..: Nejrychlejší elektrická sériová lokomotiva schválena pro ČR :..

Ilustrační obrázekČesko, 16.1. 2008 - Nejrychlejší sériově vyráběná lokomotiva světa, Siemens Taurus, prošla zkouškami Drážního úřadu a obdržela doklad o schválení typu, povolující provoz na našem území. Rozhodnutí úřadu navazuje na předběžné povolení k provozu, udělené na omezenou dobu. Pro mnohé mezinárodní vlakové spoje tak ubudou problémy s časově náročným přepřahem v předávacích stanicích. Vybrané vlaky budou moci bez výměny lokomotivy zajet dál do našeho vnitrozemí, což doposud zatím nebylo možné, čímž se urychlí doprava na některých mezistátních osobních i nákladních spojích.

Fotografy oblíbený Taurus má však zatím povolení jen pro tratě v úsecích Brno - Břeclav a České Budějovice - Horní Dvořiště. "Vlakový zabezpečovač Mirel VZ1 teď bude na našem území v ověřovacím provozu. Díky tomu bude moci jezdit vlak místo 100 km/h ve zkušebním provozu na trati Břeclav - Brno nově 120 km/h. Spoje se tak výrazně zrychlí," sdělil serveru Technet.cz mluvčí ČD Ondřej Kubala.

1216 226-1 ÖBBTypové osvědčení bylo udělelo stroji s označením Siemens Taurus ES 64 U4-C, který představuje subtyp přizpůsobený specifikám provozu na území Rakouska, Německa, České republiky a Slovenska. U Rakouských spolkových drah (ÖBB) je tato varianta označena řadou 1216.2. Testovacích jízd se účastnil stroj 1216.226, představující prototyp varianty C, známý svým "pruhovaným" nátěrem propagujícím rakouské předsednictví EU v roce 2006, jež by měl brzy vyměnit za barvy českého národního fotbalového týmu. Na zkouškách se dále podílel i Taurus 1216.050, držitel rychlostního rekordu - úctyhodných 357 km/h - který drží od roku 2006, a některé ze 14 sériových kusů varianty C, které ÖBB vlastní.

"Do budoucna se připravuje povolení na další tratě postupně tak, aby např. lokomotiva Taurus Rakouských spolkových drah mohla projet v čele vlaku přes české území nebo až do konečné stanice v Česku," nastínila budoucnost, systém povolování a schvalování provozu, Veronika Němcová ze společnosti Siemens.

Ilustrační obrázekV současné době povolení pro jízdu na českých kolejích drží např. lokomotiva Siemens ER20 "Herkules". Rakouské taurusy jsou k vidění zatím jen v okolí Brna, kde jezdí od 9. prosince minulého roku na páru mezistátních rychlíků Brno – Vídeň a na jihu Čech, kde zajišťují vozbu nočního rychlíku 206/207 Praha – Salzburg (– Curych / Benátky) a EuroCity 100/101 Jóže Plečnik z Prahy do slovinské Lublaně. "Čeští strojvedoucí na lokomotivě jezdí na našem území a na hranicích se střídají s rakouskými kolegy," doplnil pro internetový portál Technet Kubala.

zdroj: Technet.cz, Eisenbahn Journal 2/2007

Ilustrační foto © Dobromil Retych, Chary, Tomáš Kubovec


Vítek_V | 23.1.2008 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Jihomoravský Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
24.01.2008 (15:03)  
Poborskiii: Pokud vím, tak teď Taurus přešel do třídy přechodnosti "2", takže už nemusí jezdit podle kulatejch rychlostníků.
24.01.2008 (11:05)  
Libouš: Ty asi děláš u Času Dost, protože 7 minut je v 21. století celkem dost. To nemluvím o nákladech na to, že se tam ty 2 loko musí sejít. V případě, že se nesejdou tak se přenáší zpoždění, atd.
24.01.2008 (9:49)  
časově náročný přepřah = v BV maximálně 7 minut > směšné

A ten zavádějící titulek je taky dost hahaha... Trošku bys to měl otočit od bulváru Honzo
registrovaný uživatel M 
24.01.2008 (4:25)  
Slovinci koupili 20 lokomotiv za 77,8 milionu v roce 2004 a "ted" (a to je obchod, ktery uvadel M-Paul-O) dalsich 12 za 47,7.
Tehdy i dnes teda jedna stala v postate stejne a to 3,9 milionu eur (mozna i proto, ze prvni obchod obsahoval opci o dalsich prodeji!).

Je otazkou, kdy doslo k plneni prvni dodavky, protoze smlouva byla podepsana 2004, ale prvni lokomotivy byly predany az v cervnu 2006, takze tezko rict, kdy doslo k prvni (nebo cele) uhrade.

V roce 2004 byl kurz CZK/EUR 32, v roce 2006 potom 28.50 (takze ani v jednom pripade to nebylo 36.00), v dobe podepsani dodatku (tj. ted) pak 26.00.

Kurz slovinskeho Tolaru byl vzhledem k trochu jine urovni ekonomiky a pristoupeni k euru v podstate konstantni. Od zacatku 2004 do dubna 2005 oslabil z 233 na 240 a od te doby se kurz nezmenil.

Jednoduse se da rict, ze od roku 2004 taurusy o neco zlevnily a 380 o neco zdrazily...
registrovaný uživatel Foxx  mail  
23.01.2008 (23:49)  
Semík: Nejsem si jistej zdali slovinskej Tolar, nebo co to tam měli, měl stejný vývoj kurzu k Euru jako Koruna. Ale asi mezi posilující měny patřil...
registrovaný uživatel Semík  mail  
23.01.2008 (23:30)  
2 zigzaja: Nahrazení 350 není problém ČD, navíc je jich jen 18ks.

2 M-Paul-O: Když Slovinci kupovali Tauruse bylo euro 36,- a ne 26,- Což je podstatný rozdíl.

Vybrané vlaky budou moci bez výměny lokomotivy zajet dál do našeho vnitrozemí, což doposud zatím nebylo možné, čímž se urychlí doprava na některých mezistátních osobních i nákladních spojích. Můžu znát jedinný spoj, kde odpadne přepřažení? Myslím v tomto GVD? Nějak si nemohu vzpomenout. Předem díky za odpověď.
23.01.2008 (22:35)  
časově náročný přepřah = v BV maximálně 7 minut > směšné
registrovaný uživatel SergeS 
23.01.2008 (21:17)  
zigzaja: Nahradit je treba prednostne poruchove / neekonomicke lokomotivy ... tu ani tak nejde o stari ( i kdyz tomu vetinou odpovida na kolik je masinka ekonomicka )
23.01.2008 (19:56)  
zigzaja: nee budou, ale budou muset:(
registrovaný uživatel Martin Š.  mail  
23.01.2008 (19:44)  
Víte pánové, vy tady hovoříte o 20 kusech 380ky, ale přemýšleli jste o tom, že je nutné nahradin nejen 350ky, ale i 150ky, 242ky, 130ky.....
Český vozový park je už dost letitý, což mi asi dáte za pravdu, proto si myslím, že při nahrazování takového počtu lokomotiv je lepší, že je možná bude nahrazovat lokomotiva vyrobená v České Republice. I když se můžu mílit, možná budou lokomotivy řad 140, 130, 242, jezdit sto let.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko