..: Optimalizace trati č. 322 aneb "A je po klidu!" :..

Ilustrační obrázek Nošovice - Kvůli probíhající výstavbě výrobního závodu korejské automobilky Hyundai Motors v severomoravských Nošovicích plánuje Správa železniční dopravní cesty elektrifikaci trati číslo 322 v zájmu zvýšení přepravní kapacity a zkvalitnění přístupu k nově budované průmyslové zóně. Tato iniciativa má ale několik háčků: trať vede obcemi, jejichž obyvatelé s elektrifikací nesouhlasí. Od zvýšené intenzity železniční dopravy totiž očekávají ostrý vzestup hladiny hluku. Občané, kteří se na venkov přestěhovali kvůli klidu, by tak o něj rázem přišli.

S elektrifikací je spojené přestavění poklidné lokálky na velkokapacitní nákladní trať celostátního významu tak, aby po ní mohly jezdit osobní i, až 600 metrů dlouhé, nákladní vlaky. V rámci optimalizace tratě je nutné provést rekonstrukce přejezdů nebo některé z nich zcela zrušit, realizovat rekonstrukci mostů, propustků a inženýrských objektů. Součástí stavby je i výstavba pozemních objektů – zejména jedenáct kilometrů protihlukových stěn.

Bude provedena instalace nových kolejí a trakčních sloupů o výšce 5,6 metru; nezbytné ale budou i úpravy železničního spodku a svršku, aby po trati mohly projíždět vlakové soupravy o hmotnosti až 1600 tun při maximální traťové rychlosti 100 km/h. Projekt si vyžádá i pokácení asi 8000 stromů, což představuje až 20 ha lesní plochy. Mezi obcemi Střítež a Hnojník má dále být zbudována vyhýbna, která by se měla nacházet v místech, kde je nyní lesní porost. Převážet by se zde měly z velké části automobily z továrny Hyundai Motors z Nošovic do Polska a na Slovensko.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Zdroj: Občanské sdružení Střítež

Foto: Přema


Přema | 2.3.2008 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 9      Zpráv na stránku:   
02.03.2008 (16:40)  
mira: Pane kolego, Vy porovnáváte neporovantelné. Výroba oceli za minulého režimu vs. výroba aut dnes. Jako metalurg do výroby oceli vidím. Toliko oceli se za minulého režimu vyrábělo proto, že to naplánoval "Plánovací úřad". Tedy výroba se neřídila poptávkou, ale bylo to nařízeno "zhora". Taky to tak vypadalo. Stovky tisíc tun oceli leželo ladem, jen aby se splnil plán pětiletky. A to nemluvím o kvalitě vyrobené oceli. Hyundai je typicky kapitalistická společnost, tudíž se řídí poptávkou a nechce vyrábět nezbytně více, než by prodali. Takže o mánii doslova mluvit nemůžeme.
Jinak doporučuji přečíst si příspěvek kolegy Flexo...
registrovaný uživatel Mirek.S  mail  
02.03.2008 (16:36)  
Kubíček: ,,Jak vyjde porovnání hluku šukafonu jedoucího po staré lokálce a elektriky s nákladem na koridoru?" - chceš tímto říct, že to vyjde na stejno?
02.03.2008 (16:26)  
AD 6360: Neboj, mezi propagátory takových názorů je myslím většina těch, co OP opravdu zatím nemají nebo maximálně rok dva;-).
BTW: Jak vyjde porovnání hluku šukafonu jedoucího po staré lokálce a elektriky s nákladem na koridoru?
Jo a taky by mě třeba zajímalo, jak co teď říkají na PS lidé bydlící v okolí tr. 260 např. v okolí Letovic, Březové apod., kteří si vyřvali jejich vybudování dodatečně několik let poté, co byla trať zmodernizována. V malebném údolí Svitavy fakt působí jako pěst na oko.
02.03.2008 (16:20)  
Když už se tu tak rozjela diskuse o stromech: nejde ani tak o tu trochu kyslíku jako o to, že elektrifikace jedné lokálky (proti tomu nic!) a 20 ha lesa pryč – to nějak nejde dohromady. Jistě, lesů máme dost, jenže krajinu opravdu nepřevedete na čísla. A jak to montování pitomých aut, tak to hoblování kusu svahu na prkně lze provádět šetrněji nikoliv ke statistickým údajům o emisích a výměrách pozemků, nýbrž ke krajině.
registrovaný uživatel Flexo 
02.03.2008 (16:04)  
Hezká diskuze, jen bych si dovolil podotknout, že o elektrizaci tratě Frýdek-Místek - Český Těšín bylo rozhodnuto v době, kdy o žádném Hundaji nemel ještě nikdo ani tušení.
02.03.2008 (16:01)  
Ach jo, číst neskutečné šotoargumenty, že se někde dobře fotí, proto nedrátovat. Ježíšmarjá, to snad ani nemůže být pravda, že takový tvor je vlastníkem občanského průkazu. To si fakt myslíte, že hlavní účel železnice je v tom abyste tady předváděli svoje nasvícená čela na správně dojetých soupravách v tom nejlepším úhlu? Pak má někdo brát vážně fandy železnice :-(
02.03.2008 (15:44)  
Jenom bych podotknul, že od roku 1993 do roku 2002 vzrostla výměra lesních pozemků v ČR o 14 430 ha - zdroj ČSÚ http://vdb.czso.cz/vdbvo/tabdetail.jsp?cislotab=15-03&&kapitola_id=12
registrovaný uživatel stoupa  mail  
02.03.2008 (15:41)  
Chcípla mi koza. Panebože dej, ať sousedovi chcípne taky ...

Navíc, mimo rámec "drážní" diskuse, asi si v tom kraji občané zvolili poslance i zastupitele, kteří z peněz VŠECH daňových poplatníků zadotovali novou průmyslovou zónu na green fields a ne brown fields. Pak bych doporučil v rámci zajisté nesobeckého přístupu dle mého vlastního dogmatického slovníku naučného neelektrifikovat a obsluhu zajišťovat přednostně v noci Sergeji bez tlumiče...
registrovaný uživatel karel.f  mail  
02.03.2008 (15:38)  
Vlak - hluk , jedna rada ať se brání dál a budou jim to přes ty obce vozit tiché kamiony. No není to paráda.
registrovaný uživatel mira 
02.03.2008 (15:33)  
C.M.B: A není to náhodou to samé jako mánie ve výrobě oceli v dobách minulých? Je akorát to lépe vypadá. Jinak za současné situace, kdy už se rozestavěná továrna asi těžko dá zbourat jsem také pro elektrifikaci a zkapacitnění trati do ČT, i když samozřejmě tak aby to co nejméně narušilo okolí. Je to podle mě lepší, než kdyby ty auta nebo komponenty vozily tisíce kamionů denně. Obyvatelům se to pochopitelně nelíbí, že zatímco dosud tam jezdily dva osobáky za den plus nějaký ten manipulák, tak teď tam bude jezdit vlak každých 10 minut. Jak už jsem psal, dnes už se s tím moc dělat nedá, resp. obce měly protestovat proti záměru vybudování továrny v jehož důsledku se očekává výrazný nárůst dopravy. Teď je jediným rozumným řešením železnice a obce se s tím budou muset smířit. V opačném případě hrozí kamionová záplava.
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko