..: WESTbahn bude konkurovat ČD - autobusy z Lince do Prahy :..

WESTbus Setra S 431 DT, foto: WESTbus Salzburg — Rakouský soukromý dopravce WESTbahn, který v prosinci rozjíždí dálkové vlaky v relaci Salzburg - Vídeň, bude kromě rakouského národního dopravce ÖBB konkurovat také Českým drahám. Stane se tak prostřednictvím sesterské společnosti WESTbus, která dnes představila několik dálkových autobusových linek. Ty od 11. prosince navážou na stěžejní železniční spoje WESTbahn, a budou tak konkurovat vlakům ÖBB mezi Vídní a Klagenfurtem nebo Grazem a Linzem, ale také DB mezi letištěm Mnichov a Salzburgem. Dvakrát denně pojedou autobusy také z Linze do Prahy, díky čemuž se od prosince nabídka spojení obou měst rozšíří z dnešního jednoho páru vlaků ČD/ÖBB na čtyři přímé spoje v každém směru.

WESTbus bude od prosince operovat na 5 linkách:

TrasaJízd za denCestovní časCena
Vídeň - Klagenfurt23h 5529 eur
Graz - Linz22h 4019 eur
Salzburg - letiště Mnichov42h 4029 eur
Linz - Praha23h 5019 eur
Klagenfurt - Salzburg22h 5519 eur

WESTbahn, patřící z 49 % skupině Rail Holding a z 51 % autobusovému dopravci Blaguss, koncipuje své spoje nejen jako přímou konkurenci pro vlaky státních dopravců, ale zejména jako návaznou síť, která k vlakům WESTbahn dopraví cestující z jiných lokalit. Autobusy jsou na železnici navázány ve stanicích Salzburg Hbf., Linz Hbf., nebo Wien Westbahnhof. Stejně jako DB Expressbus na lince Praha - Norimberk, nabídne i nová služba moderní dvoupodlažní autobusy Setra S 431 DT, doplněné modely S 417 HD a S 415 HD (mj. pro linku Linz - Praha). Ve výbavě bude WC, klimatizace, samoobslužný nápojový automat nebo bezplatné Wi-Fi připojení.

Důvodem nasazení autobusů na relaci do Prahy je mimo jiné dopravní infrastruktura. V letošním roce urazí vlak R 200/201 Anton Bruckner trasu mezi Prahou a Lincem za 4 hodiny 59 minut, resp. 5 hodin 5 minut v opačném směru, zatímco WESTbus v prosinci zkrátí jízdní dobu na 3 hodiny 50 minut. Jízdenky na vlak i bus stojí shodně 19 eur.

Zdroj: WESTbahn, WESTbus, ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 13.9.2011 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Rakousko Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Busman 
15.09.2011 (6:24)  
Spíš jde o to, jestli dopravce má o vnitro na mezinárodní lince vůbec zájem, jestli o to požádá a jestli mu to jednotlivé dopravní úřady na trase povolí (vydají kladné stanovisko).
14.09.2011 (23:42)  
KK - Tak proč jsou v provozu třeba následující linky, kde se vnitrostátně jezdí zcela běžně? Pochybuji, že by si někdo dovolil jezdit mezinárodku proti předpisům EU.
http://portal.idos.cz/Data/pdf/L000158_110612_103743.pdf
http://portal.idos.cz/Data/pdf/L000175_110919_107148.pdf
http://portal.idos.cz/Data/pdf/L000262_110528_103116.pdf

Na jiných linkách je povolena vnitrostátní doprava pouze na území jednoho státu...
http://portal.idos.cz/Data/pdf/L001410_110123_100808.pdf

Takže to záleží, jak se jednotlivé úřady dohodnou.

A náhodou číslo toho restriktivního předpisu EU by nebylo?
registrovaný uživatel Kakov 
14.09.2011 (21:59)  
Eror404. ta směrnice EU, která to vylučuje fakt existuje
14.09.2011 (21:42)  
Samozrejme, ze je mozne na medzinarodnej linke povolit vnutrostatnu prepravu, neexistuje ziaden predpis, ktory by to zakazoval a na mnohych linkach je to bezne (ako priklad uvediem 801ku medzi Bratislavou a Rajkou kde v ramci BA plati dokonca tarifa MHD).

Ina vec je, ze mnoho krajin tie licencie vydava tak ze vnutrostatnu prepravu zakaze, najma kvoli subehu s dotovanou dopravou. EU to chce zmenit.
registrovaný uživatel Kakov 
14.09.2011 (21:35)  
Busmann: oficiálně to povolit nelze (vnitro na mezinárodce), pouze spoje v relaci ČR-SR měli někdy do roku 2005 (ale to je prosím hodně přibližné, nepamatuji si kdy přestala vyjímka platit)

ale co já vím, tak v relaci ČR-SR se to dále toleruje, jinak se to řeší tak, že oficiálně jedou dva busy (mezinarodka+vnitro), ale reálně jen jeden, popř změnou cedulí a linky jak píšete, ale myslím, že přístup úřadů bude v tomto ohledu velmi benevolentní
registrovaný uživatel Busman 
14.09.2011 (17:14)  
Vlad:

vnitrostátní přepravu již lze povolit, anebo se to dá obejít, že vnitrostátní úsek je veden na jinou licenci - což je možná tento případ: http://portal.idos.cz/Data/pdf/L800905_101212_95159.pdf nebo autobus plynule přechází z mezinárodní linky na vnitro, jen vymění cedule, což je zas běžná praxe páně Jančury.
registrovaný uživatel bugear 
14.09.2011 (14:06)  
Plácám nesmysly, na 50 Hz topit může.
registrovaný uživatel bugear 
14.09.2011 (13:20)  
@tarten: Jsou, ale je na ně plánovaná stavba s RN do 20 mil., během které by se měly v tomto úseku příští rok vyházet. Nejdéle mají zůstat v úseku Soběslav-Doubí.
@Pikehead: Pokud vám nevadí že budete mrznout, neb Herkul na 25 Hz KO zřejmě nezatopí, tak ho klidně chtějte.
14.09.2011 (13:09)  
tarten: Podle tohoto článku: http://www.zelpage.cz/zpravy/7608 dovozuji že 25 Hz obvody jsou v celé trase z Veselí do Budějovic. Takže pokud něco má jezdit něco moderního z Prahy do Budějovic, tak diesel-hydro.
registrovaný uživatel tarten 
14.09.2011 (9:32)  
KK: kdysi jsem se zhrozil, když pro všechny vlaky směr Blava byl v návrhu psán konec v Kútách a směr Vídeň v Břeclavi... ;-)

Celkem jste mě uklidnil. Že jeden pár je psaný do Linze a druhý do Summerau vypadalo dost "nebezpečně".

"LeoFlirt" má také výhodu, že je na střídavině už vlastně schválený. Problém jsou ještě ty příšerné KO 25 Hz. Kde vlastně všude jsou, jsou i v úseku Nemanice - Ševětín, který se rozhodně nebude dělat před 2016?
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko