Salzburg — Rakouský soukromý dopravce WESTbahn, který v prosinci rozjíždí dálkové vlaky v relaci Salzburg - Vídeň, bude kromě rakouského národního dopravce ÖBB konkurovat také Českým drahám. Stane se tak prostřednictvím sesterské společnosti WESTbus, která dnes představila několik dálkových autobusových linek. Ty od 11. prosince navážou na stěžejní železniční spoje WESTbahn, a budou tak konkurovat vlakům ÖBB mezi Vídní a Klagenfurtem nebo Grazem a Linzem, ale také DB mezi letištěm Mnichov a Salzburgem. Dvakrát denně pojedou autobusy také z Linze do Prahy, díky čemuž se od prosince nabídka spojení obou měst rozšíří z dnešního jednoho páru vlaků ČD/ÖBB na čtyři přímé spoje v každém směru.
WESTbus bude od prosince operovat na 5 linkách:
Trasa | Jízd za den | Cestovní čas | Cena |
---|---|---|---|
Vídeň - Klagenfurt | 2 | 3h 55 | 29 eur |
Graz - Linz | 2 | 2h 40 | 19 eur |
Salzburg - letiště Mnichov | 4 | 2h 40 | 29 eur |
Linz - Praha | 2 | 3h 50 | 19 eur |
Klagenfurt - Salzburg | 2 | 2h 55 | 19 eur |
WESTbahn, patřící z 49 % skupině Rail Holding a z 51 % autobusovému dopravci Blaguss, koncipuje své spoje nejen jako přímou konkurenci pro vlaky státních dopravců, ale zejména jako návaznou síť, která k vlakům WESTbahn dopraví cestující z jiných lokalit. Autobusy jsou na železnici navázány ve stanicích Salzburg Hbf., Linz Hbf., nebo Wien Westbahnhof. Stejně jako DB Expressbus na lince Praha - Norimberk, nabídne i nová služba moderní dvoupodlažní autobusy Setra S 431 DT, doplněné modely S 417 HD a S 415 HD (mj. pro linku Linz - Praha). Ve výbavě bude WC, klimatizace, samoobslužný nápojový automat nebo bezplatné Wi-Fi připojení.
Důvodem nasazení autobusů na relaci do Prahy je mimo jiné dopravní infrastruktura. V letošním roce urazí vlak R 200/201 Anton Bruckner trasu mezi Prahou a Lincem za 4 hodiny 59 minut, resp. 5 hodin 5 minut v opačném směru, zatímco WESTbus v prosinci zkrátí jízdní dobu na 3 hodiny 50 minut. Jízdenky na vlak i bus stojí shodně 19 eur.
Zdroj: WESTbahn, WESTbus, ŽelPage
http://portal.idos.cz/Data/pdf/L000158_110612_103743.pdf
http://portal.idos.cz/Data/pdf/L000175_110919_107148.pdf
http://portal.idos.cz/Data/pdf/L000262_110528_103116.pdf
Na jiných linkách je povolena vnitrostátní doprava pouze na území jednoho státu...
http://portal.idos.cz/Data/pdf/L001410_110123_100808.pdf
Takže to záleží, jak se jednotlivé úřady dohodnou.
A náhodou číslo toho restriktivního předpisu EU by nebylo?
Ina vec je, ze mnoho krajin tie licencie vydava tak ze vnutrostatnu prepravu zakaze, najma kvoli subehu s dotovanou dopravou. EU to chce zmenit.
ale co já vím, tak v relaci ČR-SR se to dále toleruje, jinak se to řeší tak, že oficiálně jedou dva busy (mezinarodka+vnitro), ale reálně jen jeden, popř změnou cedulí a linky jak píšete, ale myslím, že přístup úřadů bude v tomto ohledu velmi benevolentní
vnitrostátní přepravu již lze povolit, anebo se to dá obejít, že vnitrostátní úsek je veden na jinou licenci - což je možná tento případ: http://portal.idos.cz/Data/pdf/L800905_101212_95159.pdf nebo autobus plynule přechází z mezinárodní linky na vnitro, jen vymění cedule, což je zas běžná praxe páně Jančury.
@Pikehead: Pokud vám nevadí že budete mrznout, neb Herkul na 25 Hz KO zřejmě nezatopí, tak ho klidně chtějte.
Celkem jste mě uklidnil. Že jeden pár je psaný do Linze a druhý do Summerau vypadalo dost "nebezpečně".
"LeoFlirt" má také výhodu, že je na střídavině už vlastně schválený. Problém jsou ještě ty příšerné KO 25 Hz. Kde vlastně všude jsou, jsou i v úseku Nemanice - Ševětín, který se rozhodně nebude dělat před 2016?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.