..: Optimalizace trati č. 322 aneb "A je po klidu!" :..

Ilustrační obrázek Nošovice - Kvůli probíhající výstavbě výrobního závodu korejské automobilky Hyundai Motors v severomoravských Nošovicích plánuje Správa železniční dopravní cesty elektrifikaci trati číslo 322 v zájmu zvýšení přepravní kapacity a zkvalitnění přístupu k nově budované průmyslové zóně. Tato iniciativa má ale několik háčků: trať vede obcemi, jejichž obyvatelé s elektrifikací nesouhlasí. Od zvýšené intenzity železniční dopravy totiž očekávají ostrý vzestup hladiny hluku. Občané, kteří se na venkov přestěhovali kvůli klidu, by tak o něj rázem přišli.

S elektrifikací je spojené přestavění poklidné lokálky na velkokapacitní nákladní trať celostátního významu tak, aby po ní mohly jezdit osobní i, až 600 metrů dlouhé, nákladní vlaky. V rámci optimalizace tratě je nutné provést rekonstrukce přejezdů nebo některé z nich zcela zrušit, realizovat rekonstrukci mostů, propustků a inženýrských objektů. Součástí stavby je i výstavba pozemních objektů – zejména jedenáct kilometrů protihlukových stěn.

Bude provedena instalace nových kolejí a trakčních sloupů o výšce 5,6 metru; nezbytné ale budou i úpravy železničního spodku a svršku, aby po trati mohly projíždět vlakové soupravy o hmotnosti až 1600 tun při maximální traťové rychlosti 100 km/h. Projekt si vyžádá i pokácení asi 8000 stromů, což představuje až 20 ha lesní plochy. Mezi obcemi Střítež a Hnojník má dále být zbudována vyhýbna, která by se měla nacházet v místech, kde je nyní lesní porost. Převážet by se zde měly z velké části automobily z továrny Hyundai Motors z Nošovic do Polska a na Slovensko.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Zdroj: Občanské sdružení Střítež

Foto: Přema


Přema | 2.3.2008 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel MaF 
03.03.2008 (11:17)  
Naprostý souhlas s Luxianem.

Nějak se ta fabrika zásobovat musí, když už tam bude.(debata o tom, jestli tam být měla, je nadlouho, ale hlavně sem nepatří)

Pokud tam budu bydlet a dostanu na vybranou...

a) Budeme to vozit bertama po stávající trati bez PHS, což bude představovat slušnou hlukovou zátěž a nezanedbatelné emise (je to diesel).
b) Budeme to vozit kamióny po R48 která vede téměř souběžně s tratí, což bude představovat emise na tunu nákladu pravděpodobně ještě větší (a dýchat to budu stejně, lhostejno, že to nepovede přímo skrz vesnici, on se ten vzduch tak nějak míchá, potvora) a hluk zaručeně bude, stěny nestěny (stoupněte si kilometr od D1, co slyšíte?). Argument "ona už tam tak R48 stojí" je trochu mimo, silnice zátěž nedělá, tu dělá až doprava a ta vzroste výrazně.
c) Budeme to vozit v elektrice po trati s bezstykovým svrškem, postavíme PHS. Místy se bude kácet, PHS budou místy rušit ráz krajiny, ale budu dýchat čitý vzduch a hluk bude ze všech tří variant nejnižší.

...A ŽÁDNÁ DALŠÍ VARIANTA NEBUDE... co bych si asi tak z těch tří vybral... hmm... těžká volba :-)

Předem odpovídám:
1) Znám to tam dobře, roky jsem tam jezdil za přítelkou do Dobratic.
2) Bydlím přímo u trati, která příležitostně slouží nákladní dopravě a není elektrifikovaná. Vozba berty / CATy. Jediné, co je slyšet a mohlo by rušit jsou ty berty.
3) Snížení hluku po elektrifikaci mohu potvrdit z vlastní zkušenosti, z víkendů v Sadově/Lesově[KV] poblíž trati 140. Poptejte se místních - určitě tu nějací jsou.
4) Kácených stromů je mi líto, sám finančně podporuji organizace zajišťující novou výsadbu. Ale pokud daní za nevykácené stromy má být nárůst exhalací, tak je otázka, co je menší zlo.

Já mám za to, že tu hysterii spustí pár lidí, co nemají srovnání a pak se přidá zbytek jako ovce. Jinak si to neumím vysvětlit.
registrovaný uživatel PAja 
03.03.2008 (7:44)  
Nechci vám kazit radost ale jestli táhne vlak diesel nebo elektrika je z hlukařského hlediska uplně jedno. Rozdíl je zanetbatelný. Největší zdroj hlukku je valení dvojkolí po kolejnici. Loko, pukud za sebou táhn enějaké vozy, tak se vám její zvuk úplně ztratí a slišíte jen vozy. Dělali jseme na tuto trať hlukovou studii a já dělal měření.
02.03.2008 (23:41)  
neviem ale zaváňa mi to politickou agitáciou

určite je hlučnejšia 754, 731, 7xx, ako 150, 14x, 16x
02.03.2008 (23:11)  
Zeptejte se treba tady, jake to je bydlet doslova u trati (koridorove a rusne): http://www.e-architekt.cz/index.php?PId=1136&KatId=9
02.03.2008 (22:53)  
Pánové, opravdu netuším, proč si někdo stěžuje na ten hluk, je to vše jen o zvyku, od mala jezdím k mojí babičce, která má dům pár metrů od trati a v noci mě nevzbudí ani náklad o několika desítkách vozů, které táhne berta či jiné hlasité vozidlo. Když od toho odečtu hluk, který dělá vlak jedoucí po nekvalitní trati a odečtu zvuk dieselu, tak mi zbyde akorát drobný šum. Mmch, i kdyby projelo po trati zmíněných 97 vlaků, tak je to jeden vlak co 15 minut, takže přibližně totožná frekvence jako na koridoru. Akorát netuším, co by těma vlakama vozili, navíc pochybuju že by zvládli tu celou štreku (popřípadě úsek mezi výhybnami) ty vlaky tak rychle projet. Ale nechme se překvapit.
03.03.2008 (16:09)  


Co by jimi vozili? Když si vezmeš, že taková automobilová továrna vyrobí denně asi tak 15-20 tisíc aut, myslíš, že ty vlaky budou prázdné? Teď si vem, že tam třeba 30 bude osobních, spěšných, rychlíků apod. zbyde ti tak 67 nákladních vlaků, tam se podle mě 20 tisíc aut nevejde, takže zase se něco bude vozit kamiony. Číslo 97 jsem si nevymyslel, toto číslo je uvedené v papírech o optimalizaci trati.
registrovaný uživatel Web 
02.03.2008 (22:07)  
Ahtisaari: Moc pěkně napsané, můj podpis :)
02.03.2008 (21:55)  
Vždy si bude někdo stěžovat, protože každý chce dálnice a rychlé železnice, ale nikdo je nechce za barákem.

Lidi z ŘSD a SŽDC se zavděčit nemůžou nikdy a ničím, protože i kdyby byli svatí a jimi navržená trasa nejméně škodlivá a nejvíce prospěšná, vždycky se najde nějaký stěžovatel a media m popřejí X-krát více sluchu, protože on je přece malý a utlačovaný.

Ideální řešení to nemá.

Každopádně je veselé číst ausgerechnet na želpage přání převést dopravu na kamiony, modernizovat silnice a z tradě XY udělat romantický skanzen pokud možno pouze s 810 protože ty se tam hodí a bez nákladních vlaků, protože ty moc ruší.

A...schválně, pokud by PHS nebyly, za jak dolouho by vzniklo první občanské sdružení a první mediálně vděčná žaloba na SŽDC za obtěžování hlukem? Nekonečný kolotoč...
registrovaný uživatel IC HUTNIK  mail  
02.03.2008 (21:43)  
Faktem je,že i přes nesouhlas místních občanů se stává tato továrna postupně skutečností.I já si myslím,že v podbeskydské krajině něco takového nemá co pohledávat a že by se snad určitě našla i nějaká jiná vhodná lokalita.Když už se tak ale děje tak je potřeba co nejvíce nákladu dostat na koleje.Také se domnívám,že peníze vynaložené na tuto rekonstrukci by se dali využít na jiné trati efektivněji (a že těch chátrajících není málo).Obecně díky za každou rekonstruovanou,nebo modernizovanou trať.Chápu však Přemu,vzhledem k tomu,že v Beskydech mám příbuzné a tuto oblast docela dobře znám.Sám za sebe mohu řící,že krajina vylepšená PS a podobnými stavebními vylepšeními mi také nepříjde příliš malebná.
02.03.2008 (20:55)  
Ježíši tady jsou bludy 97 vlaků denně a nákladní vlaky o délce kilometr.Což jsou trošku zmatená čísla délka nákladu bude cca 600 v nejlepším případě spíš podsatně méně a počet vlaku bude tak když hodně tak 8 párů(za 24 hodin).Optimaliza na druhou stranu umožní rozšířit nabídku spojů pro osobní dopravu nehlědě nato že místo 810 + x010 se zde muže vyskytnout i jiná "kulturněší" souprava,o zkalitnění cesty se raději nezmiňuji. Další podstaný efekt je že "nový" svršek výrazně sníží hlučnost projíždějících vlaků.Jediné a velké negativum jsou PHS to je prasárna. A kácení stromu sice neschvaluji,ale budou-li se kácet tak již dnes musí stát dosti blízko tratě.A když si občané nepřejí,zlepšení služeb(ano něco za něco) tak proč jim ho nutit,necháme ř 810 na věky(nebo než se polední kus rozpadne) a nákladní dopravu odvozíme 2x742.
registrovaný uživatel Luxian  mail  
02.03.2008 (20:41)  
Já má trochu strach, aby tam i po té elektrizaci pořád ta 810 nejezdila kvůli neexistence adekvátních elekrických jednotek (samozřejmě za předpokladu, že doprava stále zůstane v rukou ČD, což je vysoce pravděpodobné).
Jinak si tak říkám, co dělají chudáci šotouši v takovém Švýcarsku, kde mají většinu tratí zadrátovanou. Podle teorií některách zde se projevujících by asi měli dělat hromadné zájezdy na zarostlé české lokálky a být úplně mimo sebe z hrkjícího šrotu, který se sotva vleče. Vždyť takový dieselskanzen hned tak někde neuvidí. Ale asi jsou ti Švýcaři nějací divní, že to nedokáží ocenit....
Jo český šotouš, to je případ sám pro sebe.
  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko