-120 milionům vzhledem k dobrému kurzu koruny.Jinak s přeplyšovaným interierem klidně tyto řady 460/560 můžou drandit české koleje ještě dalších cca 10-15 let,ale s nutností kultivace vnitřku.Takže této razantní přestavbě nejsem moc nakloněn.A co se týče žabáků,ty už tady nemaj co pohledávat.Ono je to tak trošku chybou čd,že se nestará o funkčnost řady 471.Počet turnusovaných vozů vzhledem k počtu 471 je opravdu směšný.
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
31.03.2008 (22:05)  
RIS: vsak ja to castecne uznavam, ale kdyz nic jineho neni... Urcite jsem to nekde slysel, ale kde?
registrovaný uživatel Kakov 
31.03.2008 (22:03)  
ale co se tyce reko Bdmtee, tak sem s nim parkrat jel na rychlicich Praha-Havl.Brod-Brno a zpet. a nebylo to spatne... samo je to trochu jiny druh vlaku nez EC/IC, ale ja myslim, ze sem se ty reko Bdmtee docela hodi, pac tyto rychliky castecne suplujou ZDO
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko