..: Nejrychlejší elektrická sériová lokomotiva schválena pro ČR :..

Ilustrační obrázekČesko, 16.1. 2008 - Nejrychlejší sériově vyráběná lokomotiva světa, Siemens Taurus, prošla zkouškami Drážního úřadu a obdržela doklad o schválení typu, povolující provoz na našem území. Rozhodnutí úřadu navazuje na předběžné povolení k provozu, udělené na omezenou dobu. Pro mnohé mezinárodní vlakové spoje tak ubudou problémy s časově náročným přepřahem v předávacích stanicích. Vybrané vlaky budou moci bez výměny lokomotivy zajet dál do našeho vnitrozemí, což doposud zatím nebylo možné, čímž se urychlí doprava na některých mezistátních osobních i nákladních spojích.

Fotografy oblíbený Taurus má však zatím povolení jen pro tratě v úsecích Brno - Břeclav a České Budějovice - Horní Dvořiště. "Vlakový zabezpečovač Mirel VZ1 teď bude na našem území v ověřovacím provozu. Díky tomu bude moci jezdit vlak místo 100 km/h ve zkušebním provozu na trati Břeclav - Brno nově 120 km/h. Spoje se tak výrazně zrychlí," sdělil serveru Technet.cz mluvčí ČD Ondřej Kubala.

1216 226-1 ÖBBTypové osvědčení bylo udělelo stroji s označením Siemens Taurus ES 64 U4-C, který představuje subtyp přizpůsobený specifikám provozu na území Rakouska, Německa, České republiky a Slovenska. U Rakouských spolkových drah (ÖBB) je tato varianta označena řadou 1216.2. Testovacích jízd se účastnil stroj 1216.226, představující prototyp varianty C, známý svým "pruhovaným" nátěrem propagujícím rakouské předsednictví EU v roce 2006, jež by měl brzy vyměnit za barvy českého národního fotbalového týmu. Na zkouškách se dále podílel i Taurus 1216.050, držitel rychlostního rekordu - úctyhodných 357 km/h - který drží od roku 2006, a některé ze 14 sériových kusů varianty C, které ÖBB vlastní.

"Do budoucna se připravuje povolení na další tratě postupně tak, aby např. lokomotiva Taurus Rakouských spolkových drah mohla projet v čele vlaku přes české území nebo až do konečné stanice v Česku," nastínila budoucnost, systém povolování a schvalování provozu, Veronika Němcová ze společnosti Siemens.

Ilustrační obrázekV současné době povolení pro jízdu na českých kolejích drží např. lokomotiva Siemens ER20 "Herkules". Rakouské taurusy jsou k vidění zatím jen v okolí Brna, kde jezdí od 9. prosince minulého roku na páru mezistátních rychlíků Brno – Vídeň a na jihu Čech, kde zajišťují vozbu nočního rychlíku 206/207 Praha – Salzburg (– Curych / Benátky) a EuroCity 100/101 Jóže Plečnik z Prahy do slovinské Lublaně. "Čeští strojvedoucí na lokomotivě jezdí na našem území a na hranicích se střídají s rakouskými kolegy," doplnil pro internetový portál Technet Kubala.

zdroj: Technet.cz, Eisenbahn Journal 2/2007

Ilustrační foto © Dobromil Retych, Chary, Tomáš Kubovec


Vítek_V | 23.1.2008 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Jihomoravský Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
23.01.2008 (10:11)  
Vampir & M) 1116 bychom si u nás moc neužili, protože nemůže jezdit na stejnosměrné napěťové soustavě. 1216.2 naopak toho schopna je. Varianta C má dosazené místními autoritami vyžadované zabzař, radiostanici, atp. a víte, kolik má ta mašina sběračů? 4 ;) i ty patří do národních balíčků. (Čistě hypoteticky by mohla tahle mašina jet s Vindobonou z Wien Südbf. až na Hamburg-Altona, ale to bych chtěl vidět tu oběhovou skupinu a jak se dopočítají vyrovnáky.)

Těch háčků je tu víc než dost, ale to, že už má papíry dál, než na břeclavský ranžír je, myslím, docela velký úspěch.
registrovaný uživatel Web 
23.01.2008 (9:53)  
M: Prd se změnilo, ta zpráva neznamená, že Taurus může jezdit po ČR, jde zase jenom o upravené příhraniční úseky :(
23.01.2008 (9:37)  
Lidi, prectete si to poradne. Fakticky se zmenily dve temer nepodstatne veci: vmax do Brna a formalni status lokomotivy v CR.

V zadnem pripade toto "schvaleni" neznamena, ze lokomotiva muze jezdit kdekoliv. - je pak na miste otazka, zda ma smysl tomu tak rikat...
registrovaný uživatel M 
23.01.2008 (9:32)  
Co se zmenilo na te lokomotive, ze uz k nam muze (zatimco dva tri roky zpet, kdyz byl "aktualni" RTE, nemohla)?
Mozna jinymi slovy - co je ten Mirel VZ1? Je to "ta vec", ktera to zmenila a driv ji nebylo?
registrovaný uživatel Vampir  mail  
23.01.2008 (9:31)  
Je to dobrá zpráva,jedině se mi moc nelíbí,že ten Taurus je 1216,že to není 1116,dále "to DJ jak mluvíš mezi Prahou a Ostravou,nejsem si jistý jestli ty taurusy mohou jezdit na trakci 3kv DC.
23.01.2008 (9:19)  
Mám dojem, že Taurusy začaly jezdit do Brna už týden před začátkem nového grafikonu.
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
23.01.2008 (9:07)  
No to si piš, že je v tom ještě několik háčků.

Ohledně těch Herkulesů, je pravda, že jsou schváleny pro provoz na síti SŽDC, nicméně i to má háček, neb aby tu mohly Herkulesy jezdit v osobní dopravě. Ne každký Herkules může jet...
registrovaný uživatel stoupa  mail  
23.01.2008 (9:03)  
Zpráva na první pohled dobrá, jinak však potvrzující naši přetrvávající izolaci. S odvoláním na diskuse o rušení "zabezpečovačky" topením na bázi 50 Hz pouze akcentuji svůj názor, že o zásadním problému, které tak s sebou nese, se ví řadu pětiletek, nejméně od let 70. století minulého, v drážních kruzích i dříve. Nemohu si pomoci, ale naše dráhy jsou svým vlastním (ne)přičiněním nekompatibilní s okolím a ne naopak.

A že to jde? Česká energetika je schopna paralelního chodu v rámci UCTE už od 1.poloviny devadesátých let a nestálo to málo peněz. Jen prostě vyhmátli to důležité pro kompatibilitu a dnes se exportuje - jedna radost.

PS: dle BahnTV Slovinskou kupuje těchhle ověřených mašin tucet. Vážím si výrobků Škodovky, ale má dráha na to experimentovat s prototypem? Který mimochodem do potenciální soutěže o další trhy zasáhne jaksi po boji.
registrovaný uživatel DJ 
23.01.2008 (8:27)  
Tak to je dobrá zpráva! To by konečně mohly soukromé firmy provozovat s těmito lokomotivami dálkové linky
Praha-Ostrava a podobně! Nebo je v tom zase nějaký háček?
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko