Na jižní Moravě mají šotouši opět důvod k radosti. Od pondělí bude ve zkušebním provozu s cestujícími na lince S1 IDS JMK souprava vozidel 242.204 + Bdmtee evidenčního čísla 262 + řídicí vůz 954 003. Lokomotiva bude jezdit směrem ku Kuřimi, řídicí vůz směrem ku Slatině. V Brně se jedná asi již o třetí pokus varianty řazení a využití řídicího vozu 954. Ten se zdá být opravdu všemožně použitelný, výsledky těchto různých zkoušek můžou přidat další body pro vznik řídících vozů 961.
Myslíte-li si, že zkušební provoz vyžaduje pouze spojit řídící vůz 954, osobní vůz klasické stavby Bdmtee a lokomotivu řady 242, tak Vás musím vyvést z omylu. Lokomotiva musela být opatřena adaptérem INTELO 126 firmy Lokel, zásuvkami UIC, rovněž přibylo zařízení pro ovládání vstupních dveří, doplněna byla o čidla požárních hlásičů do strojovny.
Tento zkušební provoz, nedojde-li k potížím, potrvá od 31. 3. 2008 do 4. 4. 2008. Mále-li zájem se svézt či fotit a nevíte, kde a kdy být v pravý čas na pravém místě, tak následujte tento odkaz, kde naleznete oběhy soupravy. Předem upozorňuji, že na lince S1 IDS JMK jezdí dvě soupravy! Další zajímavá aktualita je, že se možná již brzy svezete na lince S1 IDS JMK motorovou jednotkou Regionova Trio, která pravděpodobně bude tyto oběhy brázdit. Bude-li tomu tak, cestování linkou S1 IDS JMK se stane pro mnohé určitě atraktivnější, než při dosavadní soupravě tvořené vozy Bdmtee.
Další zajímavostí je řazení jednotky 560. Máme tu totiž soupravu z motorových vozů 560.023 a 560.009. Na tom by asi nebylo nic zajímavého, například na Ostravsku spolu jezdí v jednotkách motorové vozy 460 opravdu různých evidenčních čísel, neobvyklé je, že zatímco vůz 560.023, jezdící směrem ku Břeclavi, je po elektrické stránce kompletně modernizovaný, vůz 560.009, jezdící směrem k Tišnovu, zatím modernizací neprošel. Tato souprava je navíc ochuzena o jeden vložený vůz řady 060. Zdá se, že elektrických jednotek 560 je nyní v Brně nedostatek, vozy 560.010 (delší dobu odstaven) a 560 022 pojedou na soustruh do Přerova, navíc souprava 560.027 + 560.028 by měla zavítat na kompletní opravu.
Do provozu dne 28.3.2008 také zavítal přívěsný vůz 050.132, který je původem ze Slovenska a prošel kompletní opravou v KOS Krnov. Má nová okna, nové plyšové potahy sedaček a nové obložení bočnic. Zahlédnout v provozu budeme již brzy moci i opravený motorový vůz 854.007, který byl násilně poškozen 31. 10. 2007 na přejezdu v Brně, Starém Lískovci. V průběhu zimy vůz podstoupil opravou čela v PARS Šumperk, poté vykonal TBZ. Před předáním do Brna „Bondovka“ ještě posloužila k vykonání TBZ řídicího vozu 954.205, který bude pravděpodobně dislokován v Olomouci.
Chcete-li vědět o železnici na Brněnsku více informací, určitě navštivte tyto zajímavé stránky.
zdroj: vlastní pozorování, doplnil uživatel Twix, za což mu patří dík
749 (náhradou za 854) + BDs + 053 na vlaku do Tanvaldu, ale i do Chomutova apod.
Dokonce mám dojem, že existuje nějaký 054 nebo 056, který má průběžný topný kabel, právě pro tyhle "zvrácené" kombinace.
Jestliže bude úspěšný zkušební provoz 954+242, tak není problém udělat universální řídící vozy 9xx (vytápěné elektricky) použitelné jak k elektrickým, tak motorovým lokomotivám. Nacpat řídící prvky do „plechovky" Bdmtee by bylo velmi výhodné, jednak jde o vozy na rychlost 160, jednak by se vůz dal využít jako kolovůz i vůz s prostorem pro vozíčkáře, podobně jako k tomuto účelu slouží řídící vozy DB používané pro BR 101 DB resp. některé Taurusy ÖBB.
R 488.001 + vložák + SM 488.001 nebyl v zásadě omyl, ale omylem bylo nasazení kolem Brna na tratích do Tišnova nebo Břeclav, kde kapacitně nemohl stačit.
Takováto souprava by měla svoje opodstatnění např. na trati Veselí nad Lužnicí - Havlíčkův Brod, České Budějovic - České Velenice nebo třebas na spojích z Brna do Hrušovan nad Jevišovkou.
Jenže vznikla v době, kdy jiné tratě elektrifikovány nebyly. Stejným omylem byla dvoudílná 471+071 na trati 011.
Jednotky 460/560 jsou k rekonstrukci vhodne a v zadnem pripade je nelze nahradit vozy Bdmtee, kterych take neni nejaky velky nadbytek a, pokud vim, uvazuje se o nich jako o kandidatech na velkoprostorove vozy pro EC/IC vzhledem k jejich podvozkum Görlitz GP200 (160 km/h).
Uplne prechazim nazory nekterych, co tu hlasi neco o sesrotovani 460tek, to je uplne mimo. :)
Soupravu jsem později na velkou dálku spatřil odstavenou v Maloměřicích, ale musím uznat, že i na dálku to bylo zajímavý..
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.