..: Optimalizace trati č. 322 aneb "A je po klidu!" :..

Ilustrační obrázek Nošovice - Kvůli probíhající výstavbě výrobního závodu korejské automobilky Hyundai Motors v severomoravských Nošovicích plánuje Správa železniční dopravní cesty elektrifikaci trati číslo 322 v zájmu zvýšení přepravní kapacity a zkvalitnění přístupu k nově budované průmyslové zóně. Tato iniciativa má ale několik háčků: trať vede obcemi, jejichž obyvatelé s elektrifikací nesouhlasí. Od zvýšené intenzity železniční dopravy totiž očekávají ostrý vzestup hladiny hluku. Občané, kteří se na venkov přestěhovali kvůli klidu, by tak o něj rázem přišli.

S elektrifikací je spojené přestavění poklidné lokálky na velkokapacitní nákladní trať celostátního významu tak, aby po ní mohly jezdit osobní i, až 600 metrů dlouhé, nákladní vlaky. V rámci optimalizace tratě je nutné provést rekonstrukce přejezdů nebo některé z nich zcela zrušit, realizovat rekonstrukci mostů, propustků a inženýrských objektů. Součástí stavby je i výstavba pozemních objektů – zejména jedenáct kilometrů protihlukových stěn.

Bude provedena instalace nových kolejí a trakčních sloupů o výšce 5,6 metru; nezbytné ale budou i úpravy železničního spodku a svršku, aby po trati mohly projíždět vlakové soupravy o hmotnosti až 1600 tun při maximální traťové rychlosti 100 km/h. Projekt si vyžádá i pokácení asi 8000 stromů, což představuje až 20 ha lesní plochy. Mezi obcemi Střítež a Hnojník má dále být zbudována vyhýbna, která by se měla nacházet v místech, kde je nyní lesní porost. Převážet by se zde měly z velké části automobily z továrny Hyundai Motors z Nošovic do Polska a na Slovensko.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Zdroj: Občanské sdružení Střítež

Foto: Přema


Přema | 2.3.2008 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   
02.03.2008 (8:15)  
Správně žádná elektrifikace žádné protihlukové stěny na trať pošleme sergeje a na silnice moře kamiónů to zase bude řevu my chceme stěny, dráty,obchvat a nebo nejlépe pošlete to sousedovy kolem baráku,ale případné výhody patří mě a né sousedovy. Proč si připadám jako v ČR.
02.03.2008 (8:32)  


Ono je to těžké posuzovat, když na vašem pozemku ta stěna nebude...
02.03.2008 (8:12)  
Prosím tě Přémo, ještě budeš rád že ti tam ty elektriky jezděj ;)
02.03.2008 (8:23)  


Já mám rád elektriky, ale to si raději zajedu do Těšína nebo do Ostravy...
02.03.2008 (7:18)  
Rozhodně jsem pro stavbu a elektrifikaci. Vždyť my, obyvatelé Frýdku-Místku už nyní bojujeme s neskutečným provozem, hlukem a prachem. Situace po otevření a plném náběhu automobilky bude ještě více zoufalá. Chápu sice obavy obyvatel dotčených míst, ale zvu je na návštěvu našeho města.
02.03.2008 (7:50)  


Ona trať č. 322 je fakt krásná a motoráčci se tam hodí. Sám má u této tratě příbuzné (proto tam jezdím a fotím tam) a nechtěl bych tam dát tu elektrifikaci. Třeba na té druhé fotce (810 089) tam, bude vlevo protihliková stěna, takže tento záběr už by pak nešel vyfotit... Já jsem proti elektrifikaci.
02.03.2008 (7:17)  
Všeho moc škodí!
To to nevěděli než začali tu továrnu stavět?
Za každou cenu jí museli postavit na poli někomu za barákem! Kde neni žádná vhodná příjezdová komunikace nebo železniční sít!!!
02.03.2008 (7:53)  


Ony byly už před zahájením stavby problémy. Někteří nechtěli prodat své domy a objekty a už to začalo. Teď zase nesouhlasí většina s elektrifikací. Nechápu, to nemohli udělat jen z Nošovic do Frýdku-Místku? Mohli to tak vozit přes Ostravu. Nejlepší by bylo, kdyby Hyundai tam vůbec nezačal stavět :-(
  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko