..: Evropská komise plánuje výstavbu nových tratí pro Transrapid :..

Ilustrační obrázekMnichov - Evropská komise chce do budoucna podporovat rozvoj infrastruktury pro vysokorychlostní vlaky jezdící na magnetickém polštáři. Výstavba trati pro vlak Transrapid v Mnichově mezi centrem města a letištěm bude zahájena v polovině příštího roku a nedávno zveřejněná studie EU hovoří i o novém spojení z Mnichova přes Řezno, Děčín, Prahu, Brno a území Slovenska do maďarského hlavního města Budapešti.

Futuristické plány o napojení bývalého východního bloku na síť Transrapid se ale v dnešní době nejeví jako příliš reálné. Podle některých předpokladů by byla částka za výstavbu takovéto trati hornatým terénem příliš vysoká a návratnost investice nejasná. Z toho důvodu přišli němečtí politici s vlastním návrhem, podle nějž by magnetická dráha končila již v Řezně, odkud by byla postavena spojka ke klasickému železničnímu koridoru do Prahy. „Dostat se dnes z Řezna na letiště není nic pohodlného. Investice by se musela vyplatit, navíc tu existuje návaznost na spojení do Česka,“ odůvodňuje bavorský poslanec Georg Stahl svůj návrh na zkrácení trasy navrhované dráhy.

V případě, že by zvítězila zkrácená varianta, nemělo by její výstavbě bránit téměř nic. Jako jediný faktor, který by mohl stavbu ohrozit, se jeví nedostatek finančních prostředků. „Mezi Mnichovem a Řeznem nejsou žádné přírodní překážky. Nebyl by problém ani s pozemky,“ tvrdí Stahl. Odhad ceny výstavby úseku z Mnichova do Řezna se pohybuje okolo čtyř miliard eur. Investiční náklady přitom představovaly hlavní téma vyostřené diskuze mezi odstupujícím bavorským ministerským předsedou Edmundem Stoiberem a odpůrci výstavby magnetické dráhy na mnichovské letiště. Cena tohoto 37-kilometrového úseku, který již byl zemským ministerstvem dopravy schválen, činí přibližně 200 milionů eur.

Soupravy Transrapid nyní jezdí s cestujícími jen v jihočínské Šanghaji. V Evropě se magnetický vlak prohání zatím pouze po zkušebním okruhu, dokončeném v roce 1987. Ten je umístěn v oblasti zvané Emsland, jež se nachází nedaleko německých hranic s Nizozemím. Při zkušebních jízdách zde souprava Transrapidu s návštěvníky dosahuje rychlostí pohybujících se kolem 420 km/h. Právě na tomto okruhu se stala první vážná havárie vlaku tohoto typu. Dne 22. 9. 2006 se jedoucí souprava srazila s montážním vozem odstaveným na trati. Při nehodě tehdy zahynulo 23 lidí.

Zdroj: Havlíčkobrodský Deník, Transrapid


Samir Lepara | 26.11.2007 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu Německo Bavorsko /Bayern


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
26.11.2007 (11:31)  
Venda Klaus a jeho kámošové nejsou moji oblíbenci, ale bohužel má trošku pravdy v tom, že "Brusel" se v řadě situací chová jako "komunistická" (komuna = společenství) instituce mající touhu všechno organizovat.

Já mám osobní zkušenost s jednou "evropskou" institucí zaměřenou na železničáře, existující desítky let, která po pádu železné opony podala "východní" Evropě vstřícně ruku.
Ale její ideály a náplň činnosti se tady moc neuchytily, protože "oni" dělali v podstatě totéž zcela svobodně totéž, co se u nás dělalo pod neviditelnými opratěmi bolševické ideologie.
A příliš nechápali, že u nás - včetně dalších zemí bývalého sovětského bloku - není o jejich činnost velký zájem. V rámci někdejší federace pak rozdělení státu tuhle skutečnost ještě umocnilo.
26.11.2007 (11:21)  
hoši je to tak, německo na tom něni tak dobře, aby si mohli dovolit investivce do megalomanskýh projektů.
26.11.2007 (11:17)  
franta: jo to mas recht, je to zbytecny, rikam to porad. ja bych to zrekonstruoval a pustil tam pendolino z MTH Praha.
26.11.2007 (11:14)  
Příslušné oddělení přebujelé EU přece musí vykázat nějakou činnost. Na našem podniku bylo před revolucí oddělení technického rozvoje, které se kromě několika málo realizací zabývalo především vytvářením krásně propracovaných vizí na příštích 10 - 20 let, které se ovšem nikdy neuskutčnily. Historie se pořád opakuje.
registrovaný uživatel M@ra 
26.11.2007 (10:48)  
samlep: V té studii se přece píše o spojení Berlín - Praha atd., tj. takovém "1. maglev koridoru"...

Dokud není moc drahá ropa, aby to nahrazovalo letadla, tak to nemá ekonomicky šanci oproti železnici. Je to jako Concorde - předběhl dobu. Navíc v Německu dnes panuje neskutečný bordel a je to trochu rozdíl bourat v 50 n. 500 km/h.
26.11.2007 (10:44)  
jo transrabit ten akorát sežere prachy nějaká svině si na tom namastí kapsu a žádnej užžitek pro lidi to nepřinese. tak velká rychlost se neoplatí za ty prvotní náklady jsou to utopený peníze. a bespečnost o tej rbych radši mlčel taky
registrovaný uživatel Jugy  mail  
26.11.2007 (9:14)  
To je geniální nápad spojit Mnichov s Prahou přes Děčín... Jakou další perlu má pro nás Evropská komise? Nebo je snad autorem tohoto nápadu Havlíčkobrodský deník?
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko