Nošovice - Kvůli probíhající výstavbě výrobního závodu korejské automobilky Hyundai Motors v severomoravských Nošovicích plánuje Správa železniční dopravní cesty elektrifikaci trati číslo 322 v zájmu zvýšení přepravní kapacity a zkvalitnění přístupu k nově budované průmyslové zóně. Tato iniciativa má ale několik háčků: trať vede obcemi, jejichž obyvatelé s elektrifikací nesouhlasí. Od zvýšené intenzity železniční dopravy totiž očekávají ostrý vzestup hladiny hluku. Občané, kteří se na venkov přestěhovali kvůli klidu, by tak o něj rázem přišli.
S elektrifikací je spojené přestavění poklidné lokálky na velkokapacitní nákladní trať celostátního významu tak, aby po ní mohly jezdit osobní i, až 600 metrů dlouhé, nákladní vlaky. V rámci optimalizace tratě je nutné provést rekonstrukce přejezdů nebo některé z nich zcela zrušit, realizovat rekonstrukci mostů, propustků a inženýrských objektů. Součástí stavby je i výstavba pozemních objektů – zejména jedenáct kilometrů protihlukových stěn.
Bude provedena instalace nových kolejí a trakčních sloupů o výšce 5,6 metru; nezbytné ale budou i úpravy železničního spodku a svršku, aby po trati mohly projíždět vlakové soupravy o hmotnosti až 1600 tun při maximální traťové rychlosti 100 km/h. Projekt si vyžádá i pokácení asi 8000 stromů, což představuje až 20 ha lesní plochy. Mezi obcemi Střítež a Hnojník má dále být zbudována vyhýbna, která by se měla nacházet v místech, kde je nyní lesní porost. Převážet by se zde měly z velké části automobily z továrny Hyundai Motors z Nošovic do Polska a na Slovensko.
Zdroj: Občanské sdružení Střítež
Foto: Přema
vesnice se prostě zbourají, lidi se naženou do paneláků (byt v paneláku bude dražší než jeho rodinný domek, takže vlastně na tom ještě vydělá)a bude klid …
Tak by to udělali v Číně … eventuálně mu vysází na dřevo hotovost za jeho domek a může si táhnout kam chce …
Ale vážně - zajímalo by mne kolik "postižených" občanů se stane zaměstnanci automobilky, resp. bude pravidelně využívat železniční dopravu na elektrifikované trati.
Pokud jde o ty protihlukové stěny, tak by se měly stavět až na základě skutečně naměřených hlukových hodnot. Prostě v rámci modernizace by se stěny tzv. stavebně založily a do příslušné výše by se "vyhnaly" až na základě skutečného hluku. Prvotním opatřením by bylo osazení budov protihlukovými okny a dveřmi, teprve pak by se měřilo a stavělo.
Tato panika je pouze kvůli tomu že určitému p. Siwému měla jít již zmíněna silnice I/11 kolem báráku, kterou petici hodil na druhý konec obce a teď se dověděl že poklidná trať která jde kolem jeho baráčku má být zmodernizováná pro nákladní vlaky tak teď z toho šílí a dělá kvůli tomu takový humbuk.
Aneb, šedá je teorie, zelený je strom života...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.