..: Nejrychlejší elektrická sériová lokomotiva schválena pro ČR :..

Ilustrační obrázekČesko, 16.1. 2008 - Nejrychlejší sériově vyráběná lokomotiva světa, Siemens Taurus, prošla zkouškami Drážního úřadu a obdržela doklad o schválení typu, povolující provoz na našem území. Rozhodnutí úřadu navazuje na předběžné povolení k provozu, udělené na omezenou dobu. Pro mnohé mezinárodní vlakové spoje tak ubudou problémy s časově náročným přepřahem v předávacích stanicích. Vybrané vlaky budou moci bez výměny lokomotivy zajet dál do našeho vnitrozemí, což doposud zatím nebylo možné, čímž se urychlí doprava na některých mezistátních osobních i nákladních spojích.

Fotografy oblíbený Taurus má však zatím povolení jen pro tratě v úsecích Brno - Břeclav a České Budějovice - Horní Dvořiště. "Vlakový zabezpečovač Mirel VZ1 teď bude na našem území v ověřovacím provozu. Díky tomu bude moci jezdit vlak místo 100 km/h ve zkušebním provozu na trati Břeclav - Brno nově 120 km/h. Spoje se tak výrazně zrychlí," sdělil serveru Technet.cz mluvčí ČD Ondřej Kubala.

1216 226-1 ÖBBTypové osvědčení bylo udělelo stroji s označením Siemens Taurus ES 64 U4-C, který představuje subtyp přizpůsobený specifikám provozu na území Rakouska, Německa, České republiky a Slovenska. U Rakouských spolkových drah (ÖBB) je tato varianta označena řadou 1216.2. Testovacích jízd se účastnil stroj 1216.226, představující prototyp varianty C, známý svým "pruhovaným" nátěrem propagujícím rakouské předsednictví EU v roce 2006, jež by měl brzy vyměnit za barvy českého národního fotbalového týmu. Na zkouškách se dále podílel i Taurus 1216.050, držitel rychlostního rekordu - úctyhodných 357 km/h - který drží od roku 2006, a některé ze 14 sériových kusů varianty C, které ÖBB vlastní.

"Do budoucna se připravuje povolení na další tratě postupně tak, aby např. lokomotiva Taurus Rakouských spolkových drah mohla projet v čele vlaku přes české území nebo až do konečné stanice v Česku," nastínila budoucnost, systém povolování a schvalování provozu, Veronika Němcová ze společnosti Siemens.

Ilustrační obrázekV současné době povolení pro jízdu na českých kolejích drží např. lokomotiva Siemens ER20 "Herkules". Rakouské taurusy jsou k vidění zatím jen v okolí Brna, kde jezdí od 9. prosince minulého roku na páru mezistátních rychlíků Brno – Vídeň a na jihu Čech, kde zajišťují vozbu nočního rychlíku 206/207 Praha – Salzburg (– Curych / Benátky) a EuroCity 100/101 Jóže Plečnik z Prahy do slovinské Lublaně. "Čeští strojvedoucí na lokomotivě jezdí na našem území a na hranicích se střídají s rakouskými kolegy," doplnil pro internetový portál Technet Kubala.

zdroj: Technet.cz, Eisenbahn Journal 2/2007

Ilustrační foto © Dobromil Retych, Chary, Tomáš Kubovec


Vítek_V | 23.1.2008 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Jihomoravský Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
23.01.2008 (15:33)  
Asi zadny a proto:
"Do budoucna se připravuje povolení na další tratě postupně tak, aby např. lokomotiva Taurus Rakouských spolkových drah mohla projet v čele vlaku přes české území nebo až do konečné stanice v Česku,"
registrovaný uživatel koyot 
23.01.2008 (15:24)  
Je to super mame 50 kilometru kvalitniho zabezpecovaciho zarizeni v prihranici, jsem zvedav, kdy se docka ten zbytek :D Jen dotaz, jaky je rozdil v preprahani na hranicich nebo preprahani v Brne?
23.01.2008 (15:20)  
ad mouka: už sem se tak dlouho nepobavil MLHO:o)
dopisovatel nebo člen ŽP mouka  mail  
23.01.2008 (15:16)  
Nevím, jestli to tady už někdo nepsal, ale Taurus jezdí na vídeňských rychlících od 2.12.
registrovaný uživatel tenzor 
23.01.2008 (15:05)  
oprava mého příspěvku: na úseku Břeclav - Brno mají vídeňské rychlíky 38 minut podle jízdního řádu (ale snad to každý pochopil :) )
Nicméně podle zpoždění na Babitronu to moc nevypadá že by už jezdily těch 120 místo 100...
registrovaný uživatel M 
23.01.2008 (14:52)  
Hawkey - jaky je smysl toho dveho prispevku? Web, chtel naznacit, ze jakozto cetujicimu je mu celkem jedno, jestli ty lokomotivy staly milion nebo deset milion, ze je jedno, jestli se vyrobily v Plzni nebo Ulanbataru. Pracovni nasazeni ve Skodovce s tim nema spolecneho vubec nic a nikdo (krome tebe) o nem nic nepsal
23.01.2008 (14:45)  
Nechápu proč se KO neupravily už na počátku modernizací, ale nechalo se to dojít tak daleko, že dneska jsou moderní stroje u nás pořád jakoby z cizího světa. Asi proto, že tady jsme "na vrcholu světových technických možností a svět se nám musí vždy přizpůsobit."
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
23.01.2008 (14:18)  
Web: no asi takle, myslíš, že by Siemens dělal nákladnou úpravu Tauruse pro 20 kousků zadarmo ? Věř tomu, že by to bylo taky pěkně zaplacený, protože infrastruktura SŽDC je velmi specifická a úpravy mašiny by zcela jistě nebyly jen v rámci dolepit české popisky na pult.

A ještě jednu věc .. máš-li pocit, že dámy a pánové ve Škodovce dělají něco špatně, zajdi si do Škodovky a řekni to těm lidem, kteří na 380 dělají pěkně do očí co dělají špatně. A nebo jim rovnou můžeš předvést jak se má lokomotiva správně dělat.
registrovaný uživatel Web 
23.01.2008 (13:37)  
Hawkey: Což je mi jako zákazníkovi celkem u zádele, nemyslíte? Pokud tedy nejsem sběratel prototypů...

Stejně velmi silně věřím tomu, že pánové v ŠDT sázejí na úpravu infra/norem než vyjede 380...
registrovaný uživatel M 
23.01.2008 (13:36)  
happy - ne ze bys nemel svym zpusobem i pravdu, ale maji ty laminy taky zrychleni jako taurusy?
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko