Nošovice - Kvůli probíhající výstavbě výrobního závodu korejské automobilky Hyundai Motors v severomoravských Nošovicích plánuje Správa železniční dopravní cesty elektrifikaci trati číslo 322 v zájmu zvýšení přepravní kapacity a zkvalitnění přístupu k nově budované průmyslové zóně. Tato iniciativa má ale několik háčků: trať vede obcemi, jejichž obyvatelé s elektrifikací nesouhlasí. Od zvýšené intenzity železniční dopravy totiž očekávají ostrý vzestup hladiny hluku. Občané, kteří se na venkov přestěhovali kvůli klidu, by tak o něj rázem přišli.
S elektrifikací je spojené přestavění poklidné lokálky na velkokapacitní nákladní trať celostátního významu tak, aby po ní mohly jezdit osobní i, až 600 metrů dlouhé, nákladní vlaky. V rámci optimalizace tratě je nutné provést rekonstrukce přejezdů nebo některé z nich zcela zrušit, realizovat rekonstrukci mostů, propustků a inženýrských objektů. Součástí stavby je i výstavba pozemních objektů – zejména jedenáct kilometrů protihlukových stěn.
Bude provedena instalace nových kolejí a trakčních sloupů o výšce 5,6 metru; nezbytné ale budou i úpravy železničního spodku a svršku, aby po trati mohly projíždět vlakové soupravy o hmotnosti až 1600 tun při maximální traťové rychlosti 100 km/h. Projekt si vyžádá i pokácení asi 8000 stromů, což představuje až 20 ha lesní plochy. Mezi obcemi Střítež a Hnojník má dále být zbudována vyhýbna, která by se měla nacházet v místech, kde je nyní lesní porost. Převážet by se zde měly z velké části automobily z továrny Hyundai Motors z Nošovic do Polska a na Slovensko.
Zdroj: Občanské sdružení Střítež
Foto: Přema
Jinak doporučuji přečíst si příspěvek kolegy Flexo...
BTW: Jak vyjde porovnání hluku šukafonu jedoucího po staré lokálce a elektriky s nákladem na koridoru?
Jo a taky by mě třeba zajímalo, jak co teď říkají na PS lidé bydlící v okolí tr. 260 např. v okolí Letovic, Březové apod., kteří si vyřvali jejich vybudování dodatečně několik let poté, co byla trať zmodernizována. V malebném údolí Svitavy fakt působí jako pěst na oko.
Navíc, mimo rámec "drážní" diskuse, asi si v tom kraji občané zvolili poslance i zastupitele, kteří z peněz VŠECH daňových poplatníků zadotovali novou průmyslovou zónu na green fields a ne brown fields. Pak bych doporučil v rámci zajisté nesobeckého přístupu dle mého vlastního dogmatického slovníku naučného neelektrifikovat a obsluhu zajišťovat přednostně v noci Sergeji bez tlumiče...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.