..: Nejrychlejší elektrická sériová lokomotiva schválena pro ČR :..

Ilustrační obrázekČesko, 16.1. 2008 - Nejrychlejší sériově vyráběná lokomotiva světa, Siemens Taurus, prošla zkouškami Drážního úřadu a obdržela doklad o schválení typu, povolující provoz na našem území. Rozhodnutí úřadu navazuje na předběžné povolení k provozu, udělené na omezenou dobu. Pro mnohé mezinárodní vlakové spoje tak ubudou problémy s časově náročným přepřahem v předávacích stanicích. Vybrané vlaky budou moci bez výměny lokomotivy zajet dál do našeho vnitrozemí, což doposud zatím nebylo možné, čímž se urychlí doprava na některých mezistátních osobních i nákladních spojích.

Fotografy oblíbený Taurus má však zatím povolení jen pro tratě v úsecích Brno - Břeclav a České Budějovice - Horní Dvořiště. "Vlakový zabezpečovač Mirel VZ1 teď bude na našem území v ověřovacím provozu. Díky tomu bude moci jezdit vlak místo 100 km/h ve zkušebním provozu na trati Břeclav - Brno nově 120 km/h. Spoje se tak výrazně zrychlí," sdělil serveru Technet.cz mluvčí ČD Ondřej Kubala.

1216 226-1 ÖBBTypové osvědčení bylo udělelo stroji s označením Siemens Taurus ES 64 U4-C, který představuje subtyp přizpůsobený specifikám provozu na území Rakouska, Německa, České republiky a Slovenska. U Rakouských spolkových drah (ÖBB) je tato varianta označena řadou 1216.2. Testovacích jízd se účastnil stroj 1216.226, představující prototyp varianty C, známý svým "pruhovaným" nátěrem propagujícím rakouské předsednictví EU v roce 2006, jež by měl brzy vyměnit za barvy českého národního fotbalového týmu. Na zkouškách se dále podílel i Taurus 1216.050, držitel rychlostního rekordu - úctyhodných 357 km/h - který drží od roku 2006, a některé ze 14 sériových kusů varianty C, které ÖBB vlastní.

"Do budoucna se připravuje povolení na další tratě postupně tak, aby např. lokomotiva Taurus Rakouských spolkových drah mohla projet v čele vlaku přes české území nebo až do konečné stanice v Česku," nastínila budoucnost, systém povolování a schvalování provozu, Veronika Němcová ze společnosti Siemens.

Ilustrační obrázekV současné době povolení pro jízdu na českých kolejích drží např. lokomotiva Siemens ER20 "Herkules". Rakouské taurusy jsou k vidění zatím jen v okolí Brna, kde jezdí od 9. prosince minulého roku na páru mezistátních rychlíků Brno – Vídeň a na jihu Čech, kde zajišťují vozbu nočního rychlíku 206/207 Praha – Salzburg (– Curych / Benátky) a EuroCity 100/101 Jóže Plečnik z Prahy do slovinské Lublaně. "Čeští strojvedoucí na lokomotivě jezdí na našem území a na hranicích se střídají s rakouskými kolegy," doplnil pro internetový portál Technet Kubala.

zdroj: Technet.cz, Eisenbahn Journal 2/2007

Ilustrační foto © Dobromil Retych, Chary, Tomáš Kubovec


Vítek_V | 23.1.2008 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Jihomoravský Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
23.01.2008 (13:29)  
R1463ÚPA: srovnávat ceny Taurusu a 109E není zcela objektivní, neboť Taurusy jsou defacto sériová výroba ve velikých sériích. Pokud by se dělal Taurus, aby byl schvalitelný pro celou síť SŽDC v počtu 20 ks, domnívám se, že cena takové mašiny by rozhodně nebyla v relaci sériových strojů OeBB (GySev, Slovinské železnice, Dispolok atd. jsou víceméně stroje stejné).
registrovaný uživatel happy 
23.01.2008 (13:27)  
Rychlíky na Brno tahaly laminy 110.Nyní to bude 120.To je opravdu brutální rozdíl...Tiskového blba může dělat pomalu kdokoliv
23.01.2008 (12:17)  
Taky se pripojuji s otazkou, zdali nekdo nevi, nakolik cca vyjde 380..dekuji Vam:)
registrovaný uživatel Praha hl. n.  mail  
23.01.2008 (12:15)  
Tak to je supr, ale už do této doby jezdily některé vlaky s Taurusem až do Brna.
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
23.01.2008 (12:01)  
Web: trošku bych tě doplnil, může jezdit ale jen za podmínky dodržení určitých omezení a zákazu používaní některých systémů.
registrovaný uživatel tenzor 
23.01.2008 (11:57)  
Semík: zjevně ne, rychlíky Brno Vídeň mají 38 minut, což s vmax= 100 km/h zajet prostě nešlo :)
23.01.2008 (10:45)  
Palko) Před rokem tam nebyl mimo jiné ten MIREL ;) a tuna dalších úprav na hardwaru a softwaru.
registrovaný uživatel Palko 
23.01.2008 (10:42)  
A co se teda změnilo na mašině, že před rokem do Brna nesměla a najednou může? Infrastruktura se, pokud vím, neupravovala. Jenom prostě postoupil schvalovací proces?
23.01.2008 (10:33)  
Re: Taurusy ve slovinsku

Nahodou jsem narazil na clanek kde jsou nejaky cisla...

12ks celkem 47.7 Mil.Eur = 3.975 Mil jedna = 103.35 mil CZK (eur = 26 kc). To se mi zda docela lacino na schvalenej typ.
Ma nekdo po ruce kolik vyjde 380?

Samozrejme souhlasim s podporou ceskyho prumyslu, ale o penize jde pokud vim vetsinou az v prvni rade. Sponzoring soukromyho vyrobce mi prijde ponekud uchylnej ...
registrovaný uživatel Semík  mail  
23.01.2008 (10:28)  
Já si myslel, že vlaky musí jezdit podle jízdních řádů a ne podle toho co mají za lokomotivu.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko