..: WESTbahn bude konkurovat ČD - autobusy z Lince do Prahy :..

WESTbus Setra S 431 DT, foto: WESTbus Salzburg — Rakouský soukromý dopravce WESTbahn, který v prosinci rozjíždí dálkové vlaky v relaci Salzburg - Vídeň, bude kromě rakouského národního dopravce ÖBB konkurovat také Českým drahám. Stane se tak prostřednictvím sesterské společnosti WESTbus, která dnes představila několik dálkových autobusových linek. Ty od 11. prosince navážou na stěžejní železniční spoje WESTbahn, a budou tak konkurovat vlakům ÖBB mezi Vídní a Klagenfurtem nebo Grazem a Linzem, ale také DB mezi letištěm Mnichov a Salzburgem. Dvakrát denně pojedou autobusy také z Linze do Prahy, díky čemuž se od prosince nabídka spojení obou měst rozšíří z dnešního jednoho páru vlaků ČD/ÖBB na čtyři přímé spoje v každém směru.

WESTbus bude od prosince operovat na 5 linkách:

TrasaJízd za denCestovní časCena
Vídeň - Klagenfurt23h 5529 eur
Graz - Linz22h 4019 eur
Salzburg - letiště Mnichov42h 4029 eur
Linz - Praha23h 5019 eur
Klagenfurt - Salzburg22h 5519 eur

WESTbahn, patřící z 49 % skupině Rail Holding a z 51 % autobusovému dopravci Blaguss, koncipuje své spoje nejen jako přímou konkurenci pro vlaky státních dopravců, ale zejména jako návaznou síť, která k vlakům WESTbahn dopraví cestující z jiných lokalit. Autobusy jsou na železnici navázány ve stanicích Salzburg Hbf., Linz Hbf., nebo Wien Westbahnhof. Stejně jako DB Expressbus na lince Praha - Norimberk, nabídne i nová služba moderní dvoupodlažní autobusy Setra S 431 DT, doplněné modely S 417 HD a S 415 HD (mj. pro linku Linz - Praha). Ve výbavě bude WC, klimatizace, samoobslužný nápojový automat nebo bezplatné Wi-Fi připojení.

Důvodem nasazení autobusů na relaci do Prahy je mimo jiné dopravní infrastruktura. V letošním roce urazí vlak R 200/201 Anton Bruckner trasu mezi Prahou a Lincem za 4 hodiny 59 minut, resp. 5 hodin 5 minut v opačném směru, zatímco WESTbus v prosinci zkrátí jízdní dobu na 3 hodiny 50 minut. Jízdenky na vlak i bus stojí shodně 19 eur.

Zdroj: WESTbahn, WESTbus, ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 13.9.2011 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Rakousko Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
13.09.2011 (15:01)  
AB.. :
Dvakrát denně pojedou autobusy také z Linze do Prahy, díky čemuž se od prosince nabídka spojení obou měst rozšíří z dnešního jednoho páru vlaků ČD/ÖBB na čtyři přímé spoje v každém směru.
13.09.2011 (14:56)  
Josef Petrak: Cetl jsem to dvakrat, ale porad se to prede mnou asi nekam schovava ;)
registrovaný uživatel Space 
13.09.2011 (14:39)  
Vážně? :)
13.09.2011 (14:31)  
Space, bugear, Tomáš Kraus) Jak cenu SpotoTiketu 19 eur, tak přidání druhého páru od 11. 12. v textu uvádím. Kdo to četl?
13.09.2011 (13:38)  
Kvalitu železniční dopravy na trase Praha - Linz netřeba komentovat, ale souhlas s bugearem - nepřipravuje se na příští rok "Matthias Braun revival" z Prahy do Lince? (v obvyklém stylu, že něco se na rok zruší, a uvidíme kolik lidí se po obnovení vrátí)
registrovaný uživatel bugear 
13.09.2011 (13:31)  
Nemají být od nového JŘ do Lince dva páry vlaků?
registrovaný uživatel Space 
13.09.2011 (13:26)  
Jenom doplním, že těch "westbusovských" 19 EUR stojí už dnes cesta vlakem ČD. Stačí si jízdenku nakoupit přes nový e-shop ČD, který tu cenu sám ochotně inzeruje (jde o nabídku SporoTiket Evropa).
13.09.2011 (12:40)  
Souhlas s předchozími příspěvky. Jel jsem 2x a téhle trati se už vyhýbám. Zlaté spojení přes Vídeň (pro Východočecha)
Přes Prahu a Linec: celkem 8:21 hod se čtyřmi přestupy
Přes Brno a Vídeň: celkem 7:48 hod se dvěma přestupy
registrovaný uživatel TTtrain  mail  
13.09.2011 (12:26)  
R201 Pha-Linz doba jízdy 4h 59m cena cca 30€. Vlak cestou zastaví v takových velkoměstech jako Benešov, Olbramovice, Soběslav, Kaplice a Rybník. V CB pobyt 16 minut. Jízdní doba po 220 řádně vyvatována, krásný výhled na PHS (Pha-Bene), navíc věčné několik let trvající výluky s NAD. To se pak těžko divit, že se vyplatí cesta busem za 19€, podél slavného IV. koridoru....
13.09.2011 (12:20)  
Stává se realitou, že "železniční" připojení na Západ bude realizováno autobusy pro nevyhovující rychlost a komfort tuzemské železniční infrastruktury. Kdo bude trvat na vláčku, tak si hodně připlatí, pojede v předpotopních vagónech a pro nepřípoje u náhradní dopravy ani nedojede (relace Praha - Linz je ukázkový příklad).
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko