..: Aktuálně z Brněnska :..

Ilustrační obrázek Na jižní Moravě mají šotouši opět důvod k radosti. Od pondělí bude ve zkušebním provozu s cestujícími na lince S1 IDS JMK souprava vozidel 242.204 + Bdmtee evidenčního čísla 262 + řídicí vůz 954 003. Lokomotiva bude jezdit směrem ku Kuřimi, řídicí vůz směrem ku Slatině. V Brně se jedná asi již o třetí pokus varianty řazení a využití řídicího vozu 954. Ten se zdá být opravdu všemožně použitelný, výsledky těchto různých zkoušek můžou přidat další body pro vznik řídících vozů 961.

Myslíte-li si, že zkušební provoz vyžaduje pouze spojit řídící vůz 954, osobní vůz klasické stavby Bdmtee a lokomotivu řady 242, tak Vás musím vyvést z omylu. Lokomotiva musela být opatřena adaptérem INTELO 126 firmy Lokel, zásuvkami UIC, rovněž přibylo zařízení pro ovládání vstupních dveří, doplněna byla o čidla požárních hlásičů do strojovny.

Tento zkušební provoz, nedojde-li k potížím, potrvá od 31. 3. 2008 do 4. 4. 2008. Mále-li zájem se svézt či fotit a nevíte, kde a kdy být v pravý čas na pravém místě, tak následujte tento odkaz, kde naleznete oběhy soupravy. Předem upozorňuji, že na lince S1 IDS JMK jezdí dvě soupravy! Další zajímavá aktualita je, že se možná již brzy svezete na lince S1 IDS JMK motorovou jednotkou Regionova Trio, která pravděpodobně bude tyto oběhy brázdit. Bude-li tomu tak, cestování linkou S1 IDS JMK se stane pro mnohé určitě atraktivnější, než při dosavadní soupravě tvořené vozy Bdmtee.

Další zajímavostí je řazení jednotky 560. Máme tu totiž soupravu z motorových vozů 560.023 a 560.009. Na tom by asi nebylo nic zajímavého, například na Ostravsku spolu jezdí v jednotkách motorové vozy 460 opravdu různých evidenčních čísel, neobvyklé je, že zatímco vůz 560.023, jezdící směrem ku Břeclavi, je po elektrické stránce kompletně modernizovaný, vůz 560.009, jezdící směrem k Tišnovu, zatím modernizací neprošel. Tato souprava je navíc ochuzena o jeden vložený vůz řady 060. Zdá se, že elektrických jednotek 560 je nyní v Brně nedostatek, vozy 560.010 (delší dobu odstaven) a 560 022 pojedou na soustruh do Přerova, navíc souprava 560.027 + 560.028 by měla zavítat na kompletní opravu.

Do provozu dne 28.3.2008 také zavítal přívěsný vůz 050.132, který je původem ze Slovenska a prošel kompletní opravou v KOS Krnov. Má nová okna, nové plyšové potahy sedaček a nové obložení bočnic. Zahlédnout v provozu budeme již brzy moci i opravený motorový vůz 854.007, který byl násilně poškozen 31. 10. 2007 na přejezdu v Brně, Starém Lískovci. V průběhu zimy vůz podstoupil opravou čela v PARS Šumperk, poté vykonal TBZ. Před předáním do Brna „Bondovka“ ještě posloužila k vykonání TBZ řídicího vozu 954.205, který bude pravděpodobně dislokován v Olomouci.

Chcete-li vědět o železnici na Brněnsku více informací, určitě navštivte tyto zajímavé stránky.

zdroj: vlastní pozorování, doplnil uživatel Twix, za což mu patří dík


RIS Poslat mail autorovi | 31.3.2008 (1:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel RIS  mail  
31.03.2008 (21:35)  
Rozhodně nejsou vozy stavby Bdmtee vhodné na přestavbu pro IC a EC... už jen kvůli umístění dveří - pro příměstskou dopravu je to ok, ale pro EC a IC rozhodně ne... z Bdmtee by nebyly vůbec dobré vozy na takovéto vlaky... to by se musely komplet předělat...
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
31.03.2008 (21:29)  
Happy: reko Bdmtee na EC/IC nemuzu najit, kde jsem to cetl. Myslim, ze to snad nekde placl tiskovy mluvka CD. Kazdopadne slo o ty podvozky. Z vozoveho parku CD je to ale opravdu jeden z mala vyuzitelnych vozu pro IC (po reku). Vypadalo by to asi takhle: http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/BDZ/BDZ_ABy.php
31.03.2008 (21:05)  
souhlas s happy:ale ono kdyby se 460/560 vyměnili brzdy a sedačky tak by to šlo a moc nestálo,narozdíl od toho to celý překopat,takže reko 460/560 ano ale tak jak to píšu a né tak jak to chtěly ČD.
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
31.03.2008 (20:56)  
Martin99, Vojtik: souhlas. Ale reko 460 bylo poslano k ledu z duvodu nedostatku Kc.
Neni vsak uz vubec mozne rekonstruovat 450/1ky. Duvodem je koroze ramu. Jendotky 450 pujdou opravdu uz do srotu, ale bude to trvat pri tempu dodavek 471 asi 5 let. Pokud bude chtit ovsem Praha a Stredocesky kraj zvysovat pocet vlaku, bude to trvat jeste asi 10 let. A to pocitejte, ze 8 kusu 471cek stoji kolem 2 mld. Kc, coz je rocni dodavka.

Happy: tu cenu prave nevim, kdyby to bylo do 50 mil.Kc/ks bylo by to fajn. Ale je fakt, ze by se jednalo o prakticky komplet prestavbu - zustaly by jen ramy, povozky po GO, nezkorodovane bocnice, strecha a celo.
31.03.2008 (19:57)  
To že by el. jednotky 460 a 560 byly poslány do šrotu a nahrazeny novými, je v současné době utopie. Přibývá elektrifikovaných tratí a tratí s hodinovým taktem, kde je potřeba vratné soupravy. ČD mají sotva peníze na to dokupování. Dnes mají přibližně 40 jednotek 471 a stále jsou nuceny nasazovat jednotky 452. A vy už byste chtěli, aby začali vyřazovat 460 nebo 560sátky.
Myslím si, že vytvořit vratné soupravy s lokomotivou + 5 vozy B... a řídícím vozem, jsou dobrým řešením. Rovněž si myslím, že by nebylo špatné rozdělit a rekonstruovat soupravy 460 a 450 na 3 vozové jednotky. Například soupravy 460+060+nízkopodlažní řídící vůz961, by mohly být nasazovány na tratě např. mezi Olomoucí a Českou Třebovou jako náhrada soupravy Lokomotiva + 3vozy Bt. Ta půljednotka by výkonem i kapacitou stačila a elektrické lokomotivy 163/363 by mohly být nasazeny do těch "delších" např. 6 vozových vratných souprav. Ostatně i na klasické příměstské nasazení by nebyly špatné. Večer nebo o víkendu by jezdily solo jednotky, ve špičku by jezdili spojené 2 soupravy. Např. mezi Opavou a Os.Svinovem by to bylo ideální. Je tam hodinový takt a večer nebo o víkendu jede v jednotce 471 nebo v 5 vozové jednotce 460 10-25 lidí, což mi připadá jako luxus, takovou soupravu nasazovat.
registrovaný uživatel vojtik 
31.03.2008 (19:20)  
Jak si tak čtu názory některých tak se mi až točí hlava :-) Ono se to lehko řekne-vyřadit 560, zrekonstruovat Bdmtee, ALE. Standartní problém v Česku-peníze. Kde chcete sehnat tolik peněz jednorázově na nákup tak velkého množství vozidel? Protže za každou vyřazenou 560 by se musela koupit nová souprava, je zoufalý nedostatek panťáků, ale i mašin.

Můj pohled na vozidla na brněnsku:
---560: vcelku ucházející, akorát hodně vadí vysoká podlaha a šíleně pištící brzdy (špalíkový?)
---Bdmtee: nižžší podlaha, vcelku dobré chodové vlastnosti, ale naprosto šílené uspořádání interiéru

Toto jsou jedny z nejčastěji používaných regionálních vozidel na brněnsku.
registrovaný uživatel happy 
31.03.2008 (19:02)  
Jo a co by ještě stála ta rekonstrukce 460/560??To máme pomalu vlastně komplet novostavbu...
registrovaný uživatel happy 
31.03.2008 (18:58)  
xAnri: Ještě mně prosím prozraď,jak si přišel na to,že vozy Bdmtee svojí koncepcí jsou vhodné na EC/IC??A netahej sem podvozky.
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
31.03.2008 (18:27)  
Happy: fajn, mas na to odpovidajici nick. :) Tak do toho. Budu te podporovat rytmickym pokrikem!
registrovaný uživatel happy 
31.03.2008 (18:15)  
R 488.001 + vložák + SM 488.001

O co je tato souprava lehčí než současný soupravy provozované na 225 (242+Bmto+BDs)??
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko