..: Aktuálně z Brněnska :..

Ilustrační obrázek Na jižní Moravě mají šotouši opět důvod k radosti. Od pondělí bude ve zkušebním provozu s cestujícími na lince S1 IDS JMK souprava vozidel 242.204 + Bdmtee evidenčního čísla 262 + řídicí vůz 954 003. Lokomotiva bude jezdit směrem ku Kuřimi, řídicí vůz směrem ku Slatině. V Brně se jedná asi již o třetí pokus varianty řazení a využití řídicího vozu 954. Ten se zdá být opravdu všemožně použitelný, výsledky těchto různých zkoušek můžou přidat další body pro vznik řídících vozů 961.

Myslíte-li si, že zkušební provoz vyžaduje pouze spojit řídící vůz 954, osobní vůz klasické stavby Bdmtee a lokomotivu řady 242, tak Vás musím vyvést z omylu. Lokomotiva musela být opatřena adaptérem INTELO 126 firmy Lokel, zásuvkami UIC, rovněž přibylo zařízení pro ovládání vstupních dveří, doplněna byla o čidla požárních hlásičů do strojovny.

Tento zkušební provoz, nedojde-li k potížím, potrvá od 31. 3. 2008 do 4. 4. 2008. Mále-li zájem se svézt či fotit a nevíte, kde a kdy být v pravý čas na pravém místě, tak následujte tento odkaz, kde naleznete oběhy soupravy. Předem upozorňuji, že na lince S1 IDS JMK jezdí dvě soupravy! Další zajímavá aktualita je, že se možná již brzy svezete na lince S1 IDS JMK motorovou jednotkou Regionova Trio, která pravděpodobně bude tyto oběhy brázdit. Bude-li tomu tak, cestování linkou S1 IDS JMK se stane pro mnohé určitě atraktivnější, než při dosavadní soupravě tvořené vozy Bdmtee.

Další zajímavostí je řazení jednotky 560. Máme tu totiž soupravu z motorových vozů 560.023 a 560.009. Na tom by asi nebylo nic zajímavého, například na Ostravsku spolu jezdí v jednotkách motorové vozy 460 opravdu různých evidenčních čísel, neobvyklé je, že zatímco vůz 560.023, jezdící směrem ku Břeclavi, je po elektrické stránce kompletně modernizovaný, vůz 560.009, jezdící směrem k Tišnovu, zatím modernizací neprošel. Tato souprava je navíc ochuzena o jeden vložený vůz řady 060. Zdá se, že elektrických jednotek 560 je nyní v Brně nedostatek, vozy 560.010 (delší dobu odstaven) a 560 022 pojedou na soustruh do Přerova, navíc souprava 560.027 + 560.028 by měla zavítat na kompletní opravu.

Do provozu dne 28.3.2008 také zavítal přívěsný vůz 050.132, který je původem ze Slovenska a prošel kompletní opravou v KOS Krnov. Má nová okna, nové plyšové potahy sedaček a nové obložení bočnic. Zahlédnout v provozu budeme již brzy moci i opravený motorový vůz 854.007, který byl násilně poškozen 31. 10. 2007 na přejezdu v Brně, Starém Lískovci. V průběhu zimy vůz podstoupil opravou čela v PARS Šumperk, poté vykonal TBZ. Před předáním do Brna „Bondovka“ ještě posloužila k vykonání TBZ řídicího vozu 954.205, který bude pravděpodobně dislokován v Olomouci.

Chcete-li vědět o železnici na Brněnsku více informací, určitě navštivte tyto zajímavé stránky.

zdroj: vlastní pozorování, doplnil uživatel Twix, za což mu patří dík


RIS Poslat mail autorovi | 31.3.2008 (1:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
03.04.2008 (17:59)  
Miroslav Zikmund - Jel jsem např Brig - Zürich ICčkem do Romanshornu. Vlak během trasy absolvuje 2 úvratě (Bern, Zürich), bez řidících vozů bych si tuhle trasu nedokázal představit.

Ono moc tras napřímo v tom Švýcarsku nemají, a aby si na přímou trasu kupovali extra klasické soupravy mě přijde jako naprostá kravina.

U nás je situace daleko jednodušší - tj nemáme moc hlavových nádraží. Takže nejdříve řidíčáky na krátké frekventované tratě (Pardubice - Jaroměř, Opava - Svinov, Brno - Zastávka) - objíždění je až cca 5 % lok. výkonu, aby došlo ke snížení častého objíždění. Dálková doprava u nás tohle zatím příliš nepotřebuje (objíždění je řádově kolem max 1 %)
03.04.2008 (17:37)  
Mimochodem, 954 je produktem Parsu. Zaregistrovali jste, že Pars je již součástí Škody?
03.04.2008 (17:34)  
Panové, nezpochybňuji využití ŘV i na rychlících. Ale u nás je jaksi využívání ŘV na začátku. Začalo to až s 943. (pominu-li to, že prototypové soupravy 460 byli původně třívozové s řídícím vozem). Němci také mají mnohem víc ucelených souprav na způsob našich 460/560. Kdežto u nás je těch osobních vlaků s lokomotivou mnohem víc. A to, že by přibylo nových jednotek na způsob 471 (popř. 571 nebo dokonce dalších "pendolín") ve větším měřítku nehrozí z finančních důvodů (myslím u ČD). Takže pokud se začne s výrobou ŘV pro použití pod dráty, tak určitě půjdou nejdřív na příměstské soupravy.
03.04.2008 (15:50)  
Martin99 – tak proč se jezdí v Německu s řidičáky "okružními" IC jedoucími téměř celý den přes celé Německo, totéž na IC ve Švýcarsku či Itálii ...
Registered user Qaws 
02.04.2008 (22:24)  
Martin99: Kdepak, ty řidičáky by byly vhodný i na rychlíky "krátkých" vzdáleností, kde je malá obratová doba...
02.04.2008 (21:13)  
Trochu se tu rozjela debata kolem podvozků jednotlivých vozů a rychlostech, pro které jsou konstruovány, ale to je trochu mimo mísu. Začali jste debatu kolem řídících vozů a jejich využití se předpokládá zejména u příměstkých souprav. Ne že by nešly ŘV použít na rychlících nebo vlacích dálkové přepravy, ale ŘV mají největší smysl u příměstských souprav, kde je třeba omezit zbytečný posun v koncových stanicích a celkově urychlit odbavení souprav. Na co bude mít jednotka, která stojí třeba každé 3 km, vozy s podvozky pro rychlost 160 km/hod.?
02.04.2008 (1:01)  
Ad maximální rychlost vozů s GP200:
Pokud mne paměť nešálí, konstrukční rychlost podvozku je skutečně až 200 km/h. Největším omezením jsou ale brzdící procenta, u Bdt/Bp to zase omezuje paradoxně dynamo, jenž snáší otáčky jen do 120 km/h.
Registered user bugear 
02.04.2008 (0:33)  
@RIS: Pokud si pamatuju z diskuze na káčku, tak by to kvůli odlišnostem v konstrukci podvozku nešlo. (Google ještě nezaindexoval loňský archiv, takže dohledání bude trochu problém.)
Registered user happy 
01.04.2008 (20:14)  
ad MZ:A co dám do příměstské dopravy??To zase budu fikat dveře na něčem jiném.Jestli tedy použít vaši koncepci,tak to rovnou můžu nafikat z postw :)
01.04.2008 (17:05)  
RIS : Bdmtee se nehodí na EC / IC "kvůli dveřím".
Právě naopak. Jako řídící vůz téměř ideální. Německý řídící vůz má fakticky jedny dveře taky "v odsunuté" poloze, za řídícím stanovištěm, tedy zhruba v poloze dveří Bdmtee. Jeden "čelní" prostor by se změnil na řídící stanoviště, střední část by se využila pro cestující současně s prostorem pro vozíčkáře a druhý čelní prostor by se využil pro přepravu kol; široké dveře umožňují pohodlné nakládání kol, dětského kočárku či "navagonování" vozíčkáře.
Ostatně podívejte se jak vypadají řídící vozy SBB řady 560 (a dalších švýcarských společností), které mají taky nástupní dveře "uprostřed".
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2020 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko